Przestrzeń współpracy – przestrzeń rozwoju
W ramach projektu przeprowadzono szkolenia dla dzieci i młodzieży z tematów: „Technologie informacyjno-komunikacyjne”, „Warsztaty matematyczno-przyrodnicze” oraz „Sztuka kreatywnego myślenia”
Tytuł projektu
Przestrzeń współpracy – przestrzeń rozwoju
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Collegium Mazovia Innowacyjna Szkoła Wyższa z siedzibą w Siedlcach
Nazwa programu
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Konkurs
Trzecia Misja Uczelni
Wartość projektu
499 670,25 zł
Wartość dofinansowania
484 470,25 ZŁ
Okres realizacji projektu
od 01.09.2019 r. do 31.07.2021 r.
Poznajcie nasz zespół
Zespół projektu tworzą trzy osoby:
- mgr inż. Sylwia Tokarska – Dyrektor Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości
- mgr Agnieszka Dróżka – Specjalista ds. rekrutacji
- mgr Małgorzata Żuk-Ciołek – Specjalista ds. organizacji szkoleń
Zobacz efekt naszej pracy
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Wsparcie w ramach projektu skierowane było do trzech grup odbiorów, dzieci i młodzieży, osób dorosłych oraz do seniorów. W ramach projektu przeprowadzono szkolenia dla dzieci i młodzieży z tematów: „Technologie informacyjno-komunikacyjne”, „Warsztaty matematyczno-przyrodnicze” oraz „Sztuka kreatywnego myślenia”. Zorganizowano łącznie dla tej grupy odbiorców 400 godzin szkoleń w których uczestniczyło 107 osób. Dla osób dorosłych zorganizowane zostały szkolenia: „Outsourcing i offshoring w kontekście pozyskiwania inwestorów do gmin", „Programowanie i obsługa procesu druku 3D” oraz „Zdalna edukacja – narzędzia wspierające”. Dla osób dorosłych przeprowadzono 451 godzin szkoleń w których uczestniczyło 100 osób. Dla seniorów zorganizowane zostało szkolenie „Przestrzeń wokół nas” w ramach którego odbywały się warsztaty w zakresie 80 godzin dla łącznie 50 osób. Dla seniorów w ramach wygenerowanych oszczędności w toku realizacji projektu zorganizowano również warsztaty podsumowujące ich udział w projekcie oraz jednodniową wycieczkę po Mazowszu. Projekt rozwiązuje problem braku wsparcia ukierunkowanego dla konkretnych grup odbiorców. W związku z realizacją projektu w okresie pandemii i zdalnej edukacji zorganizowane zostało szkolenie „Zdalna edukacja – narzędzia wspierające” dla 50 nauczycieli. Było to bardzo potrzebne działanie wspierające rzeczywiste potrzeby szkoleniowe tej grupy odbiorów. Wszystkie tematy szkoleń zrealizowane w ramach projektu spotkały się z zainteresowaniem poszczególnych grup odbiorców.
Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?
Z wyników projektu korzysta uczelnia jako beneficjent projektu przez rozpowszechnienie informacji o uczelni wśród nietypowej grupy odbiorców. Uczestnicy projektu z każdej grupy docelowej dzięki zwiększeniu wiedzy z zakresu wsparcia którym zostali objęci, a także zwiększeniu kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach certyfikowanych. Ważną korzyścią z udziału w projekcie jest nawiązanie relacji i współpracy pomiędzy klubami seniorów z gmin z których seniorzy uczestniczyli w zajęciach zorganizowanych w ramach projektu.
Co było dla nas największym wyzwaniem w projekcie?
Największym wyzwaniem w realizacji projektu było pozyskanie uczestników projektu – dzieci i młodzieży w dobie COVID19. W związku z przypadającym czasem realizacji projektu w czasie początków trwania pandemii ogromnym wyzwaniem okazało się zorganizowanie zajęć dla uczniów którzy realizowali zajęcia edukacyjne w tym czasie w formie zdalnej. Zaproponowanie im dodatkowych zajęć w tej formie okazało się niezbyt dobrym rozwiązaniem, przeciążającym możliwości udziału ich w tej formie wsparcia. Organizacja zajęć w formie stacjonarnej, gdy było to możliwe okazała się optymalnym rozwiązaniem które pozwoliło z sukcesem zrealizować przedsięwzięcie.
Nasza rada dla innych Wnioskodawców
Nie warto się poddawać, z każdej trudnej sytuacji należy starać się znaleźć rozwiązanie.