W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Zylia

Zylia jako jedyna na świecie firma wprowadziła na globalny rynek wielomikrofonowy system do nagrywania i odtwarzania wolumetrycznego, w pełni nawigowalnego dźwięku

Przeniesienie nagrania w świat wirtualny.

kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

ZYLIA - system rejestracji i produkcji muzyki, wykorzystujący techniki dźwięku przestrzennego i wirtualnej rzeczywistości

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Zylia Sp. z o.o.

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Inteligentny Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Szybka Ścieżka

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

3 607 532,56 zł

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

2 740 583,48 zł 

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.05.2018 r. do 30.04.2021 r.

Poznajcie nasz zespół

Firma Zylia opracowuje rewolucyjne narzędzia i technologie do nagrywania i post-produkcji muzyki, dźwięku 3D i Wirtualnej Rzeczywistości.

Nasza misja
Każdego dnia pomagamy artystom dotrzeć do ich odbiorców i skrócić dystans między nimi a ich publicznością. W tym celu rozwijamy i dostarczamy technologie umożliwiające rejestrację wysokiej jakości dźwięku 3D, dzięki któremu słuchacze mogą odnieść wrażenie bycia w miejscu realizacji nagrania.

Nasz zespół tworzą inżynierowie, muzycy i naukowcy, których cechuje kreatywne myślenie i wspólna pasja do rozwijania nowych technologii. Wzajemne zaufanie pozwala nam wziąć odpowiedzialność za realizację naszej misji.

Zespół firmy Zylia.
Zespół firmy Zylia

Zobacz efekt naszej pracy

Zylia jako jedyna na świecie firma wprowadziła na globalny rynek wielomikrofonowy system do nagrywania i odtwarzania wolumetrycznego, w pełni nawigowalnego dźwięku (oparty na tzw. 6 stopniach swobody). System jest wykorzystywany w projektach związanych m.in. z muzyką, nagraniami 360°, wirtualną rzeczywistością, sportem, pomiarami akustycznymi i badaniami naukowymi. Stworzona przez firmę technologia są odpowiedzią na obecnie silnie rozwijające się trendy Apple 3D, Dolby Atmos, Oculus TV, Metaverse oraz ich uzupełnieniem. Rozwiązanie Zylii to system wielu sferycznych ambisonicznych macierzy mikrofonowych, które poprzez synchroniczne nagrywanie dużej przestrzeni akustycznej (próbkowanie poprzez wielopunktowe nagrania w 360°) ze 100% wiarygodnością rejestrują całą scenę dźwiękową. Praca mikrofonów jest wsparta oprogramowaniem, które przekształca otrzymane nagrania na dużą trójwymiarową scenę dźwiękową. Słuchacz poruszający się po tak zrekonstruowanej przestrzeni audio, może swobodnie przemieszczać się w dowolnym kierunku podobnie jakby robiłby to w świecie rzeczywistym, a jego ruchowi będą towarzyszyć realistycznych wrażenia słuchowe.

Wideo – Jak to działa - Krótkie wprowadzenie do systemu ZYLIA 6DoF Navigable Audio 

Wideo prezentujące możliwości systemu ZYLIA 6DoF Navigable Audio – Orkiestra Filharmonii Poznańskiej, 34 muzyków i światowej klasy dyrygent Maestro Łukasz Borowicz nagrani na żywo systemem 30 mikrofonów Zylia z uchwyceniem całej sceny dźwiękowej.

Nagranie Orkiestry Filharmonii Poznańskiej.
Nagranie Orkiestry Filharmonii Poznańskiej


Immersyjny koncert Jordana Rudessa (Dream Theatre), Steve'a Horelicka i Jerry'ego Marotty (byłego członka zespołu Petera Gabriela) w Dreamland Studios w stanie Nowy Jork. Fantastyczny występ trzech muzyków został uchwycony przez kilka kamer 360° i mikrofony Zylia. Dzięki wielopunktowym nagraniom widz będzie mógł oglądać koncert z kilku różnych perspektyw i słuchać realistycznego dźwięku 3D z każdego punktu obserwacyjnego.
“Jordan Rudess & Friends in 3D Audio”

 

Nagranie koncertu „Jordan Rudess & Friends in 3D Audio”, Dreamland Recording Studios, New York.
Nagranie koncertu „Jordan Rudess & Friends in 3D Audio”, Dreamland Recording Studios, New York.

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Proszę wyobrazić sobie sytuację, w której możemy wybrać się wirtualnie na koncert Filharmonii Berlińskiej czy Wiedeńskiej i dzięki technologii opracowanej w tym projekcie usiąść wirtualnie w 2 rzędzie. Inna osoba może wybrać rząd trzynasty, a jeszcze ktoś inny może stanąć pomiędzy muzykami lub na miejscu Dyrygenta. Zmiana miejsca powoduje zmianę akustyki, odgłosów, kierunkowości dźwięku, ale również obrazu. Zmienia naszą percepcję i doznania. Słuchacz wirtualnie przenosi się w miejsce koncertu i doznaje takich wrażeń i emocji jakby znajdował się na miejscu. 
 

Przeniesienie nagrania w świat wirtualny.
Przeniesienie nagrania w świat wirtualny.


Inna osoba wchodzi wirtualnie na przykład do muzeum wyścigów Formuły 1 i dzięki goglom VR i dźwiękowi nawigowalnemu może poczuć się jak na wyścigu czy w pit-stop przy serwisowaniu bolidu F1. Scenariuszy zastosowań takich nawigowalnych nagrań są setki i zależą one od kreatywności osób, które będą je tworzyć.

Nagrania zarejestrowane system ZYLIA 6DoF Navigable Audio stanowią swego rodzaju reprezentację sceny dźwiękowej w postaci spróbkowanej wieloma macierzami mikrofonowymi przestrzeni dźwiękowej. Taka reprezentacja stanowi wejście do 6DoF renderera - oprogramowania, które w odpowiedni sposób przetwarza dane audio i umożliwia reprodukcję dźwięku na różnych systemach odtwarzania, np. na instalacjach wielogłośnikowych (dźwięk wielokanałowy) czy słuchawkach (dźwięk binauralny). Renderer dodatkowo uwzględnia informacje o pozycji i obrocie słuchacza przemieszczającego się w wirtualnej scenie (np. wirtualnym muzeum, lesie czy sali koncertowej). Dzięki temu renderer steruje procesem odtwarzania dźwięku w taki sposób, że słuchacz ma wrażenie faktycznego przebywania w miejscu realizacji nagrania i ma możliwość swobodnego przemieszczania się w tej przestrzeni. Może podejść do estrady, na której występują artyści, a nawet wejść na nią i stanąć obok dowolnie wybranego muzyka. Może obejść nagrane auto dookoła lub wejść do środka i sprawdzić, czy aucie jest głośno. W każdym momencie, dochodzący do niego dźwięk będzie nieco inny, tak jak byłoby to w rzeczywistości.

Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?

Rozwiązanie wprowadzone na rynek przez firmę Zylia przykuło uwagę wielu globalnych firm z branży audio, IT, mediowej, technologicznej i filmowej oraz grup badawczych z najlepszych uniwersytetów i uczelni technicznych na świecie. W tej chwili ZYLIA 6DoF Navigable Audio jest używane przez takich klientów jak: Red Bull Media House, Huawei Technologies, Honk Kong Film Academy, Aalto University, Eidos-Montreal, McGill University, Austrian Academy of Science, Saint-Gobain Research Paris, National Institute of Applied Sciences (INSA Lyon), Korea Advanced Institute of Science and Technology, itd.
 

Eidos-Montreal, źródło -
https://www.eidosmontreal.com/news/implementing-spatial-music-in-video-games-with-rob-bridgett/
Eidos-Montreal, źródło - https://www.eidosmontreal.com/news/implementing-spatial-music-in-video-games-with-rob-bridgett/ 

 

Aalto Studios, źródło -
https://studios.aalto.fi/spherical-microphone-arrays-can-provide-more-natural-remote-presence-in-audio-visual-art-installations/
Aalto Studios, źródło - https://studios.aalto.fi/spherical-microphone-arrays-can-provide-more-natural-remote-presence-in-audio-visual-art-installations/

 

Orkestra Akademik Baskent, maestro Orhun Orhon, CSO Ada Ankara, źródło -
https://www.linkedin.com/posts/hacihabiboglu_audio-vr-music-activity-6879393365406830593-dlPz
Orkestra Akademik Baskent, maestro Orhun Orhon, CSO Ada Ankara, źródło - https://www.linkedin.com/posts/hacihabiboglu_audio-vr-music-activity-6879393365406830593-dlPz


System jest wykorzystywany w projektach związanych m.in. z muzyką i koncertami, nagraniami 360°, wirtualną rzeczywistością, sportem, pomiarami akustycznymi i badaniami naukowymi. 

Produkt jest przeznaczony dla: 

  • topowych laboratoriów audio rozwijających technologie 3D i najnowsze standardy MPEG-H 3D Audio i MPEG-I Immersive Audio; 
  • studiów nagrań wolumetrycznych; 
  • inżynierów audio, którzy tworzą dźwięk na potrzeby filmów 360°, rzeczywistości wirtualnej oraz dźwięku przestrzennego; 
  • profesjonalnych muzyków i artystów, którzy chcą steamować swoje koncerty w sposób niedostępny do tej pory – tak, aby każdy z ich słuchaczy poczuł się jak na koncercie na żywo; 
  • organizatorów koncertów zainteresowanych przeniesieniem widza do rzeczywistości wirtualnej; 
  • deweloperów branży gier, którzy tworzą realistyczne sceny dźwiękowe; 
  • artystów i twórców branży rzeczywistości wirtualnej i poszerzonej rzeczywistości (VR/AR).

Nasza rada dla innych Wnioskodawców


Nawet najlepszy projekt i technologia wymagają weryfikacji rynkowej. Dlatego sugerujemy, żeby każdy beneficjent projektów NCBR równolegle poszukiwał finansowania na promocję technologii czy produktu oraz przygotowanie swojej pierwszej produkcji. Należy również odważnie szukać klientów globalnie i nie zamykać się jedynie na rodzimy rynek. 

Firma Zylia zaprasza Inwestorów do przyłączenia się do ekscytującej podroży związanej ze skalowaniem firmy na globalnych rynkach.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}