System wspierający organizacje pracy personelu i monitorujący parametry jakości pracy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego
Z systemu mogą korzystać Szpitale posiadające Oddziały Ratunkowe dla których istotną sprawą są zagadnienia związane z jakością świadczonych usług, obniżeniem poziomu stresu u pacjentów
Tytuł projektu
System wspierający organizacje pracy personelu i monitorujący parametry jakości pracy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Uniwersyteckie Centrum Kliniczne w Gdańsku
Nazwa programu
Program Operacyjny Polska Cyfrowa
Konkurs
e-Pionier II
Wartość projektu
457 400,00 zł
Wartość dofinansowania
457 400,00 zł
Okres realizacji projektu
od 01.08.2020 r. do 28.02.2021 r.
Zobacz efekt naszej pracy
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
System rozwiązuje kilka podstawowych problemów:
- szybkiej identyfikacji kolejności przyjmowanych pacjentów
- pokazuje na bieżąco maksymalny czas do przyjęcia pacjenta przez lekarza ze względu na aktualną kwalifikację chorego
- pozwala na określenie powiadomień automatycznych na określone zdarzenia w systemie - z dużej ilości danych
- systemu centralnego wybiera i prezentuje te o krytycznym znaczeniu dla procesu leczenia pacjenta w Oddziale Ratunkowym
- wskazuje ścieżki postępowania w standardowych rodzajach schorzeń np. Kolka nerkowa, itp.
- podnosi jakość i powtarzalność udzielanych świadczeń medycznych.
System posiada interfejsy alarmujące o konieczności podjęcia określonych czynności wspomagających np. zapytaniu o wodę lub inną pomoc gdy pacjent oczekuje dłużej niż np. 2h. Posiada moduł dla Asystentów lekarskich którzy mogą informować pacjenta o trwających aktualnie działaniach np. oczekiwaniu na wynik, tworzeniu dokumentacji itp. Pozwala to na obniżenie w znacznym stopniu stresu spowodowanego pobytem w Oddziale Ratunkowym.
Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?
Z systemu mogą korzystać Szpitale posiadające Oddziały Ratunkowe dla których istotną sprawą są zagadnienia związane z jakością świadczonych usług, obniżeniem poziomu stresu u pacjentów. Jednostki dbające o powtarzalność procesów medycznych. Obecnie systemy wdrażany jest w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku który codziennie prowadzi jeden z większych Oddziałów Ratunkowych i kładzie bardzo duży nacisk na komfort pacjentów - hasło "Pacjent w centrum uwagi" nie jest tam pustym sloganem.
Co było dla nas największym wyzwaniem w projekcie?
Oddział Ratunkowy w każdym Szpitalu to jedna z najbardziej wymagających jednostek obsługujących jednoczasowo dużą ilość bardzo trudnych przypadków medycznych. Największym wyzwaniem była selekcja i pobranie danych z centralnego systemu Szpitala do późniejszej prezentacji w formie najbardziej przystępnej dla personelu pracującego w bardzo trudnych warunkach Oddziału Ratunkowego. Kolejny problem to organizacja pracy w systemie w taki sposób aby wpisywał się w realia działania Oddziału. Wytworzenie synergii między personelem a systemem informatycznym celem podniesienia jakości świadczeń oraz maksymalnie obniżyć stres pacjentów związany z pobytem w Szpitalu. Należało też rozwiązać problem komunikacji pacjent-lekarz aby brak wiedzy odnośnie aktualnych działań nie rodził dodatkowych frustracji u pacjenta. Należało też zająć się problemem powtarzalności świadczeń oraz dbania o przyjęte współczynniki jakościowe.
Nasza rada dla innych Wnioskodawców
W naszych działaniach i opisywaniu projektu staraliśmy się aby punktem centralnym zawsze był człowiek. Komfort pracy, komfort użytkowania, poprawa jakości. Nie staraliśmy się tworzyć problemu i potem go rozwiązywać ale odpowiadać na realne problemy osób które znajdują się w określonych sytuacjach. Parafrazując hasło UCK w Gdańsku - "Człowiek w centrum uwagi"