W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Opracowanie innowacyjnego silnika lotniczego zasilanego paliwem JET A1

W wyniku realizacji projektu został opracowany silnik lotniczy zasilany paliwem o małej emisyjności, mniejszej o 5% w porównaniu do obecnie stosowanych silników lotniczych

Innowacyjny silnik lotniczy do samolotów ultralekkich

kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Opracowanie innowacyjnego silnika lotniczego zasilanego paliwem JET A1

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Świątek Lech Świątek

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Inteligentny Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Program sektorowy Innolot

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

7 499 285,20 zł 

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

5 658 651,62 zł

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.01.2016 r. do 31.03.2019 r.

Poznajcie nasz zespół

Zespół badawczy firmy Świątek
Zespół badawczy firmy Świątek

 

Zobacz efekt naszej pracy

Innowacyjny silnik lotniczy do samolotów ultralekkich
Innowacyjny silnik lotniczy do samolotów ultralekkich

 

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

W wyniku realizacji projektu został opracowany silnik lotniczy zasilany paliwem o małej emisyjności, mniejszej o 5% w porównaniu do obecnie stosowanych silników lotniczych. Dodatkowo opracowano innowacyjny system sterowania zasilania paliwem JET A1 oraz zoptymalizowano sam proces spalania, co przyczyni się do zwiększenia sprawności, wydajności oraz jakości procesu spalania. Odpowiednia konstrukcja komory spalania oraz optymalne czasy spalania uzależnione od aktualnych warunków obciążenia samolotu, przyczynią się w znacznym stopniu do redukcji emisji szkodliwych. Zakłada się więc obniżoną emisyjność spalin, zmniejszony poziom hałasu (osiągnięty również poprzez minimalny poziom drgań wału korbowego). Opracowany silnik tłokowy będzie miał zastosowanie w samolotach używanych na potrzeby transportu pasażerskiego lub towarowego. Opracowany produkt jest przykładem proekologicznego rozwiązania konstrukcji podstawowego komponentu, jakim jest silnik, środku transportu powietrznego.

Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?

Głównymi odbiorcami produktów firmy Świątek Lech Swiątek powstałymi w ramach realizacji projektu są klienci indywidualni, którzy stanowią 50% odbiorców, natomiast pozostałymi klientami są firmy produkujące samoloty ultralekkie.

{"register":{"columns":[]}}