Pigułki kompetencji Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu
Dzięki szkoleniom, prowadzonym w formie aktywnych warsztatów, chcemy pokazać młodzieży, że ich pasja, hobby czy chociażby sposób spędzania wolnego czasu, może w przyszłości stać się podstawą udanej ścieżki zawodowej
Tytuł projektu
Pigułki kompetencji Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie | Fundacja Edukacyjna Równe Szanse
Nazwa programu
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Konkurs
Trzecia Misja Uczelni
Wartość projektu
999 625,00 zł
Wartość dofinansowania
969 634,00 zł
Okres realizacji projektu
2019-2022
Zobacz efekt naszej pracy
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Dzięki szkoleniom, prowadzonym w formie aktywnych warsztatów, chcemy pokazać młodzieży, że ich pasja, hobby czy chociażby
sposób spędzania wolnego czasu, może w przyszłości stać się podstawą udanej ścieżki zawodowej. Dodatkowo rozwijanie kompetencji
społecznych oraz kompetencji przedsiębiorczych pozwoli im w przyszłości stać się istotnym uczestnikiem rynku pracy, nie tylko
w regionie.
Osoby dorosłe przekonujemy, że na naukę i rozwijanie kompetencji nigdy nie jest za późno. Pokazujemy, iż uczelnia wyższa może być
integratorem działań związanych z uczeniem się przez całe życie, a nie tylko miejscem realizacji studiów I i II
stopnia.
Dzięki realizacji szkoleń w czterech wydziałach Uczelni, także w mniejszych miejscowościach niż Szczecin, pokonujemy barierę braku
dostępu do szerokiej oferty dla rozbudzania swoich pasji czy rozwijania kariery zawodowej.
Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?
Uczestnikami szkoleń są dwie grupy wiekowe z terenu Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego i powiatu gryfickiego:
- młodzież z klas 7-8 szkół podstawowych oraz ze szkół średnich (licea, technika)
- osoby dorosłe 25+
Z projektu korzysta także sama uczelnia. Opracowany program dydaktyczny pozwala na rozszerzenie portfolio ZPSB.
Co było dla nas największym wyzwaniem w projekcie?
Z realizacją projektu trafiliśmy na pierwszy atak koronawirusa i lockdown. W związku z tym musieliśmy dostosować się do działania w trybie online, choć projekt nie był planowany dla szkoleń zdalnych. Jednak udało nam się przygotować zarówno rekrutację zdalnie, jak i samą realizację części szkoleń. Wymagało to też pewnych modyfikacji działania przy organizacji oraz merytorycznie samych programów szkoleń i sposobów prowadzenia warsztatów online. Musimy się pochwalić, że nasi wykładowcy dali radę.
Nasza rada dla innych Wnioskodawców
Dużym wyzwaniem jest rekrutacja uczestników szkoleń, gdy kumulują się one w niedługim odstępie czasowym, ponieważ rynek zapotrzebowania się wyczerpuje. Dlatego też, dobrze jest rozłożyć podobne tematycznie szkolenia z większymi przerwami terminowymi.