Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku – uczelnią przyjazną
Tytuł projektu
Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku – uczelnią przyjazną
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku (dalej: WSSE)
Nazwa programu
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Konkurs
Uczelnia dostępna III
Wartość projektu
3 690 008,54 PLN
Wartość dofinansowania
3 579 308,28 PLN
Okres realizacji projektu
od 01.10.2021 r. do 29.12.2023 r.
Zobacz efekt naszej pracy
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Uczelni prowadzi działalność w dwóch miastach: w Gdańsku (siedziba) oraz w Ostrołęce.
Problem związany z dostępem do uczelni studentów/studentek z niepełnosprawnościami zdiagnozowano w obszarze architektoniczny, informacyjno-komunikacyjnym oraz cyfrowym.
W obszarze architektonicznym przede wszystkim brakowało WC dla osób z niepełnoprawnościami, możliwości komunikacji pionowej w Ostrołęce. Dużym utrudnieniem było wejście główne w Gdańsku. Problemem był też braku sprzętu wspierającego komunikację czy poruszanie się po budynkach oraz Zintegrowanego Systemu Informatycznego. Problemy to były również w poruszaniu się po uczelniach czy świadomości możliwych rozwiązań dostępnych dla osób studiujących w całym procesie edukacji. Dodatkowo zdiagnozowano niski poziom wiedzy w zakresie dostępności wiedzy wśród pracowników uczelni: kadry dydaktycznej, administracyjnej oraz zarządczej.
Przez wprowadzenie kompleksowego programu zwiększenia dostępności na uczelni, przy współpracy z zewnętrznymi ekspertami, organizacjami pozarządowymi i powołaniem wewnętrznego zespołu na czele z Pełnomocnikiem Rektora ds. Dostępności – z sukcesem rozwiązano problemy w ramach ścieżki MIDI. Jest wyraźna potrzeba kontunuowania prac w ramach kolejnych edycji Uczczeni Dostępnej, przede wszystkim na dynamicznym rozwój WSSE i nowy odział oraz dodatkową siedzibę.
Kto skorzysta z wyników projektu?
Bezpośrednimi beneficjentami są studenci/studentki z niepełnosprawnościami oraz w szerszym kontekście wszystkie osoby ze szczególnymi potrzebami w obu oddziałach Uczelni. Pracownicy uczelni podnieśli swoją wiedzę i kompetencje, a wszyscy interesariusze uczelni, w tym, kandydaci na studentów czy pracowników uzyskali w formie dostępnej pakiet informacji o uczelni, komunikowaniu się i całym cyklu dydaktycznym. Na potrzeby uczelni stworzono szereg procedur, zgodnie ze ścieżką MIDI (w ramach konkursu „Uczelnia Dostępna”).
Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?
Największym wyzwaniem było przygotowanie kadry pracownicznej i uświadamianie o realnej potrzebie szkoleniowej.