W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska. Europejski Fundusz Społeczny. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

wzMOOCnij swoje kompetencje!

Kluczowe kompetencje nauczyciela w XXI wieku

Czarny napis „Wzmoocnij swoje kompetencje”, wyrażony w formie logotypu. U góry słowo „wzmocnij” z coraz silniejszym boldem na kolejnych literach. Od litery „j” poprowadzony jest poziomo zwężający się pasek, oddzielający obie części napisu. U dołu napis „swoje kompetencje”.

kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

wzMOOCnij swoje kompetencje!

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

ikona teczki  Nazwa programu

PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ

ikona gazety  Konkurs

Konkurs „Kurs na MOOC” dotyczący stworzenia i realizacji kursów edukacyjnych w formie e-learningu

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

377 514,81 zł

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

366 189,36 zł

ikona zegara  Okres realizacji projektu

1 września 2019 r. – 31 sierpnia 2021 r.

Poznajcie nasz zespół

Nad przygotowaniem naszych kursów pracowały doświadczone zespoły specjalistów:

Kurs 1. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy nauczyciela

  • Prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
  • Prof. UAM dr hab. Natalia Walter
  • Dr Agnieszka Iwanicka
  • Dr inż. Mariusz Kąkolewicz
  • Dr Anna Michniuk
  • Mgr Agnieszka M. Barwicka

Zobacz też:
https://navoica.pl/courses/course-v1:UAM+TIK2+2020_2/about 
http://mooc.amu.edu.pl/kursy/wykorzystanie-tik-w-pracy-nauczyciela/
 

Kurs 2. Sukces to nie przypadek. Zbuduj swoje kompetencje przedsiębiorcze

  • Prof. UAM dr hab. Małgorzata Rosalska
  • Dr Izabela Cytlak
  • Dr Magdalena Barańska
  • Mgr Natalia Ulaniecka

Zobacz też:
https://navoica.pl/courses/course-v1:UAM+Sukces2+2020_2/about
http://mooc.amu.edu.pl/autorzy/autorzy-sukces-to-nie-przypadek/ 
 

Zobacz efekt naszej pracy

Zrzut z ekranu, wprowadzenie do kursu „Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy nauczyciela” na platformie navoica.pl.
Wprowadzenie do kursu na platformie navoica.pl – zrzut z ekranu

 

Zrzut z ekranu, wprowadzenie do kursu „Sukces to nie przypadek. Zbuduj swoje kompetencje przedsiębiorcze” na platformie navoica.pl.
Wprowadzenie do kursu na platformie navoica.pl – zrzut z ekranu

 

Zobacz też:
http://mooc.amu.edu.pl/

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Projekt powstał w odpowiedzi na 5 dostrzeżonych przez nas problemów:

  1. NISKA AKTYWNOŚĆ EDUKACYJNA
    Mimo że rynek pracy oczekuje od przyszłych pracowników wszechstronnego rozwoju ich kompetencji, dane pokazują, że ponad 1/3 studentów kończących studia nie posiada kompleksowego i praktycznego przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela m.in. w zakresie przedsiębiorczości oraz wykorzystania nowoczesnych technologii.
  2. NIEWIELKIE UMIEJĘTNOŚCI KSZTAŁTOWANIA POSTAW PRZEDSIĘBIORCZYCH I PROAKTYWNYCH
    Nauczyciele często nie są świadomi właściwego podejścia do kształcenia w zakresie przedsiębiorczości – zarówno w odniesieniu do treści oraz celów nauczania, jak i efektywnych metod. Dane pokazują, że 43,1% nauczycieli stosuje rzadko lub tylko czasami metody aktywizujące w nauczaniu przedsiębiorczości.
  3. NISKI POZIOM KOMPETENCJI CYFROWYCH
    Szacuje się, że zarówno w Polsce, jak i w całej Unii Europejskiej około 90% wszystkich zawodów wymaga posiadania kompetencji cyfrowych przynajmniej na poziomie podstawowym, jednak osoby zajmujące najniższe stanowiska na rynku pracy najczęściej tych kompetencji nie mają.
  4. NIEWYSTARCZAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI DIAGNOZY WŁASNEGO POTENCJAŁU
    Około 54% pracodawców oczekuje od swoich pracowników wzmocnienia kompetencji, takich jak samodzielność, pewność siebie i dobra komunikacja. W tym celu konieczne jest nabycie umiejętności diagnozy potencjału rozwoju osobistego, co pozwoli wzmocnić kompetencje komunikacyjne oraz z zakresu autoprezentacji i prezentacji biznesowej.
  5. NISKI POZIOM UMIEJĘTNOŚCI WYKORZYSTANIA NARZĘDZI TIK
    Wielu nauczycieli w Polsce nie potrafi korzystać z dostępnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu lub korzysta z nich tylko w niewielkim stopniu w swoich klasach, chociaż  stanowią one jedną z ośmiu kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2006/962/WE z dn. 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie).

Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?

GRUPĄ DOCELOWĄ projektu jest 400 osób – 360 kobiet i 40 mężczyzn – będących niestandardowymi odbiorcami szkolnictwa wyższego.
Ze względu na otwarty i masowy charakter edukacyjnych kursów online MOOC będą one dostępne dla wszystkich chętnych posiadających podstawowe kompetencje cyfrowe w zakresie obsługi komputera, w tym w szczególności dla:
absolwentów studiów pedagogicznych i kierunków nauczycielskich różnego typu, którzy prowadzą zajęcia lub planują w przyszłości prowadzić zajęcia:

  • edukacyjne z dziećmi i młodzieżą w szkołach i innych placówkach lub instytucjach (kurs I);
  • z przedsiębiorczości lub doradztwa zawodowego (kurs II).

Kursy są skierowane także do innych osób zainteresowanych tematem.

Kurs „Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy nauczyciela” zawiera informacje oraz praktyczne wskazówki, które pozwolą edukatorom na wszechstronne wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w dydaktyce – zarówno od strony organizacyjnej, komunikacyjnej, jak i merytorycznej. W kursie znajdują się m.in. takie moduły, jak: efektywna komunikacja online z uczniami, rodzicami, nauczycielami, współpraca online, narzędzia usprawniające pracę nauczyciela: aplikacje mobilne dla klas ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych, umiejętności wspierające proces dydaktyczny i wychowawczy, promocja placówek edukacyjnych czy aktywność młodzieży online: prospołeczne zaangażowanie, cyberzagrożenia, wyzwania edukacyjne.

Z kolei „Sukces to nie przypadek. Zbuduj swoje kompetencje przedsiębiorcze” to kurs dedykowany pedagogom, nauczycielom oraz innym osobom pragnącym zdobyć kompetencje w zakresie przedsiębiorczości. Pomoże uczestnikom podnieść kompetencje w zakresie tego, jak poprawnie skonstruować biznesplan, sporządzić formatkę finansową czy przygotować strategię marketingową własnego pomysłu biznesowego, a także jak wzmacniać własny potencjał karierowy.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}