Zmienność środowiska przyrodniczego na mapach cyfrowych i w danych terenowych - MOOCne kursy e-learningowe Stacji Ekologicznej UAM w Jeziorach
Tytuł projektu
Zmienność środowiska przyrodniczego na mapach cyfrowych i w danych terenowych - MOOCne kursy e-learningowe Stacji Ekologicznej UAM w Jeziorach
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Nazwa programu
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Konkurs
Kurs na MOOC
Wartość projektu
382 878,51 PLN
Wartość dofinansowania
371 368,51 PLN
Okres realizacji projektu
od 01.11.2019 r. do 29.01.2022 r.
Poznaj nasz zespół
Nasze działania i nas samych poznacie na przykładowych filmach prezentujących kursy:
Wideo
Zobacz efekt naszej pracy
Efekty naszej pracy to sześć kursów e-learningowych typu MOOC, które w najbliższym czasie (maj 2023 roku) zostaną uruchomione na platformie NAVOICA. Bieżące informacje znajdziecie na stronie projektu oraz na platformie NAVOICA. Opisy kursów są dostępne na stronie.
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Najważniejszym celem projektu jest przybliżenie uczestnika do zrozumienia procesów zachodzących w przyrodzie w skali lokalnej i globalnej. Cztery kursy pokazują różne aspekty funkcjonowania systemów przyrodniczych: procesów zachodzących w zbiornikach wodnych i ich skutkach w jakości wód, przekształceniom krajobrazu w obrębie skorupy ziemskiej oraz sposoby i skale oddziaływań człowieka na środowisko przyrodnicze. Narzędziem poznawania zmian w środowisku są cyfrowe dane przestrzenne, które są nośnikiem informacji oraz wiedzy. Dwa kursy wskazują drogę do efektywnego korzystania z nich.
Kto skorzysta z wyników projektu?
Z naszych kursów skorzystało już niemal 2000 osób. Odbiorcami kursów jest szeroka rzesza zainteresowanych tematyką przyrodniczą i GIS: uczniowie, studenci, nauczyciele, edukatorzy, ale również urzędnicy, praktycy oraz pasjonaci. Wielu uczestników podejmowało udział w kursach z nadzieją na uzyskanie nowych kompetencji potrzebnych w dotychczasowej lub podejmowanej pracy zawodowej. W maju 2023 r. rusza czwarta edycja kursów.
Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?
Największe wyzwanie w realizacji projektu wiązało się z procesem konstruowania treści poszczególnych kursów. Poprawny dobór metod przekazu oraz prawidłowe zaplanowanie interakcji z Uczestnikiem były dla nas wielką niewiadomą przed uruchomieniem pierwszej edycji. Rozkład akcentów w treściach, redukcja nadmiarowości w materiałach i przejrzystość poleceń do zadań wymagały ciągłej przebudowy na etapie tworzenia kursów. Obecnie, na etapie swobodnego dostępu do kursów wyzwaniem pozostało zapewnienie aktualności informacji i technicznej poprawności kursów.