Opracowanie roweru z podatną ramą oraz widelcem przedniego koła z zastosowaniem bio-kompozytów
Tytuł projektu
Opracowanie roweru z podatną ramą oraz widelcem przedniego koła z zastosowaniem bio-kompozytów
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
LOOP SP. Z O.O.
Nazwa programu
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Konkurs
Szybka Ścieżka
Wartość projektu
2 319 500,00 PLN
Wartość dofinansowania
1 715 300,00 PLN
Okres realizacji projektu
od 01.10.2021 r. do 31.10.2023 r.
Zobacz efekt naszej pracy
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Rezultatem projektu nowy produkt jako amortyzowana rama rowerowa typu Gravel wykorzystująca najnowsze materiały kompozytowe i bio-kompozytowe. Projekt rozwiązuje problem technologiczny związany z drganiami podczas jazdy na rowerze. Amortyzacja jest realizowana poprzez sprężyste odkształcenie ramy i widelca (medium ściskane) oraz zastosowanie elastomeru jako substytutu tłumika. Układ tylnej amortyzacji opiera się o mimośrodową krzywkę, która powoduje powtarzalny ruch odkształcanych elementów, a dodatkowo usztywnia konstrukcję. Układ przedniej amortyzacji opiera się o odkształcany element przedniego widelca przypominający resor piórowy jako sprężyna oraz elastomer, jako tłumik.
Element tłumiący ramy jest ukryty w krzywce mimośrodowej, która to została wkomponowana w sylwetkę roweru o klasycznym zarysie. Krzywka umiejscowiona jest w okolicach połączenia górnej rury przedniego trójkąta oraz rury podsiodłowej. Elementem sprężynującym jest tylny trójkąt ramy.
Element tłumiący przedniego widelca znajduje się w rurze sterowej. Elementem sprężynującym jest umieszczony prostopadle do osi widelca, a wzdłuż dolnej rury przedniego trójkąta ramy, odkształcalny element, przypominający resor, którego zastosowanie nie zaburza sylwetki roweru o klasycznym kształcie, rozumianym jako taki, zbudowany z dwóch trójkątów.
Kto skorzysta z wyników projektu?
Odbiorcy projektu to jest jedna z dynamiczniej rozwijająca się grupa konsumentów. Klienci zaawansowani, a wręcz prosumenci, którzy oczekują od roweru jak najlepszych parametrów oraz komfortu na długich dystansach. Przeważnie są to osoby o w przedziale wiekowym 30 – 55 lat, pasjonaci uprawiający na wysokim poziomie kolarstwo szosowe i górskie, startujący w zawodach kolarskich, mieszkańcy duży i średnich miast. Często rower garvelowy jest drugim lub trzecim rowerem którego używają. Klient zainteresowany tego typu produktem jest bardzo świadomym użytkownikiem, posiada dużą wiedzę o produkcie oraz duże wymagania wobec niego. Przed zakupem dokonuje analiz i porównań rowerów, zwraca uwagę na detale, szuka najnowszych rozwiązań technologicznych popartych badaniami i testami. Konsumentem na opracowywany w projekcie rower będzie też obecny użytkownik a w przyszłości konsument poszukujący już kolejnego roweru gravel’owego.
Zaprojektowana w ramach wniosku rama jest wytwarzana na bazie materiałów nadających się do recyklingu co ma istotne znaczenie w procesie zakupowym w danej grupie konsumentów.