W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

SNARTO ITS

wygląd aplikacji dla użytkownika

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

SNARTO ITS

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

ONYX Alfa Sp. z o.o. (dawniej Snarto Sp. z o.o.)

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Inteligentny Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Szybka Ścieżka

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

3 243 500,00 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

 1 946 100,00 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.08.2020 r. do 30.06.2023 r.

Zobacz efekty naszej pracy

Wideo

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Na rynku transportu istnieje problem nieefektywnego wykorzystania floty pojazdów i realizacji zleceń transportowych. Występuje zbyt wielu pośredników (spedycji), którzy poprzez marże na swoje usługi zaburzających opłacalność zleceń transportowych, wykonywanych przez firmy transportowe.

Większość firm transportowych z sektora MŚP korzysta z Map Google do wyliczania tras i robi to ręcznie, bez możliwości szybkiej analizy rentowności otrzymanego zlecenia, co uniemożliwia sprawowanie kontroli nad ponoszonymi kosztami i może prowadzić do sytuacji, że firmy transportowe wykonują przewozy ładunków poniżej progu rentowności.

Natomiast wyszukiwanie przewoźników odbywa się na zasadzie przesyłania maili, rozmów telefonicznych i każdorazowego negocjowania cen.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Efekt projektu B+R w postaci systemu logistycznego dostępnego on-line umożliwiającego:

- zarządzenie flotą samochodów w czasie rzeczywistym,

- zarządzanie czasem pracy kierowców,

- możliwość przydzielania zoptymalizowanych zleceń transportowych pod kątem rentowności przejazdu

został wykorzystany m.in.: przez następujące firmy:

 

Omega Pilzno - 700 pojazdów,

Sachs - 474 pojazdów,

Mazury Trans Sp. z o.o. - 70 pojazdów

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

  • Opracowanie modułu zawierającego  algorytm automatyzacji wyboru oferenta
  • Opracowanie modułu przydzielania kierowców do zdefiniowanych zadań transportowych
  • Opracowanie modułu optymalizacji przestrzeni ładunkowej
  • Opracowanie modułu optymalizacji tras przejazdu

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Ważne jest aby na etapie prac rozwojowych szukać potencjalnych odbiorców efektów Projektu B+R. Tak, aby z chwilą zakończenia realizacji projektu posiadać już listę klientów, którym będzie można zaoferować powstałą technolgię. Często też sami klienci jeszcze na etapie prac rozwojowych będą mogli zaproponować poprawki, które umożliwią lepsze dopasowanie rozwiązania do ich potrzeb.

{"register":{"columns":[]}}