W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

PK=Power of knowledge

baner sukcesy

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

PK=Power of knowledge

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Kurs na MOOC  

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

511 462,50 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

496 118,62 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01-01-2020 r. do 30-06-2020 r.

Zobacz efekt naszej

Wideo

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Przedmiotem naszego projektu było stworzenie 3 otwartych kursów MOOC, które są dostępne na platformie navoica.pl (aktualnie trwa ich aktualizacja).  Tematyka kursów dotyczy: przedsiębiorczości, zarządzania innowacjami oraz źródeł informacji naukowej.

Kurs „Przedsiębiorczość ma MOOC” skierowany jest do dzieci w wieku 10-15 lat.

Od kilkunastu lat w Polsce obserwuje się wzrost aktywności ekonomicznej dzieci i młodzieży. Dynamiczny rozwój handlu oraz sektora usług finansowych spowodował wzmożone zainteresowanie oraz aktywność polskiego społeczeństwa w dziedzinie ekonomicznej. Wg badań przeprowadzonych przez Ipsos w roku 2010 aktywnie ekonomicznie były już czterolatki, z których część otrzymywała regularne kieszonkowe. Potwierdziły to badania przeprowadzone w 2016 przez agencję IQS w ramach Kids power z których wynika, że dzieci coraz częściej współdecydują o konsumenckich wyborach w rodzinie. Chociaż polska młodzież dość dobrze sobie radzi z zarządzaniem własnymi finansami, na przestrzeni trzech lat (2012-2015) wzrósł odsetek osób (z 10% do 20%), dla których rozwiązanie zadań związanych ze światem finansów było zbyt trudne. Umiejętność identyfikowania informacji prasowych, jej oceny i zdolność do praktycznego wykorzystania została zweryfikowana za pomocą zestawu 43 zadań. (badanie przeprowadzone w 2015 r. przez Instytut Badań Edukacyjnych.) Dlatego podstawowym założeniem realizowanego kursu było i jest zaznajomienie dzieci z zagadnieniami ekonomii, oszczędzania, zarabiania. Metodyka kursu oparta została o model efektywnego uczenia sięz zastosowaniem aktywizujących metod dydaktycznych.Cele kursu:- zdobywanie wiedzy z zakresu edukacji ekonomicznej, - zwiększenie świadomości odbioru przekazu reklamowego,- kształtowanie nawyku racjonalnego gospodarowania pieniędzmi, nabywanie umiejętności planowania zakupów oraz ich wartościowania,- zdobywanie umiejętności dywersyfikowania źródeł przychodu,- zdobywania wiedzy na temat możliwości inwestowania.

Kurs „Zarządzanie innowacjami” skierowany jest do studentów, pracowników naukowych oraz pracowników sektora B+R. Wg raportu Badania i rozwój w przedsiębiorstwach w Europie Środkowej w 2018 r. wciąż za mało przedsiębiorstw dostrzega potrzebę oparcia swojej działalności na innowacjach. Aby zmniejszyć dystans między Europą a USA, Kanadą i Japonią, europejskie kraje muszą zintensyfikować wysiłki związane z promowaniem kultury innowacyjności oraz kształceniem kompetentnej kadry managerskiej wynika z raportu pn.Europejski Ranking Innowacyjności 2018. Edukacja on-line i masowy dostęp do specjalistycznej wiedzy, jest jednym z rozwiązań, które mogą wpłynąć pozytywnie na wzrost świadomości i kompetencji związanych z obszarem przewag konkurencyjnych budowanych na innowacjach. Dlatego też głównym celem kursu jest zapoznanie uczestników kursu ze specyfiką zarządzania innowacjami i głównymi modelami wdrażania innowacji do gospodarki. Podniesienie kompetencji przedsiębiorczych, komunikacyjnych, analitycznych.

Kurs „Stworzenie i realizacja kursu pn. Badawcze kompetencje informacyjne w pracy naukowej”. Aktualnie na polskim rynku nie ma otwartych kursów e-learningowych dotyczących badawczych kompetencji informacyjnych. Nieliczne istniejące kursy dotyczące komunikacji naukowej, zarówno komercyjne, jak i otwarte, koncentrują się głównie na budowaniu wizerunku naukowca w sieci oraz nauce pisania tekstów naukowych. Kursy wyszukiwania informacji dotyczą gł. tzw. białego wywiadu i są skierowane przede wszystkim do brokerów informacji. Do większości kursów dostęp jest ograniczony różnymi obostrzeniami. Celem kursu jest zwiększenie badawczych kompetencji informacyjnych. Celem szczegółowym jest umożliwienie zdobycia kompetencji niezbędnych na poszczególnych etapach cyklu badawczego, począwszy od przeglądu literatury, analizy trendów i wyboru tematu badań, poprzez gromadzenie, weryfikację, analizę i opracowanie danych, prowadzenie badań i ewentualną współpracę w zespołach badawczych, aż po udostępnianie danych w repozytoriach i publikowanie wyników w starannie wybranych czasopismach i wydawnictwach.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Wszystkie stworzone przez nas kursy są dostępne na platformie navoica.pl co daje możliwość skorzystania z nich wszystkim osobom zainteresowanym ich tematyką. Platforma navoic.pl  jest platformą otwartą, która daje możliwość skorzystania każdej zainteresowanej osobie.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Największym wyzwaniem była realizacja kursu w okresie pandemii. Pomimo, że praca w dużej mierze  mogła być wykonywana zadanie to jednak okresy zwiększonych zachorowań mocno ją dezorganizowały, powodując opóźnienia w projekcie.

{"register":{"columns":[]}}