W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Uruchomienie Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym

P.Sudara -Inauguracja UIIIW - 13

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Uruchomienie Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Gdański Uniwersytet Medyczny

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Programy kształcenia nauczycieli

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

315 387,50 zł

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

305 862,50 zł

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 1.01.2019 r. do 31.07.2022 r.

Poznaj nasz zespół

Zespół realizujący projekt to ludzie pracujący w różnych jednostkach Uczelni. Zaangażowani byli pracownicy Biura Projektów, Działu Promocji, Sekcji ds. Komunikacji, Działu Gospodarczego.

Zobacz efekt naszej pracy

Efektem pracy są zadowoleni uczestnicy oraz wykładowcy. Dzięki projektowi udało się połączyć pokolenia. Specjalnie dla studentów Uniwersytetu Trzeciego Wieku przygotowaliśmy inaugurację roku akademickiego. Oprawa wydarzenia była podobna do inauguracji roku akademickiego dla studentów (wykład inauguracyjny, wręczenie „indeksów”). Zdjęć jest niewiele, ponieważ większość zajęć przypadła na czas pandemii (zajęcia online). Załączamy publikację na 75-lecie GUMed, gdzie na stronie 107 mamy jedną z naszych studentek Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Fotografie Paweł Sudara:

P. Sudara

P. Sudara

P. Sudara

P. Sudara

P. Sudara

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Uniwersytet Trzeciego Wieku Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego to inicjatywa adresowana do pomorskich seniorów. Choć nie jest pierwszą tego typu inicjatywą w mieście, o jego wyjątkowości decyduje zakres zagadnień, wokół których koncentrowały się wszystkie spotkania. To medycyna i zdrowie – tematy, które od lat cieszą się wśród słuchaczy UTW w całej Polsce największą popularnością.  Projekt rozwiązuje problem ze zrozumieniem zagadnień z dziedziny szeroko pojętej medycyny. Aktywizuje ludzi starszych – skłania do dbania o kondycję fizyczną i umysłową, ułatwia nawiązywanie znajomości, prowokuje do wyjścia z domu (przed pandemią). Podczas wykładów seniorzy pogłębiali wiedzę na temat często diagnozowanych schorzeń wieku podeszłego, np. cukrzycy, nauczyli się zasad udzielania pierwszej pomocy i poznali sposoby, które pomogą im zadbać o zdrowy kręgosłup. Eksperci opowiedzieli im również o zasadach prawidłowego stosowania leków, leczniczych właściwościach roślin oraz tajnikach zdrowej diety. Uczestnicy odbyli również wspólną lekcję historii medycyny w Muzeum Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Łącznie w trzech edycjach projektu wzięło udział 59 pań i 14 panów. Zajęcia trwały trzy miesiące. Wykłady i ćwiczenia, obejmujące zakres wiedzy medycznej i nauk o zdrowiu były początkowo prowadzone stacjonarnie, następnie za pośrednictwem platformy ClickMeeting. Oferta Uniwersytetu Trzeciego Wieku działającego przy GUMed adresowana była do mieszkańców województwa pomorskiego. Słuchaczem mogła zostać osoba, która ukończyła 60 rok życia. Z wyników projektów skorzystali słuchacze, jak również przygotowujący zajęcia. To inna grupa odbiorców niż ta, z którą mają codziennie do czynienia. Inna była forma komunikacji i prezentacji zagadnień.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Problemem była pandemia i związane z tym obostrzenia. Seniorzy pragnęli wyjść z domu, spotykać się podczas zajęć. Rozmawiać i nawiązywać znajomości. Pandemia zamknęła ich w domu. Wyzwaniem okazało się realizowanie zajęć w tym właśnie czasie. Dużą trudnością było przekonanie seniorów do udziału w zajęciach online, zachęcenie do korzystania z internetu i aplikacji, które pozwoliłyby na zrealizowanie projektu do końca. Czasami niechęć wynikała z braku umiejętności, a czasami z braku dostępności do sprzętu komputerowego czy sieci.

{"register":{"columns":[]}}