W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Smarter Diagnostics – Platforma profilaktyki urazów sportowych oparta o obrazowanie Rezonansem Magnetycznym i algorytmy sztucznej inteligencji

zdjecie 1

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Smarter Diagnostics – Platforma profilaktyki urazów sportowych oparta o obrazowanie Rezonansem Magnetycznym i algorytmy sztucznej inteligencji

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Smarter Diagnostics Sp. z o.o.

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Inteligentny Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Bridge Alfa

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

1 100 000,00 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

880 000,00 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 15.12.2021 r. do  28.02.2023 r.

Poznaj nasz zespół

Bartosz Borucki, CEO/Współzałożyciel

LinkedIn

Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami B+R w zakresie widzenia komputerowego, sztucznej inteligencji i obrazowania medycznego, zarządzaniu projektami rozwoju oprogramowania i tworzeniu produktów z obszaru medycyny i wellbeing. Kierował grupą badawczą zajmującą się obrazowaniem medycznym i sztuczną inteligencją w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego. Brał udział w tworzeniu Wydziału Lekarskiego na UW. Jest aktywnym wykładowcą Akademii Leona Koźmińskiego (Business.AI, studia podyplomowe) i Wrocławskiego Uniwersytetu Medycznego (Startupy Medyczne, studia podyplomowe). Odpowiada za współtworzenie strategii Smarter DIagnostics, zarządzanie projektami, regulacje prawne i compliance. Ceniony jest jako świetny i skrupulatny przywódca.

 

Norbert Kapiński, CTO/Współzałożyciel

LinkedIn

Posiada stopień doktora w dziedzinie sztucznej inteligencji w zakresie analizy obrazów medycznych. Ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w badaniach nad wizją komputerową i rozwojem oprogramowania w medycynie. Jego dorobek naukowy dotyczy problemów układu ruchu człowieka i schorzeń układu mięśniowo-szkieletowego. Zawsze skupia się na obrazowaniu medycznym i biomechanice. Odpowiada za współtworzenie strategii firmy, zarządzanie zespołem badawczo-rozwojowym i technicznym oraz rozwój biznesu w zakresie screeningu i sportu.

1

Pomysłodawcy Smarter Diagnostics

 

2

Zespół i doradcy Smarter Diagnostics

Zobacz efekt naszej pracy

Materiały

Smarter Diagnostics w programie TVP ‘Stacja Innowacja’

Wideo

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Projekt wpisuje się w trend zmiany modelu opieki zdrowotnej z leczenia chorób na zapobieganie i utrzymanie człowieka w zdrowiu. Koncentruje się na minimalizowaniu ryzyka urazów i kontuzji wśród osób aktywnych i sportowców, dzięki diagnostyce profilaktycznej wspieranej przez sztuczną inteligencję i obrazowanie tkanek w Rezonansie Magnetycznym. Celem Smarter Diagnostics jest wspieranie ludzi aktywnych w tym, aby mogli uprawiać sport jak najdłużej i najbezpieczniej. To podejście zmniejsza ryzyko nieoczekiwanych wydatków na kosztowne rehabilitacje. Urazy, ból i inne dolegliwości często wpływają też na wyniki meczów i ostateczne miejsca w tabelach klubów i drużyn sportowych. Dzięki profilaktycznym badaniom Smarter Diagnostics drużyna może skutecznie zarządzać ryzykiem kontuzji i skupić się na osiąganiu lepszych wyników. Sportowiec otrzymuje gotowy raport z rekomendacjami dotyczącymi diety i treningu, co pozwala zaoszczędzić czas i podjąć odpowiednie kroki w celu poprawy wyników. Sztaby medyczne w sporcie zawodowym mogą podejmować lepsze decyzje transferowe oraz te związane z powrotem zawodników do gry po kontuzji. Dla Fizjoterapeutów i trenerów badanie Smarter Diagnostics stanowi wejście w skuteczniejszą diagnostykę i lepiej dostosowane metody pracy z pacjentami.

Zalecamy każdej osobie aktywnej i tej chcącej rozpocząć aktywność fizyczną aby rozpoczęła od ,,przeglądu” własnego stanu zdrowia z badaniem Smarter Diagnostics i dzięki temu w sposób dynamiczny i spersonalizowany budowała swoją sportową długowieczność.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Badania kierowane są do każdej osoby aktywnej, sportowców amatorów oraz zawodowców, do sztabów medycznych w klubach sportowych i klinikach ortopedii i fizjoterapii oraz treningu medycznego.

Smarter Diagnostics wdrożyło też swoją ofertę wśród pracodawców chcących lepiej dbać o dobro swoich pracowników.

Kolejną grupą są kliniki oraz profesjonaliści z dziedziny fizjoterapii i treningu medycznego, których Smarter Diagnostics zachęca do wdrożenia badań profilaktycznych w swoją praktykę pracy z pacjentem.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Największym wyzwaniem były procesy komercjalizacyjne i odpowiednie połączenie potrzeb użytkowników, wymagań programu grantowego oraz wyników prac B+R, w taki sposób, aby stworzyć produkt nie tylko innowacyjny, ale również rynkowo potrzebny i opłacalny. W szczególności, trudnym wyzwaniem jest zdefiniowanie innowacji na jej wczesnym, badawczym, etapie, bo jak pokazuje praktyka – dopiero rynek weryfikuje nasze hipotezy.

Istotnym wyzwaniem było też zbudowanie kompetentnego zespołu. Wbrew pozorom, dostępność wykwalifikowanych specjalistów od uczenia maszynowego i AI jest niska, a ich koszt niezwykle wysoki.

W końcu, jak w większości projektów z obszaru med-tech, dużym wyzwaniem są procesy regulacyjne. Spełnienie wymogów dla wyrobów medycznych, wdrożenie norm ISO 13485 czy 14971 oraz standardu EN 62304, to znaczące dodatkowe obciążenie operacyjne, które należało uwzględnić w harmonogramie prac.    

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Zachęcamy każdego z założycieli, aby wyjść z pomysłem ze swojej głowy i zestawić go z potrzebami użytkowników. Wiele hipotez można dopiero zweryfikować, kiedy zestawimy je z rynkowymi standardami i uwagami użytkowników. Nie budujmy produktów dla siebie, ale dla naszych użytkowników. To podejście nie jest jedynie pustym frazesem, lecz przepisem na oszczędzanie znacznych środków przy tworzeniu funkcjonalności i innowacji, które ostatecznie nikt nie kupi.

Rozwiązanie problemów użytkowników to za mało – warto skoncentrować się na sposobie, w jaki zamierzamy te problemy rozwiązać, i właśnie z innowacyjnym rozwiązaniem wyjść do użytkowników. Henry Ford kiedyś powiedział, że gdyby zapytał ludzi, czego chcą, odpowiedzieliby: „szybszych koni”. Dlatego, kiedy budujesz prawdziwą innowację musisz podążać za obranym kierunkiem, ale też dynamicznie dostosować ją do problemu który rozwiązujesz 🚀

{"register":{"columns":[]}}