Uczelnia bliżej biznesu
Projekt jest innowacyjnym i długofalowym program rozwoju uczelni odpowiadającym na wyzwania dynamicznie zmieniającego się rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy.
Tytuł projektu
Uczelnia bliżej biznesu - Kompleksowy Program Rozwoju Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie
Nazwa programu
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Konkurs
Kompleksowe programy szkół wyższych
Wartość projektu
7 938 315,11 zł
Wartość dofinansowania
7 700 165,65 ZŁ
Okres realizacji projektu
od 03-09-2018 r. do 30-08-2022 r.
Poznajcie nasz zespół
Zobacz efekt naszej pracy
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Projekt jest innowacyjnym i długofalowym program rozwoju uczelni odpowiadającym na wyzwania dynamicznie zmieniającego się rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy. Projekt poprzez realizację unikatowych i kompleksowych działań rozwiązuje następujące problemy:
- Zbyt teoretycznego kształcenia studentów, nieodpowiadającego w pełni na potrzeby potencjalnych pracodawców i co za tym idzie - trudności absolwentów w wejściu na rynek pracy i znalezieniu satysfakcjonującego, zgodnej z wykształceniem pracy. Rozwiązania:
- organizacja wysokiej jakości staży i wizyt studyjnych u potencjalnych pracodawców;
- wdrożenie programu pn. "Szkoła praktyków biznesu", w ramach którego wykładowcy-praktycy przeprowadzają wykłady i ćwiczenia dla studentów ostatnich 2 semestrów studiów wszystkich kierunków I stopnia.
- organizacja warsztatów dla studentów z zakresu kształtowania kompetencji kluczowych z punktu widzenia gospodarki i rozwoju kraju;
- utworzenie 4 sal dydaktycznych do prowadzenia praktycznego kształcenia (na kierunkach: Administracja, Finanse i Rachunkowość, Zarządzanie, Politologia) w środowisku zbliżonym do realnego, tj: sali symulacji procesów sądowych, sali symulacji wystąpień publicznych i konferencji prasowych, sali symulacji transakcji finansowych i bankowych oraz sali interaktywnej
- Niewystarczający poziom umiędzynarodowienia polskich uczelni. Rozwiązania:
- wdrożenie nowych, międzynarodowych programów kształcenia w j. angielskim, dostępnych zarówno dla studentów z Polski jak i cudzoziemców;
- Nieefektywny system do zarządzania uczelnią. Rozwiązania:
- wdrożenie kompleksowego, zintegrowanego informatycznego systemu zarządzania uczelnią, który zapewni możliwość długofalowego rozwoju i wzrostu konkurencyjności uczelni;
- Ograniczone możliwości uczelni w zakresie rozwoju pracowników administracyjnych i naukowo-dydaktycznych oraz niewystarczająca świadomość środowiska akademickiego na temat pracy, komunikacji i wspierania osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, mających trudniejszy dostęp do edukacji i udziału w życiu społecznym i zawodowym. Rozwiązania:
- organizacja warsztatów zwiększających kompetencje pracowników uczelni, zgodnie z ich potrzebami, tzw. „szytych na miarę”, w obszarach: zarządzania uczelnią, efektywnego prowadzenia zajęć, komunikacji z osobami z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami, równości szans kobiet i mężczyzn oraz niedyskryminacji; edukacji międzykulturowej, zajęć z. j. angielskiego; komercjalizacji badań, współpracy uczelni z biznesem, umiejętności menadżerskich i inne;
Dzięki powyższym działaniom wzrośnie jakość i efektywność kształcenia, studenci będą bardzo dobrze przygotowani do wejścia na rynek pracy, wyposażeni w praktyczne umiejętności odpowiadające na realne potrzeby pracodawców. Uczelnia będzie efektywnie zarządzana a jej pracownicy podniosą swoje kompetencje, dzięki czemu wzrośnie zarówno jakość pracy jak i osobista satysfakcja, motywacja do pracy. Ponadto projekt sprzyja budowaniu innowacyjnego środowiska uczelni związanej zarówno z międzynarodowymi środowiskami naukowo-badawczymi jak i z sektorem biznesowym. W wyniku realizacji projektu możliwy będzie transfer wiedzy między sektorem biznesu a uczelnią, co przełoży się na wzrost roli uczelni jako kreatora środowiska sprzyjającego rozwojowi innowacji i gospodarki opartej na wiedzy. Dzięki wdrożeniu działań dostosowujących proces kształcenia do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami oraz uwrażliwienie środowiska akademickiego na problematykę osób znajdujących się w trudniejszej sytuacji – zagrożonych wykluczeniem społecznym i/lub zawodowym uczelnia stanie się miejscem otwartym i przyjaznym, zapewniającym wszystkim równy dostęp do wiedzy i nauki.
Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?
- Studenci i absolwenci – zdobędą praktyczną wiedzę, doświadczenie i możliwość dostępu do nowoczesnej wiedzy, przekazywanej w innowacyjny sposób; kontaktu z ekspertami krajowymi i zagranicznymi. Zdobędą możliwość praktykowania zdobytej podczas studiów wiedzy u potencjalnych pracodawców, będą mieli możliwość poznania przyszłego środowiska pracy, przygotowania się do wejścia na rynek pracy zgodnie z oczekiwaniami pracodawców.
- Pracownicy naukowo-dydaktyczni – zdobędą nowe kompetencje w zakresie aktywnych metod kształcenia, skutecznej komunikacji, współpracy z biznesem, komercjalizacji badań, wspierania studentów z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami, różnic międzykulturowych, j. angielskiego.
- Pracownicy administracyjni – zwiększą swoje kompetencje w zakresie: zarządzania, komunikacji, negocjacji, rozwiązywania konfliktów, specyfiki komunikacji i współpracy z osobami z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami, tolerancji, znajomości j. angielskiego.
- Uczelnia – wzrośnie jakość kształcenia i efektywność współpracy nauki z otoczeniem gospodarczym, co przełoży się na wzrost konkurencyjności uczelni.
- Nauka - rozwijał się będzie proces innowacyjności oraz komercjalizacji badań naukowych i prac rozwojowych; upowszechniana będzie wiedza na temat związków między nauką, innowacyjnością i gospodarką.