W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Wsparcie edukatorów wychowania przedszkolnego w zakresie edukacji STEAM

Podniesienie jakości edukacji na poziomie wczesnej edukacji i opieki w zakresie nauczania przedmiotów ścisłych i nabywania kompetencji kluczowych: matematycznych i naukowo-technicznych, informatycznych, umiejętności uczenia się oraz inicjatywności i przedsiębiorczości były priorytetem naszych działań

Wsparcie edukatorów wychowania przedszkolnego w zakresie edukacji STEAM

kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Wsparcie edukatorów wychowania przedszkolnego w zakresie edukacji STEAM

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Akademia Ignatianum w Krakowie

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Kurs na MOOC

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

119, 987,50 zł

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

116 387,87 zł

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01-01-2019 r. do 30-09-2021 r.

Poznajcie nasz zespół

Wsparcie edukatorów wychowania przedszkolnego w zakresie edukacji STEAM
Wsparcie edukatorów wychowania przedszkolnego w zakresie edukacji STEAM

 

Zobacz efekt naszej pracy

wideo na youtube

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Podniesienie jakości edukacji na poziomie wczesnej edukacji i opieki w zakresie nauczania przedmiotów ścisłych i nabywania kompetencji kluczowych: matematycznych i naukowo-technicznych, informatycznych, umiejętności uczenia się oraz inicjatywności i przedsiębiorczości były priorytetem naszych działań. Upowszechnianie zasad uczenia interdyscyplinarnego i multidyscyplinarnego w podejściu STEAM (akronim składający się z pierwszych liter angielskich nazw dyscyplin naukowych: Nauki Ścisłe, Technologia, Inżynieria, Sztuka, Matematyka) w pracy z małym dzieckiem jest jednym z elementów działań na rzecz podnoszenia jakości edukacji, która stanowi fundament pod późniejsze sukcesy życiowe w zakresie edukacji, dobrobytu, zwiększa możliwość zatrudnienia, pozwala na lepszą integrację społeczną i jest szczególnie ważna dla dzieci z rodzin defaworyzowanych, bowiem przyczynia się do wyrównywania ich szans i zmniejszania nierówności. Nasz projekt przyczynia się do podniesienia kompetencji nauczycieli, wychowawców, rodziców w zakresie STEAM, rozumianej jako zdolność modelowania, dostarczania i tworzenia bogatych doświadczeń edukacyjnych skoncentrowanych na dzieciach/uczniach. Istotne jest to, jak dzieci zdobywają wiedzę naukową i jak mogą tę wiedzę wykorzystać, zastosować w życiu.  Efektem naszego projektu jest kurs w otwartym dostępie, który pozwala wszystkim zainteresowanym edukacją dzieci zdobyć nowe lub utrwalić już zdobyte kompetencje informatyczne, analityczne, w tym rozwiązywania problemów oraz zdobycie niezbędnej wiedzy i umiejętności w pracy metodycznej z dziećmi w zakresie edukacji STEAM.

Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?

Z wyników projektu, czyli kursu zamieszczonego na platformie edukacyjnej navoica.pl – „Edukacja STEAM w przedszkolu” skorzystają nauczyciele przedszkola i klas I-III, studenci pedagogiki oraz pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, rodzice, nauczyciele akademiccy, ale przede wszystkim dzieci, które będą uczone przez tych, którzy zdobędą wiedzę na temat edukacji STEAM.

Co było dla nas największym wyzwaniem w projekcie?

Największym wyzwaniem była umiejętność opracowania materiałów do kursu w formie atrakcyjnej dla uczestników. Kiedy rozpoczynałyśmy realizację naszego projektu funkcjonowałyśmy w tradycyjnym systemie szkolnictwa wyższego. Większość z nas prowadziła zajęcia w bezpośrednim kontakcie ze studentami. Projekt wymagał od nas przezwyciężenia stresu związanego z wykorzystaniem nowych technologii w edukacji, uzupełnienia warsztatu metodycznego oraz udoskonalenia form komunikacji.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}