Photon
“Photon” - interaktywny robot, który pomaga dzieciom stawiać pierwsze kroki w świecie nowych technologii. Dzięki zastosowaniu intuicyjnego urządzenia wraz z oprawą merytoryczną i aplikacjami doskonale wprowadza świat nowych technologii do placówek edukacyjnych.
Tytuł projektu
“Photon” - interaktywny robot, który pomaga dzieciom stawiać pierwsze kroki w świecie nowych technologii
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Photon Entertainment sp. z o.o., Xplorer Fund S.A. ASI
Nazwa programu
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Konkurs
Działanie 1.3.1. Wsparcie projektów badawczo-rozwojowych w fazie preseed przez fundusze typu proof of concept – BRIdge Alfa
Wartość projektu
275 000,00 zł
Wartość dofinansowania
220 000,00 zł
Okres realizacji projektu
Poznaj nasz zespół
Zobacz efekt naszej pracy
W 2015 roku Photon Entertainment z powodzeniem rozwinął swój flagowy produkt, którym jest robot edukacyjny Photon uczący programowania. Spółka zbudowała wokół niego cały ekosystem nowatorskich produktów edukacyjnych, które zostały wzbogacone o portal dla społeczności nauczycieli oraz akademię z kursami dla nauczycieli, wspierającą rozwój warsztatu pracy i wdrażanie nowoczesnych standardów w edukacji. Innowacją w skali światowej jest zestaw edukacyjny – moduł Sztuczna Inteligencja.
Wideo
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Niewystarczająca podaż umiejętności programowania. Szacuje się, iż w 2020 roku liczba nowo tworzonych miejsc pracy dla programistów wynosiła 1.4 mln, a liczba osób kończących studia o profilu informatycznym wynosiła 400 tysięcy. Powstanie wówczas wyraźna luka.
Brak odpowiednich narzędzi do kształtowania właściwych postaw moralnych i społecznych na wczesnym etapie rozwoju dzieci. Photon, dzięki zastosowaniu intuicyjnego urządzenia wraz z oprawą merytoryczną i aplikacjami doskonale wprowadza świat nowych technologii do placówek edukacyjnych.
Kto skorzysta z wyników projektu?
Wartość rynku Edtech wyniosła w 2021 r. 254,8 mld USD w 2021 r., a według najnowszych prognoz do 2027 r. osiągnie 605,4 mld USD. Photon to produkt dla instytucji organizacyjnych.
Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?
Samo stworzenie urządzenia – z którego dzieci będą chciały korzystać – było niezwykle trudne. Jednocześnie trzeba było zapewnić bezpieczeństwo podczas użytkowania oraz bezawaryjność. To wszystko przekładało się na koszty, długoterminowe testy i ogólnie dużo czasu poświęconego na przygotowanie odpowiedniego produktu. Twórcy wierzą jednak, że zostanie to docenione przez nauczycieli, którzy są coraz bardziej świadomi i poszukują do swoich szkół takich narzędzi, jak Photon.
Nasza rada dla innych Wnioskodawców
Warto przeprowadzić naprawdę dokładną analizę otoczenia konkurencyjnego i iteracje z klientami oraz ekspertami. Przeprowadzona analiza otoczenia konkurencyjnego pomogła zidentyfikować istotne przewagi Photon’a w stosunku do rozwiązań konkurencyjnych. Pozwala to wyznaczyć kluczowe funkcjonalności w dalszej fazie projektu. Zespół nie tylko przeanalizował istniejące na rynku rozwiązania, ale również przetestował wiele z nich podczas pracy z dziećmi. Dzięki temu wyłoniono szereg istotnych cech, które mogą wyróżnić Photon’a na tle konkurencji. Dodatkowo, konsultacje ze specjalistami w dziedzinie wytwórstwa pozwoliły na wstępne opracowanie metod produkcji oraz optymalizacji kosztów. Stworzone prototypy pozwoliły na wyłonienie materiałów oraz podzespołów, z których zostanie stworzony finalny produkt. Powstałe w wyniku fazy Proof of Principle prototypy były testowane wśród dzieci. Pozwoliło to na eliminacje słabych punktów rozwiązania na bardzo wczesnym etapie. Prototypy spotkały się z bardzo obiecującym odzewem oraz dużym zainteresowaniem wśród dzieci jak i rodziców.