W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Gdańskiej

POWER_3.5_Szkolenie

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Gdańskiej

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Politechnika Gdańska

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Zintegrowane Programy Uczelni

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

29 799 045,00 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

28 905 073,00 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 1.04.2018 r. do 29.06.2022 r.

Poznaj nasz zespół

Kierownik Projektu – prof. dr hab. inż. Janusz Cieśliński

Koordynator Merytoryczny Modułu I – prof. dr hab. inż. Władysław Koc/dr inż. Ireneusz Mosoń – prof., PG

Koordynator Merytoryczny Modułu II – prof. dr  hab. Joanna Janczewska

Koordynator Merytoryczny Modułu III – dr inż. Marlena Sawicka/ mgr inż. Marta Jankowska

Koordynator Organizacyjny Projektu – dr Kajetan Lewandowski
Koordynator Organizacyjny Projektu – dr Kajetan Lewandowski

 

Zobacz efekt naszej pracy

szkolenie
Fot. 1 i 2 Szkolenie zrealizowanejanko w ramach Projektu

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Projekt przewidywał interwencję w obszarze studiów magisterskich, doktoranckich oraz zarządzania Politechniką Gdańską (PG).

W odniesieniu do studiów projekt umożliwił szeroko zakrojoną modyfikację programów kształcenia na 20 kierunkach akademickich oraz przygotowanie jednego kierunku praktycznego. Rozszerzono udział pracodawców w prowadzeniu zajęć oraz zakupiono licencje oprogramowania oraz materiały zużywalne dla potrzeb prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jednocześnie zwiększono udział profesorów wizytujących w prowadzeniu zajęć ze studentami. Dzięki realizacji projektu wsparto wyposażenie oraz rozwój Centrum Nowoczesnej Edukacji, dzięki czemu część treści dydaktycznych zostało poddanych procesowi cyfryzacji. Realizacja Projektu w obszarze studiów magisterskich pozwoliła więc na poprawę jakości kształcenia poprzez zbliżenie programów kształcenia do potrzeb pracodawców, unowocześnienie form kształcenia oraz zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia studiów.

W obszarze studiów doktoranckich kluczowym zadaniem było zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia uczelni. Cel ten zrealizowano dwutorowo. Z jednej strony – poprzez umożliwienie nauki języka angielskiego, indywidualne konsultacje językowe oraz zajęcia soft-skills poświęcone m.in. pisaniu publikacji, przeszukiwaniu baz danych oraz informacji patentowych. Z drugiej strony – poprzez wsparcie udziału w konferencjach, zagraniczne staże wyjazdowe, międzynarodowe szkoły letnie, zagraniczne recenzje prac doktorskich – PG umożliwiła włączenie doktorantów w międzynarodowy obieg nauki. Umiędzynarodowieniu służyły także interdyscyplinarne wykłady profesorów wizytujących na studiach doktoranckich.

W obszarze zarządzania Projekt umożliwił nabycie kompetencji dydaktycznych i zarządczych przez pracowników Uczelni poprzez system szkoleniowy. Zrealizowano także działania pozwalające na dalszą cyfryzację PG poprzez zakup infrastruktury IT, rozwój i wdrożenie systemów informatycznych oraz digitalizację zasobów archiwalnych. Jednocześnie dokonano optymalizacji części procesów zarządczych. To wszystko pozwoliło na wdrożenie nowej kultury organizacyjnej Uczelni.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Bezpośrednimi odbiorcami Projektu są:

  1. studenci, którzy korzystają ze zmodyfikowanych programów kształcenia, licencji na oprogramowanie oraz innowacyjnych cyfrowych materiałów do poszczególnych przedmiotów.
  2. doktoranci, którzy uzyskali możliwość realizacji studiów w międzynarodowym środowisku.
  3. nauczyciele akademiccy, którzy nabyli dodatkowe kompetencje, które wykorzystali w pracy ze studentami
  4. pracownicy administracji, którzy nabyli dodatkowe kompetencje, korzystają z infrastruktury oraz systemów IT oraz z wdrożenia zoptymalizowanych procedur zarządczych.

 

W szerszym zaś ujęciu, dzięki poprawie jakości kształcenia oraz wdrożeniu nowej kultury organizacyjnej, z efektów projektu korzystają wszyscy mieszkańcy północnej Polski, ze względu na znaczenie oraz rolę, jaką odgrywa PG.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Największym wyzwaniem Projektu była synchronizacja tak wielu działań w relatywnie krótkim czasie, przy szczególnym uwzględnieniu dostępności czasowej pracowników. Realizacja projektu nie mogła bowiem doprowadzić do paraliżu bieżącej działalności dydaktycznej i administracyjnej Politechniki Gdańskiej.

Ogromnym wyzwaniem były ograniczenia związane z przeciwdziałaniem pandemii COVID-19, co było istotne dla realizacji tak dużego komponentu szkoleniowego oraz wymiany międzynarodowej doktorantów.

Istotne dla powodzenia Projektu były również kwestie zamówień publicznych.

{"register":{"columns":[]}}