W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku – uczelnią przyjazną

2

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku – uczelnią przyjazną

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku (dalej: WSSE)

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Uczelnia dostępna III

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

3 690 008,54 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

3 579 308,28 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.10.2021 r. do 29.12.2023 r.

Zobacz efekt naszej pracy

1

2

3

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Uczelni prowadzi działalność w dwóch miastach: w Gdańsku (siedziba) oraz w Ostrołęce.

Problem związany z dostępem do uczelni studentów/studentek z niepełnosprawnościami zdiagnozowano w obszarze architektoniczny, informacyjno-komunikacyjnym oraz cyfrowym.

W obszarze architektonicznym przede wszystkim brakowało WC dla osób z niepełnoprawnościami, możliwości komunikacji pionowej w Ostrołęce. Dużym utrudnieniem było wejście główne w Gdańsku. Problemem był też braku sprzętu wspierającego komunikację czy poruszanie się po budynkach oraz Zintegrowanego Systemu Informatycznego. Problemy  to były również w poruszaniu się po uczelniach czy świadomości możliwych rozwiązań dostępnych dla osób studiujących w całym procesie edukacji. Dodatkowo zdiagnozowano niski poziom wiedzy w zakresie dostępności wiedzy wśród pracowników uczelni: kadry dydaktycznej, administracyjnej oraz zarządczej.

Przez wprowadzenie kompleksowego programu zwiększenia dostępności na uczelni, przy współpracy z zewnętrznymi ekspertami, organizacjami pozarządowymi i powołaniem wewnętrznego zespołu na czele z Pełnomocnikiem Rektora ds. Dostępności – z sukcesem rozwiązano problemy w ramach ścieżki MIDI. Jest wyraźna potrzeba kontunuowania prac w ramach kolejnych edycji Uczczeni Dostępnej, przede wszystkim na dynamicznym rozwój WSSE  i nowy odział oraz dodatkową siedzibę.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Bezpośrednimi beneficjentami są studenci/studentki z niepełnosprawnościami oraz w szerszym kontekście wszystkie osoby ze szczególnymi potrzebami w obu oddziałach Uczelni. Pracownicy uczelni podnieśli swoją wiedzę i kompetencje, a wszyscy interesariusze uczelni, w tym, kandydaci na studentów czy pracowników uzyskali w formie dostępnej pakiet informacji o uczelni, komunikowaniu się i całym cyklu dydaktycznym. Na potrzeby uczelni stworzono szereg procedur, zgodnie ze ścieżką MIDI (w ramach konkursu „Uczelnia Dostępna”).

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Największym wyzwaniem było przygotowanie kadry pracownicznej i uświadamianie o realnej potrzebie szkoleniowej.

{"register":{"columns":[]}}