Zintegrowany UMCS
Tytuł projektu
Zintegrowany UMCS
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Nazwa programu
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Konkurs
Zintegrowane Programy Uczelni
Wartość projektu
10 127 434,27 PLN
Wartość dofinansowania
9 823 611,24 PLN
Okres realizacji projektu
od 01.04.2018 r. do 31.10.2022 r.
Poznaj nasz zespół
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Projekt składał się z kilkunastu zadań, a każde z nich było skierowane do konkretnego Wydziału lub grupy pracowników (administracja lub pracownicy badawczo-dydaktyczni/dydaktyczni). Wzięło w nim udział 1 873 studentów i 430 pracowników Uniwersytetu. Studenci z 8 Wydziałów UMCS mieli możliwość udziału w zajęciach dodatkowych, podnoszących ich kwalifikacje oraz zwiększających kluczowe kompetencje na rynku pracy. Powstały dwa nowe kierunki/specjalności studiów. Pracownicy kadry kierowniczej i administracyjnej mieli możliwość udziału w szkoleniach i studiach podyplomowych, w tym MBA, istotnych z punktu widzenia wykonywanych obowiązków. Osoby prowadzące zajęcia miały możliwość udziału w szkoleniach związanych z metodami dydaktycznymi, a także w kursach językowych. Jedno z zadań skupiało się na wzmocnieniu potencjału badawczego Uniwersytetu w skali międzynarodowej. Kolejne dotyczyło inwestycji w infrastrukturę informatyczną, która jak okazało się w kolejnych miesiącach, była kluczowym punktem dla sprawnej organizacji działań edukacyjnych i organizacyjnych podejmowanych m.in. w formie zdalnej.
Co bardzo istotne ostatni etap projektu, którym było wsparcie obywateli Ukrainy uciekających przed wojną, umożliwił naukowcom i naukowczyniom pochodzącym z Ukrainy kontynuację prac badawczych na UMCS.
Projekt „Zintegrowany UMCS” stanowił jedno z największych przedsięwzięć edukacyjnych na Uniwersytecie, do jego realizacji było zaangażowanych kilkudziesięciu pracowników. Dzięki interdyscyplinarnemu podejściu i różnorodnym formom wsparcia, stanowił odpowiedź na potrzeby edukacyjne zarówno studentów jak i pracowników. Udało się zrealizować projekt edukacyjny, w którym każdy zainteresowany mógł znaleźć coś dla siebie.
Kto skorzysta z wyników projektu?
Projekt stanowi ogromne przedsięwzięcie, skierowane do różnych grup związanych z Uniwersytetem. Studenci, dzięki wsparciu jakie było zaplanowane mieli możliwość zwiększenia swoich kompetencji na rynku pracy, m.in. poprzez udział w specjalistycznych szkoleniach a także dzięki nabywaniu pierwszego doświadczenia zawodowego, co bardzo zwiększyło ich potencjał w wejściu na rynek pracy.
Szkolenia skierowane do kadry dydaktycznej i administracyjnej pozwoliły na zwiększenie kluczowych kompetencji związanych z kształceniem studentów ale także zarządzaniem samą Uczelnią.
Wymierne korzyści dla samego Uniwersytetu to inwestycje w infrastrukturę informatyczną, bez której nie byłoby możliwe tak sprawne zorganizowanie edukacji zdalnej, wymuszonej przez pandemię.
Bardzo ważną korzyścią płynącą z projektu są działania podjęte w kierunku zwiększenia stopnia umiędzynarodowienia Uniwersytetu. Przyniosły one ogromne korzyści i realne rezultaty w postaci realizowanych projektów międzynarodowych.
Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?
Największymi wyzwaniami w realizacji projektu była pandemia i wybuch wojny w Ukrainie, sytuacje całkowicie niemożliwe do przewidzenia w analizie jakiegokolwiek ryzyka projektu. Z jednej strony ogromne obawy, niepewność, przedłużające się ograniczenia a z drugiej konieczność dostosowania struktur, zasobów i organizacji pracy w projekcie do panującej sytuacji. Dzięki współpracy i zaangażowaniu wielu podmiotów i osób, w miarę sprawnie udało się zorganizować kształcenie w formie zdalnej, z która z niedopuszczalnej stawała się z dnia na dzień coraz bardziej powszechna. Z kolei wybuch wojny całkowicie przewartościował priorytety, szczególnie odnoszące się do studentów z Ukrainy. Od pilnowania udziału studentów w zajęciach, ważniejsze stała się dbałość o ich bezpieczeństwo i zapewnienie maksymalnego wsparcia w zaistniałej sytuacji.