W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Opracowanie innowacyjnego systemu OpenCoOp do tworzenia i dodawania trybu kooperacyjnego online do symulatorowych gier singleplayer

1

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Opracowanie innowacyjnego systemu OpenCoOp do tworzenia i dodawania trybu kooperacyjnego online do symulatorowych gier singleplayer

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

PYRAMID GAMES SPÓŁKA AKCYJNA

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Inteligentny Rozwój

ikona gazety  Konkurs

GameINN

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

868 313,00 zł

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

615 609,75 zł

ikona zegara  Okres realizacji projektu

01.10.2020 – 09.12.2022

Poznaj nasz zespół

Wideo

Zobacz efekt naszej pracy

https://pyramid.games/projekty-ue/

 

1

 

2

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Jesteśmy firmą produkującą gry komputerowe, od lat zastanawialiśmy się jak przy optymalnym rozkładzie kosztów i czasu pracy móc z gry w trybie singleplayer (gra dla jednego gracza), stworzyć grę multiplayer z możliwością współpracy między graczami. Gry kooperacyjne od lat cieszą się dużym uznaniem wśród odbiorców, jednak wymagają odpowiedniej architektury, i to już od początku realizacji projektu. W przypadku mniejszych studiów rzadko kiedy na samym początku podejmowane są decyzje o stworzeniu gry multiplayer, co oczywiście jest uzasadnione przesłankami kosztowymi. Nasz projekt ma na celu pomóc mniejszym twórcom poprzez udostępnienie im możliwości portowania gry z singleplayer na multiplayer w akceptowanych kosztach i czasie.
Dla nas, jako autorów własnych projektów, jest to również szansa na trafienie do szerszego grona odbiorców z naszymi produkcjami. Nasza największa gra Occupy Mars: The Game, z wykorzystaniem systemu OpenCoOp doczeka się wersji kooperacyjnej, w której gracze będą mogli wspólnie połączyć siły w celu stworzenia sprawnie funkcjonującej kolonii Marsjańskiej.
System stworzony w ramach programu badawczo-rozwojowego umożliwia szybką analizę czy projekt jest możliwy do przeportowania i czy jest to opłacalna opcja. Dzięki temu, zarówno nasza firma jak i inne firmy zainteresowane technologią mogą otworzyć się na zupełnie nowy segment rynku.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Nasz projekt zdecydowanie przyniosi korzyść nie tylko firmom specjalizującym się w produkcji gier, ale i również graczom, którzy dzięki zastosowaniu technologii OpenCoOp mogą socjalizować się w trakcie wspólnej rozgrywki. Produkcja gier komputerowych nakierowana jest na odbiorców z całego świata, co również wpływa pozytywnie na eksport polskich produktów. Polska branża gier jest już rozpoznawalna na świecie, a kolejne hity wydawnicze mogą dodatkowo umocnić pozycję Polski wśród liderów branży gamedev.
Dzięki portowaniu gry z singleplayer na multiplayer, firmy mogą odświeżyć swoje tytuły i na nowo zbudować ich popularność, oraz wykorzystać pełnię potencjału, w krótszym czasie niż pisanie gry na nowo. Takie rozwiązanie przedłuża również cykl ‘życia’ gry. Czasem to właśnie brak trybu multiplayer jest tym, co ucina zasięgi i zmniejsza potencjał sprzedażowy.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

W trakcie prac nad OpenCoOp naszym największym wyzwaniem był czas – nie tylko pod względem utrzymywania harmonogramu prac, ale również związany z parametrami, jakie założyliśmy w trakcie prac koncepcyjnych. Kluczową zaletą systemu jest szybkość np. weryfikacji istniejących już gier, pod kątem wspomaganego portowania, a także czasy opóźnień podczas trybu matchmaking czy też samej rozgrywki. Dzięki wspólnym wysiłkom Zespołu, omawianiu problemów oraz ciągłej komunikacji udało się rozwiązać najbardziej palące kwestie i stworzyć system który może zostać wdrożony w wielu projektach gier.

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Jeśli możemy doradzić coś innym Wnioskodawcom, to na pewno będzie to utrzymywanie ciągłej komunikacji między członkami zespołu. To jest ten element, który może zapewnić sukces. W trakcie realizacji projektu, na pewno pojawią się przeszkody (w naszym przypadku była to pandemia), trudne momenty czy nieporozumienia, jednak wspólne próby rozwiązywania problemów, nie tylko zaangażują mocniej wszystkich członków grupy, ale również pozwolą wpaść na nieoczywiste rozwiązania. Stały kontakt pomaga też uniknąć sytuacji, w której coś nie zostanie zrobione, bądź nie zrobione na czas. Kluczowa jest też otwartość na zadawanie pytań czy konstruktywną krytykę. Inną radą, z zupełnie innej kategorii jest to, żeby pilnować porządku w dokumentach projektowych i zaopatrzyć się w kolorową drukarkę – loga, które umieszcza się na każdym z dokumentów projektowych muszą być wydrukowane w kolorze.

{"register":{"columns":[]}}