Opracowanie innowacyjnego silnika lotniczego zasilanego paliwem JET A1
W wyniku realizacji projektu został opracowany silnik lotniczy zasilany paliwem o małej emisyjności, mniejszej o 5% w porównaniu do obecnie stosowanych silników lotniczych
Tytuł projektu
Opracowanie innowacyjnego silnika lotniczego zasilanego paliwem JET A1
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Świątek Lech Świątek
Nazwa programu
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Konkurs
Program sektorowy Innolot
Wartość projektu
7 499 285,20 zł
Wartość dofinansowania
5 658 651,62 zł
Okres realizacji projektu
od 01.01.2016 r. do 31.03.2019 r.
Poznajcie nasz zespół
Zobacz efekt naszej pracy
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
W wyniku realizacji projektu został opracowany silnik lotniczy zasilany paliwem o małej emisyjności, mniejszej o 5% w porównaniu do obecnie stosowanych silników lotniczych. Dodatkowo opracowano innowacyjny system sterowania zasilania paliwem JET A1 oraz zoptymalizowano sam proces spalania, co przyczyni się do zwiększenia sprawności, wydajności oraz jakości procesu spalania. Odpowiednia konstrukcja komory spalania oraz optymalne czasy spalania uzależnione od aktualnych warunków obciążenia samolotu, przyczynią się w znacznym stopniu do redukcji emisji szkodliwych. Zakłada się więc obniżoną emisyjność spalin, zmniejszony poziom hałasu (osiągnięty również poprzez minimalny poziom drgań wału korbowego). Opracowany silnik tłokowy będzie miał zastosowanie w samolotach używanych na potrzeby transportu pasażerskiego lub towarowego. Opracowany produkt jest przykładem proekologicznego rozwiązania konstrukcji podstawowego komponentu, jakim jest silnik, środku transportu powietrznego.
Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?
Głównymi odbiorcami produktów firmy Świątek Lech Swiątek powstałymi w ramach realizacji projektu są klienci indywidualni, którzy stanowią 50% odbiorców, natomiast pozostałymi klientami są firmy produkujące samoloty ultralekkie.