W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Zintegrowany UMCS

zespół projektu

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Zintegrowany UMCS

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Zintegrowane Programy Uczelni

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

10 127 434,27 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

9 823 611,24 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.04.2018 r. do 31.10.2022 r.

Poznaj nasz zespół

Zespół realizujący projekt „Zintegrowany UMCS” – Mirosław Kloc, Karolina Sokolińska, Małgorzata Wadowska-Kolendo, Justyna Narodowiec
Zespół realizujący projekt „Zintegrowany UMCS” – Mirosław Kloc, Karolina Sokolińska, Małgorzata Wadowska-Kolendo, Justyna Narodowiec

 

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Projekt składał się z kilkunastu zadań, a każde z nich było skierowane do konkretnego Wydziału lub grupy pracowników (administracja lub pracownicy badawczo-dydaktyczni/dydaktyczni). Wzięło w nim udział 1 873 studentów i 430 pracowników Uniwersytetu. Studenci z 8 Wydziałów UMCS mieli możliwość udziału w zajęciach dodatkowych, podnoszących ich kwalifikacje oraz zwiększających kluczowe kompetencje na rynku pracy. Powstały dwa nowe kierunki/specjalności studiów. Pracownicy kadry kierowniczej i administracyjnej mieli możliwość udziału w szkoleniach i studiach podyplomowych, w tym MBA, istotnych z punktu widzenia wykonywanych obowiązków. Osoby prowadzące zajęcia miały możliwość udziału w szkoleniach związanych z metodami dydaktycznymi, a także w kursach językowych. Jedno z zadań skupiało się na wzmocnieniu potencjału badawczego Uniwersytetu w skali międzynarodowej. Kolejne dotyczyło inwestycji w infrastrukturę informatyczną, która jak okazało się w kolejnych miesiącach, była kluczowym punktem dla sprawnej organizacji działań edukacyjnych i organizacyjnych podejmowanych m.in. w formie zdalnej.

Co bardzo istotne ostatni etap projektu, którym było wsparcie obywateli Ukrainy uciekających przed wojną, umożliwił naukowcom i naukowczyniom pochodzącym z Ukrainy kontynuację prac badawczych na UMCS.

Projekt „Zintegrowany UMCS” stanowił jedno z największych przedsięwzięć edukacyjnych na Uniwersytecie, do jego realizacji było zaangażowanych kilkudziesięciu pracowników. Dzięki interdyscyplinarnemu podejściu i różnorodnym formom wsparcia, stanowił odpowiedź na potrzeby edukacyjne zarówno studentów jak i pracowników. Udało się zrealizować projekt edukacyjny, w którym każdy zainteresowany mógł znaleźć coś dla siebie.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Projekt stanowi ogromne przedsięwzięcie, skierowane do różnych grup związanych z Uniwersytetem. Studenci, dzięki wsparciu jakie było zaplanowane mieli możliwość zwiększenia swoich kompetencji na rynku pracy, m.in. poprzez udział w specjalistycznych szkoleniach a także dzięki nabywaniu pierwszego doświadczenia zawodowego, co bardzo zwiększyło ich potencjał w wejściu na rynek pracy.

Szkolenia skierowane do kadry dydaktycznej i administracyjnej pozwoliły na zwiększenie kluczowych kompetencji związanych z kształceniem studentów ale także zarządzaniem samą Uczelnią.

Wymierne korzyści dla samego Uniwersytetu to inwestycje w infrastrukturę informatyczną, bez której nie byłoby możliwe tak sprawne zorganizowanie edukacji zdalnej, wymuszonej przez pandemię.

Bardzo ważną korzyścią płynącą z projektu są działania podjęte w kierunku zwiększenia stopnia umiędzynarodowienia Uniwersytetu. Przyniosły one ogromne korzyści i realne rezultaty w postaci realizowanych projektów międzynarodowych.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Największymi wyzwaniami w realizacji projektu była pandemia i wybuch wojny w Ukrainie, sytuacje całkowicie niemożliwe do przewidzenia w analizie jakiegokolwiek ryzyka projektu. Z jednej strony ogromne obawy, niepewność, przedłużające się ograniczenia a z drugiej konieczność dostosowania struktur, zasobów i organizacji pracy w projekcie do panującej sytuacji. Dzięki współpracy i zaangażowaniu wielu podmiotów i osób, w miarę sprawnie udało się zorganizować kształcenie w formie zdalnej, z która z niedopuszczalnej stawała się z dnia na dzień coraz bardziej powszechna. Z kolei wybuch wojny całkowicie przewartościował priorytety, szczególnie odnoszące się do studentów z Ukrainy. Od pilnowania udziału studentów w zajęciach, ważniejsze stała się dbałość o ich bezpieczeństwo i zapewnienie maksymalnego wsparcia w zaistniałej sytuacji.

{"register":{"columns":[]}}