W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Opracowanie roweru z podatną ramą oraz widelcem przedniego koła z zastosowaniem bio-kompozytów

Render ramy

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Opracowanie roweru z podatną ramą oraz widelcem przedniego koła z zastosowaniem bio-kompozytów

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

LOOP SP. Z O.O.

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Inteligentny Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Szybka Ścieżka

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

2 319 500,00 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

1 715 300,00 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.10.2021 r. do 31.10.2023 r.

Zobacz efekt naszej pracy

1

2

3

4

5

6

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Rezultatem projektu nowy produkt jako amortyzowana rama rowerowa typu Gravel wykorzystująca najnowsze materiały kompozytowe i bio-kompozytowe. Projekt rozwiązuje problem technologiczny związany z drganiami podczas jazdy na rowerze. Amortyzacja  jest realizowana poprzez sprężyste odkształcenie ramy i widelca (medium ściskane) oraz zastosowanie elastomeru jako substytutu tłumika. Układ tylnej amortyzacji opiera się o mimośrodową krzywkę, która powoduje powtarzalny ruch odkształcanych elementów, a dodatkowo usztywnia konstrukcję. Układ przedniej amortyzacji opiera się o odkształcany element przedniego widelca przypominający resor piórowy jako sprężyna oraz elastomer, jako tłumik.

Element tłumiący ramy jest ukryty w krzywce mimośrodowej, która to została wkomponowana w sylwetkę roweru o klasycznym zarysie. Krzywka umiejscowiona jest w okolicach połączenia górnej rury przedniego trójkąta oraz rury podsiodłowej. Elementem sprężynującym jest tylny trójkąt ramy.

Element tłumiący przedniego widelca znajduje się w rurze sterowej. Elementem sprężynującym jest umieszczony prostopadle do osi widelca, a wzdłuż dolnej rury przedniego trójkąta ramy, odkształcalny element, przypominający resor, którego zastosowanie nie zaburza sylwetki roweru o klasycznym kształcie, rozumianym jako taki, zbudowany z dwóch trójkątów.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Odbiorcy projektu to jest jedna z dynamiczniej rozwijająca się grupa konsumentów. Klienci zaawansowani, a wręcz prosumenci, którzy oczekują od roweru jak najlepszych parametrów oraz komfortu na długich dystansach. Przeważnie są to osoby o w przedziale wiekowym 30 – 55 lat, pasjonaci uprawiający na wysokim poziomie kolarstwo szosowe i górskie, startujący w zawodach kolarskich, mieszkańcy duży i średnich miast. Często rower garvelowy jest drugim lub trzecim rowerem którego używają. Klient zainteresowany tego typu produktem jest bardzo świadomym użytkownikiem, posiada dużą wiedzę o produkcie oraz duże wymagania wobec niego. Przed zakupem dokonuje analiz i porównań rowerów, zwraca uwagę na detale, szuka najnowszych rozwiązań technologicznych popartych badaniami i testami. Konsumentem na opracowywany w projekcie rower będzie też obecny użytkownik a w przyszłości konsument poszukujący już kolejnego roweru gravel’owego.

 Zaprojektowana w ramach wniosku rama jest wytwarzana na bazie materiałów nadających się do recyklingu co ma istotne znaczenie w procesie zakupowym w danej grupie konsumentów.

{"register":{"columns":[]}}