W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

O FERS podczas Międzynarodowego Kongresu Jakości Kształcenia

O FERS podczas Międzynarodowego Kongresu Jakości Kształcenia
2024-10-25 
 

, 
zaproszenieFERS

III edycja Międzynarodowego Kongresu Jakości Kształcenia odbędzie się 23–25 października br. w Katowicach - Europejskim Mieście Nauki 2024. Organizatorami Kongresu są uczelnie wchodzące w skład Konsorcjum Akademickiego – Katowice Miasto Nauki.

W wydarzenie zaangażowane są uczelnie publiczne działające na rzecz transformacji regionu poprzez naukę. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju doceniając tę inicjatywę zostało Partnerem Merytorycznym wydarzenia, podczas którego opowiemy o projekcie realizowanym dzięki środkom pochodzącym z Funduszy Europejskich w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS).

 

Nowa era w edukacji akademickiej

Międzynarodowy Kongres Jakości Kształcenia gromadzi osoby zainteresowane zagadnieniami dotyczącymi systemów zapewniania jakości kształcenia, monitorowania jakości kształcenia, akredytacji, umiędzynarodowienia kształcenia, rozwoju kompetencji dydaktycznych i kształcenia zdalnego. W obszarze tych tematów, nie może zabraknąć dyskusji nt. projektu pn. „Uczelnie Przyszłości”. 13 maja br. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach przygotowywania się do realizacji projektu pn. „Uczelnie Przyszłości” zainicjowało Partnerstwo i podpisało umowy na rzecz przygotowania i realizacji projektu. Wspólnie z 12 uczelniami, które przeszły procedurę naboru. Rozpoczęliśmy nową erę w edukacji akademickiej. „Uczelnie przyszłości” to projekt wybierany w sposób niekonkurencyjny V osi priorytetowej Programu Innowacje społeczne w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

 

„Uczelnie Przyszłości” jako Innowacja społeczna

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju będzie rozwijać model edukacji spersonalizowanej jako makro innowacja społeczna w V priorytecie w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS). Kluczowym założeniem modelu edukacji spersonalizowanej „Uczelnie Przyszłości” jest student, jako ekspert własnego rozwoju. Przejawem takiego podejścia w praktyce jest zindywidualizowane kształcenie, szansa na uczenie się przez działanie i doświadczenie, umożliwienie osiągania aplikacyjnych rezultatów projektów, rozwijanie kompetencji przyszłości, oddawanie współodpowiedzialności za wyniki uczenia i poczuciu sprawczości osób studiujących.

W projekcie „Uczelnie Przyszłości” Narodowe Centrum Badań i Rozwoju dąży do wprowadzenia zmiany podejścia i wdrożenia rozwiązania systemowego. Chcemy promować i wzmacniać innowacyjność społeczną poprzez realizację projektów służących ogółowi społeczeństwa.

 

W projekcie „Uczelnie Przyszłości”:

  • weźmie udział 12 uczelni akademickich w tym: uniwersytety, politechniki uczelnie medyczne, akademie artystyczne, wojskowe i morskie,
  • 360 studentów z pierwszych trzech lat studiów z innowacyjnymi pomysłami na projekty, rozwinie swoje kompetencje,
  • odbędą się 3 edycje testowania – każda trwająca 2 lata, po każdej przygotowane będą wyniki ewaluacji,
  • studenci wezmą udział w 5 dniach warsztatów w każdej edycji,
  • każdy projekt otrzyma 165 godz. mentoringu,
  • stworzymy ponad 1000 mikrokursów opartych o realne potrzeby studentów i rynku - umożliwiające uzyskanie mikropoświadczeń.

 

Waszej uwadze polecamy wystąpienia Martyny Kozłowskiej-Żukowskiej kierownik projektu „Uczelnie Przyszłości” NCBR w ramach Międzynarodowego Kongresu Jakości Kształcenia:

 

Pełny program wydarzenia znajduje się na stronie.

Rejestracja na Kongres dostępna jest tutaj.

 

***

Projekt „Uczelnie Przyszłości” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach V osi priorytetowej Programu Innowacje społeczne w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

 

{"register":{"columns":[]}}