W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozpoczęcie naboru wniosków w II konkursie RID

Rozpoczęcie naboru wniosków w II konkursie RID
2022-05-06 
 

, 

Dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad ogłaszają II konkurs w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia polegającego na wsparciu badań naukowych lub prac rozwojowych w obszarze drogownictwa pn. Rozwój Innowacji Drogowych – RID

rid

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad zdecydowały o kontynuacji Wspólnego Przedsięwzięcia RID.

W ramach Wspólnego przedsięwzięcia RID planowane jest wdrożenie wyników projektów badawczych z zakresu efektywności systemu zarządzania ruchem, w tym opracowanie normatywów i standardów planowania, projektowania, technologii oraz budowy i eksploatacji dróg w Polsce.

W konsekwencji, wdrożenie rozwiązań opracowanych przez wyłonionych w konkursach Wykonawców spowoduje, że w procesie planowania, przygotowania, budowy i utrzymania infrastruktury drogowej dostępne będą nowoczesne, bardziej efektywne i ekonomiczne modele. Powstająca sieć drogowa będzie budowana i utrzymywana w oparciu o przejrzyste, nowoczesne i ekonomiczne technologie i modele.

Celem głównym Wspólnego Przedsięwzięcia NCBR-GDDKiA jest poprawa efektywności zarządzania planowaną, przygotowywaną, realizowaną oraz istniejącą siecią drogową w Polsce
w perspektywie roku 2030.

Cele szczegółowe przedsięwzięcia to:

1)  wzrost innowacji w obszarze drogownictwa

2) wzrost aktywności jednostek naukowych w realizacji prac B+R ukierunkowanych na potrzeby drogownictwa.

W ramach II konkursu będą mogły być realizowane wybrane zagadnienia badawcze w ramach następujących obszarów tematycznych:

  • Technologia budowy oraz remontu dróg i obiektów inżynierskich
  • Przygotowanie i realizacja inwestycji drogowych w oparciu o najefektywniejsze metody badawcze
  • Metodyka projektowania i zarządzania siecią drogową

Zakres tematyczny II konkursu stanowi załącznik do regulaminu konkursu.

Kto może wziąć udział w II konkursie?

Do konkursu mogą przystąpić jednostki naukowe lub konsorcja składające się wyłącznie z jednostek naukowych.

W skład konsorcjum może wejść nie więcej niż 5 podmiotów

Na co można uzyskać finansowanie?

Dofinansowanie udzielane przez NCBR i wynagrodzenie wypłacane przez GDDKiA przeznaczone jest na realizację projektów, które obejmują (prace B+R):

  • badania podstawowe,
  • badania przemysłowe,
  • eksperymentalne prace rozwojowe.

W ramach projektu obligatoryjne są badania przemysłowe albo eksperymentalne prace rozwojowe.

Wysokość dofinansowania i okres realizacji projektu

Całkowity budżet dla II konkursu wynosi 11,6 mln PLN, z czego:

1) ze strony NCBR– 5,8 mln PLN;

2) ze strony GDDKiA – 5,8 mln PLN

{"register":{"columns":[]}}