W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Zmienność środowiska przyrodniczego na mapach cyfrowych i w danych terenowych - MOOCne kursy e-learningowe Stacji Ekologicznej UAM w Jeziorach

baner sukcesy

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Zmienność środowiska przyrodniczego na mapach cyfrowych i w danych terenowych - MOOCne kursy e-learningowe Stacji Ekologicznej UAM w Jeziorach

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Kurs na MOOC

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

382 878,51 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

371 368,51 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.11.2019 r. do 29.01.2022 r.

Poznaj nasz zespół

Nasze działania i nas samych poznacie na przykładowych filmach prezentujących kursy:

Wideo

Zobacz efekt naszej pracy

Efekty naszej pracy to sześć kursów e-learningowych typu MOOC, które w najbliższym czasie (maj 2023 roku) zostaną uruchomione na platformie NAVOICA. Bieżące informacje znajdziecie na stronie projektu oraz na platformie NAVOICA. Opisy kursów są dostępne na stronie.

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Najważniejszym celem projektu jest przybliżenie uczestnika do zrozumienia procesów zachodzących w przyrodzie w skali lokalnej i globalnej. Cztery kursy pokazują różne aspekty funkcjonowania systemów przyrodniczych: procesów zachodzących w zbiornikach wodnych i ich skutkach w jakości wód, przekształceniom krajobrazu w obrębie skorupy ziemskiej oraz sposoby i skale oddziaływań człowieka na środowisko przyrodnicze. Narzędziem poznawania zmian w środowisku są cyfrowe dane przestrzenne, które są nośnikiem informacji oraz wiedzy. Dwa kursy wskazują drogę do efektywnego korzystania z nich.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Z naszych kursów skorzystało już niemal 2000 osób. Odbiorcami kursów jest szeroka rzesza zainteresowanych tematyką przyrodniczą i GIS: uczniowie, studenci, nauczyciele, edukatorzy, ale również urzędnicy, praktycy oraz pasjonaci. Wielu uczestników podejmowało udział w kursach z nadzieją na uzyskanie nowych kompetencji potrzebnych w dotychczasowej lub podejmowanej pracy zawodowej. W maju 2023 r. rusza czwarta edycja kursów.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Największe wyzwanie w realizacji projektu wiązało się z procesem konstruowania treści poszczególnych kursów. Poprawny dobór metod przekazu oraz prawidłowe zaplanowanie interakcji z Uczestnikiem były dla nas wielką niewiadomą przed uruchomieniem pierwszej edycji. Rozkład akcentów w treściach, redukcja nadmiarowości w materiałach i przejrzystość poleceń do zadań wymagały ciągłej przebudowy na etapie tworzenia kursów. Obecnie, na etapie swobodnego dostępu do kursów wyzwaniem pozostało zapewnienie aktualności informacji i technicznej poprawności kursów.

{"register":{"columns":[]}}