W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Przedsiębiorca 12+

Prowadzone w ramach projektu zajęcia koncentrowały się na różnych płaszczyznach wykluczenia społecznego, jak i przedsiębiorczości jako formy inkluzji

Przedsiębiorca 12+

kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Przedsiębiorca 12+

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Uniwersytet Młodego Odkrywcy

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

270 750,00 zł

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

262 600,00 zł

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.09.2018 r. do 31.08.2020 r. (z powodu pandemii COVID-19 projekt był przedłużony do końca września 2021 r.).

Poznajcie nasz zespół

Krzysztof Hajder

Krzysztof Hajder - kierownik projektu - doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, specjalność polityka społeczna (2014 r.), profesor UAM w Zakładzie Polityki Społecznej i Gospodarczej na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, działacz społeczny zaangażowany w działania na rzecz inkluzji społecznej. 

Maciej Górny

Maciej Górny - główny wykonawca - politolog, prawnik, praktyk psychologii pozytywnej, aktualnie doktorant w Zakładzie Polityki Społecznej i Ekonomicznej funkcjonującym na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Gospodarczej im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się wokół następujących tematów: subiektywny dobrostan, ekonomia szczęścia, psychologia pozytywna, polityka społeczna, cyfrowe państwo.

Zobacz efekt naszej pracy

wideo będące częścią pracy magisterskiej mgr Magdaleny Metelskiej, która dotyczyła zmian postaw młodzieży w toku realizacji projektu „Przedsiębiorca 12+”.

Hajder Krzysztof, Stelmach Andrzej (red.) (2019), Innowacyjne formy przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu. Ekonomia społeczna w praktyce, Poznań: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM, ISBN: 978-83-658-1762-4.

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Prowadzone w ramach projektu zajęcia koncentrowały się na różnych płaszczyznach wykluczenia społecznego, jak i przedsiębiorczości jako formy inkluzji. Uczestnicy projektu mieli okazję uczyć się m.in. o: ekonomii społecznej od pracowników i wolontariuszy Fundacji Pomocy Wzajemnej Barka (jak i zwiedzać ich ośrodek integracyjny - gospodarstwo ekologiczne w Chudobczycach), sztuce jako formie inkluzji, organizacji wydarzeń charytatywnych, powodach wykluczeń społecznych (w tym m.in. z powodu uzależnień czy bezdomności). Uczestnicy projektu nie byli tylko słuchaczami - w toku warsztatów starali się szukać rozwiązań i projektować działania inkluzyjne, a co ważne nauczyli się dyskutować o istotnych problemach społecznych w sposób zgodny z zasadami debat oksfordzkich. W jedne z zajęć zaangażowani byli również rodzice uczestników, co pomogło nam z całą pewnością promować ekonomię społeczną również u starszych, jak i pokazało im, że 12-13 letnia młodzież chce rozmawiać o trudnych tematach. 

Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?

Z wyników projektu z całą pewnością korzystają:

  • Uczestnicy, którzy nauczyli się debatować na tematy istotne społecznie, jak i wiedzą, że zysk ekonomiczny warto wiązać z zyskiem społecznym. Poznali oni również tajniki fotografii, prowadzenia wywiadów, rozwinęli szereg kompetencji miękkich oraz współorganizowali koncert charytatywny. 
  • Rodzice uczestników, którzy zobaczyli w swych dzieciach partnerów do rozmowy na tematy ważne społecznie, jak i rozwinęli swoją wiedzę na temat ekonomii społecznej. 
  • Nauczyciele, gdyż poznali szereg innowacyjnych metod prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu tematyki projektu
  • Podmioty ekonomii społecznej, które mogły dotrzeć ze swoją ofertą komercyjną, jak i misją inkluzji społecznej, do nowych osób.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}