Studia Dualne Inżynieria Łańcucha Dostaw
Tytuł projektu
Studia Dualne Inżynieria Łańcucha Dostaw
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Wyższa Szkoła Logistyki z siedzibą w Poznaniu
Nazwa programu
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Konkurs
Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Wartość projektu
2 749 236,18 PLN
Wartość dofinansowania
2 666 484,17 PLN
Okres realizacji projektu
od 01.06.2018 r. do 31.08.2022 r.
Poznaj nasz zespół
mgr Mateusz Michalski – koordynator projektu. Wykładowca Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu. Od 2006 roku pracownik Uczelni Wyższych, od 2017 własna działalność gospodarcza z zakresu prowadzenie i realizacji projektów. Kierunkowe doświadczenie zawodowe:
Zarządzanie zespołem specjalistów z zakresu realizacji projektów (w tym projektów B+R) oraz koordynacja prac od kilku do kilkudziesięcioosobowych zespołów roboczych na rzecz rozwoju systemu edukacji takich jak:
- Wielkopolska musi wiedzieć
- Wirtualne laboratoria – sukces innowacji
- LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA
- EKO-LOG
- Studia Dualne Inżynierskie
- Praktycy do Tablicy
- Zintegrowany Program WSL
Współudział w tworzeniu i praca na rzecz Rady Pracodawców Wyższej Szkoły Logistyki (organu zrzeszającego największe firmy branży TSL takich jak CAT LC, Dachser, GLS, H&M, allsafe JUNGFALK i inne), której celem było tworzenie innowacyjnych projektów B+R,
Współrealizacja projektu rozwojowego uczelni, w którym celem było opracowanie 24 innowacyjnych konwentów szkoleniowych dla studentów we współpracy z firmami Marathon International Logistics, GLS Poland, Raben, DHL, GS1, Promag, Still, Mahle, Volkswagen Group Polska. Realizacja projektów edukacyjnych, w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz szkoleniowych dla uczelni wyższych.
- koordynowanie prac dot. wdrożenia platformy zdalnego nauczania LMS,
- koordynowanie projektów w obszarze wsparcia osób z niepełnosprawnościami
•ponad 60 mln PLN łącznej wartości pozyskanego dofinansowania
•ponad 10 000os. uczestniczących w zrealizowanych projektach
Zobacz efekt naszej pracy
Analiza efektów kształcenia oraz bezpośrednie konsultacje ze strony pracodawców posłużyły do poprawy program studiów dualnych Supply Chain Engineering i włączenia do oferty dydaktycznej.
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Celem projektu było opracowanie programu kształcenia o profilu praktycznym, dostosowanego do potrzeb branży logistycznej oraz uruchomienie studiów dualnych Supply Chain Engineering podnoszących u studentów kompetencje zgodnie z zapotrzebowaniem branży TSL w trakcie uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych oraz stażach realizowanych we współpracy z przedsiębiorstwami.
Kto skorzysta z wyników projektu?
Z wyników projektu skorzystali uczestnicy studiów dualnych, zdobywając kompetencje, poszukiwane w branży TSL na lokalnym i krajowym rynku pracy. Skorzystali również pracodawcy uzyskując wykwalifikowanych pracowników.
Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?
Największym wyzwaniem dla realizacji projektu był okres pandemii. Połowa studiów dualnych odbyła się w trakcie trwania zagrożenia epidemiologicznego. Zespół Projektowy podjął działania zaradcze, tj. mi.in. realizacja zajęć na uczelni w trybie zdalnym - wykorzystanie narzędzi do pracy zdalnej ze studentami, dobór odpowiednich zadań i metod pracy, organizowanie w trybie online spotkań i webinariów dla studentów. Projekt został w pełni zrealizowany dzięki zespołowi, posiadającego wiedzę, doświadczenie oraz motywację by zmierzyć się trudnościami, których nie zawsze da się przewidzieć na etapie planowania projektu.
Nasza rada dla innych Wnioskodawców
Nie bać się pisać innowacyjne, trudne działania w obszarze kształcenia, dobry produkt zawsze się obroni i znajdą się niego chętni.