W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

FAQ - NaszEauto

  1. Czy właścicielem zezłomowanego pojazdu należy być przez ostatnie trzy lata, czy wystarczy być nim łącznie trzy lata, nawet jeśli doszło w międzyczasie do zmiany właściciela?

Wnioskodawca musiał być ostatnim właścicielem/współwłaścicielem zezłomowanego pojazdu jednakże nie krócej niż 3 lata. Należy również pamiętać, że zezłomowany pojazd musiał być kategorii M1 (osobowy) oraz musiał być to pojazd spalinowy.

W przypadku, gdy Wnioskodawcą jest osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą (JDG), zezłomowany pojazd musiał być użytkowany przez co najmniej 3 lata w ramach JDG.

  1. Jaki pojazd można zgłosić do premii za zezłomowanie auta?

Do premii kwalifikują się pojazdy spalinowe kategorii M1, których Wnioskodawca był właścicielem co najmniej 3 lata.

  1. Czy wszelkie formalności związane z dotacją będzie można załatwiać w salonach samochodowych/firmach leasingowych?

Wniosek o udzielenie wsparcia składa wnioskodawca tj. właściciel/współwłaściciel pojazdu. Istnieje możliwość, aby wniosek o udzielenie wsparcia złożony został przez pełnomocnika ustanowionego przez wnioskodawcę (właściciela/współwłaściciela pojazdu). Pełnomocnikiem może być np. przedstawiciel dealera/firmy leasingowej. W przypadku złożenia (podpisania) wniosku przez osobę inną niż wnioskodawca (właściciel/współwłaściciel pojazdu) przy wniosku konieczne jest załączenie pełnomocnictwa wydanego przez wnioskodawcę na osobę podpisującą wniosek. Wzór pełnomocnictwa dostępny jest pod adresem https://www.gov.pl/web/nfosigw/e11-wzrost-wykorzystania-transportu-przyjaznego-dla-srodowiska-program-priorytetowy-naszeauto

  1. W jaki sposób należy wyliczyć dochód do premii dla gospodarstwa domowego o niskim dochodzie?

Szczegóły wskazane są w pomocy kontekstowej we wniosku o udzielenie wsparcia. We wniosku należy wskazać dochód brutto Wnioskodawcy lub Wnioskodawcy i współmałżonka (niezależnie czy współmałżonek jest współwłaścicielem pojazdu wskazanego we wniosku).

  1. Jaką należy podać klasę działalności, w związku z którą Wnioskodawca ubiega się o dofinansowanie?

podaje się klasę działalności, w związku z którą podmiot ubiega się o pomoc de minimis. Jeżeli nie jest możliwe ustalenie jednej takiej działalności, podaje się klasę PKD tej działalności, która generuje największy przychód.

  1. Jaki identyfikator gminy należy wpisać?

Należy wskazać identyfikator gminy, w której Wnioskodawca ma miejsce zamieszkania albo siedzibę - wpisuje się siedmiocyfrowe oznaczenie nadane w sposób określony w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. poz. 1031, z późn. zm.).

  1. Czy samochód może mieć dwóch i więcej współwłaścicieli. W przypadku dwóch i więcej współwłaścicieli kto może się starać o wsparcie, czy na fakturze muszą być wskazani wszyscy współwłaściciele oraz czy zapłata za zakup pojazdu/za opłatę wstępna musi odbyć się z rachunku bankowego Wnioskodawcy?

Tak, pojazd może mieć dwóch i więcej współwłaścicieli. Wnioskodawcą może być jeden ze współwłaścicieli. Faktura powinna być wystawiona na osobę wnioskującą o wsparcie lub na wszystkich współwłaścicieli. Zapłata za zakup pojazdu może odbyć się z dowolnego rachunku bankowego. Należy przy tym pamiętać, że zgodnie z warunkami programu w przypadku złożenia wniosku na pojazd, który jest współwłasnością kilku osób, pozostałe osoby będące współwłaścicielami nie mogą występować o wsparcie na inne pojazdy.

  1. Czy osoba fizyczna, która prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą może wystąpić o wsparcie na dwa różne pojazdy elektryczne, przy czym jeden wniosek złoży jako osoba fizyczna, a drugi wniosek jako JDG?

Nie, nie może. Zgodnie z ust. 7.3 pkt. 13 Programu NaszEauto ostateczny odbiorca wsparcia może otrzymać jedno dofinansowanie obejmujące jeden pojazd elektryczny.

{"register":{"columns":[]}}