W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogłoszenia

21.11.2024

Informacja o możliwości składania wniosków

Nabór wniosków w ramach Programu Rządowego pn.
„Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2024 r.”

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jako Operator Programu ogłasza nabór wniosków o udzielenie pomocy w ramach Programu Rządowego „Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2024 r. ”, zwanego dalej „Programem”.

Celem programu jest udzielnie wsparcia finansowego przedsiębiorstwom energochłonnym, które poniosły dodatkowe koszty wynikające z wysokich cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w pierwszym półroczu 2024 r.

  • podmioty uprawnione do otrzymania pomocy:

o pomoc może ubiegać przedsiębiorca w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2024 r. poz. 236,  i 1222), który spełnia kryteria określone w Programie.

  • formy, kryteria, warunki i okres przyznania pomocy:
  1. Forma pomocy:
  • pomoc podstawowa - udzielana w formie refundacji.
  • pomoc zwiększona - udzielana w formie   refundacji.
  1. O pomoc może ubiegać się przedsiębiorca, który łącznie spełnia następujące kryteria:
  1. wykonuje działalność gospodarczą na dzień złożenia wniosku i wykonywał ją przez cały okres kwalifikowany to znaczy od 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r. i co najmniej jeden miesiąc okresu referencyjnego (od 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.), za które może przedstawić udokumentowane koszty zakupu energii elektrycznej lub gazu ziemnego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. poniósł łączne koszty zakupu energii elektrycznej[1] i gazu ziemnego[2] w 2021 r. stanowiące nie mniej niż 3% jego wartości produkcji sprzedanej[3];
  3. w ostatnim zamkniętym roku obrotowym[4] prowadził przeważającą działalność, rozumianą, jako osiągnięcie łącznie co najmniej 50% przychodu, w jednej lub wielu podklasach PKD, zawierających się w sekcjach B lub C, określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 251, poz. 1885 z późn. zm.);
  4. na dzień składania wniosku oraz na dzień zawarcia umowy nie znajduje się w likwidacji albo upadłości na podstawie prawa polskiego; 
  5. nie zalega z zapłatą podatków stanowiących dochód budżetu państwa, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległości podatkowych albo podatku lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu podatkowego;
  6. nie zalega z zapłatą należności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskał przewidziane prawem zawieszenie spłaty lub zawarł umowę o odroczeniu terminu płatności albo umowę o rozłożeniu na raty należności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne;
  7. nie jest objęty sankcjami przyjętymi na podstawie:
    • rozporządzenia Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.),
    •  rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE L 229 z 31.07.2014, str. 1, z późn. zm.),
    •  rozporządzenia Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.),
    •  decyzji Rady 2012/642/WPZiB z dnia 15 października 2012 r. dotyczącej środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 285 z 17.10.2012, str. 1, z późn. zm.),
    •  decyzji Rady 2014/145/WPZiB z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w związku z działaniami podważającymi integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażającymi (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 16, z późn. zm.),
    • decyzji Rady 2014/512/WPZiB z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącej środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE L 229 z 31.07.2014, str. 13, z późn. zm.),

a w szczególności nie jest:

  • podmiotem wymienionym w aktach prawnych nakładających te sankcje,
  • przedsiębiorcą będącym własnością podmiotów, w które są wymierzone te sankcje lub powiązanym z takimi podmiotami w sposób, o którym mowa w art. 2 ust. 2 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1, z późn. zm.), 
  • przedsiębiorcą prowadzącym działalność w sektorach przemysłu, w które wymierzone są sankcje przyjęte przez UE, o ile pomoc ta utrudniałaby osiągnięcie celów tych sankcji;
  1. nie jest wpisany na listę, o której mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507), nie została na niego nałożona kara pieniężna, o której mowa w art. 6 ust. 1 lub w art. 12 ust. 1 tej ustawy, nie została względem niego orzeczona kara, o której mowa w art. 16 ust. 2 tej ustawy, ani nie została na niego nałożona kara pieniężna, o której mowa w art. 143d ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 615, z późn. zm.).

WAŻNE: Przedsiębiorcy uprawnieni w okresie kwalifikowanym do zakupu energii elektrycznej po ustalonej cenie maksymalnej, na podstawie ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku oraz w 2024 roku (Dz. U. z 2024 poz. 190, z późn. zm.)[5], mogą wnioskować o pomoc jedynie z tytułu kosztów zakupu gazu ziemnego. Jako uprawnionego rozumie się każdy podmiot, któremu powyższa ustawa daje możliwość skorzystania z ceny maksymalnej, bez względu na to, czy z niej skorzystał.

  1. Warunki przyznawania pomocy:
  1. Wypłata pomocy jest dokonywana przez Dysponenta Funduszu (Minister Rozwoju i Technologii) na rachunek bankowy Wnioskodawcy wskazany we Wniosku składanym do Operatora Programu (Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej) .
  2. Pomoc udzielana jest z uwzględnieniem zasad wskazanych w częściach VII - VIII Programu, z uwzględnieniem zasad kumulacji pomocy wskazanej w części VI Programu, w kwocie nie wyższej niż przedstawiona we wniosku.
  3. W przypadku gdy wartość wszystkich pozytywnie rozpatrzonych wniosków, uwzględniająca limity, określone w częściach VII i VIII Programu, przekroczy budżet Programu dla danej pomocy, Operator Programu udzieli pomocy w kwocie pomniejszonej proporcjonalnie do udziału kwoty budżetu Programu (dla danego rodzaju Pomocy) do łącznej wartości pomocy wynikającej z pozytywnie rozpatrzonych wniosków w ramach danej pomocy (podstawowa/zwiększona).
  4.  Okres przyznawania pomocy:
  • pomoc przyznaje się na pokrycie kosztów kwalifikowanych, poniesionych na zakup energii elektrycznej lub gazu ziemnego, obliczonych zgodnie z wzorem przedstawionym w części IX ust. 1 Programu:
  • dla pomocy podstawowej w okresie od  1 stycznia – do 30 czerwca 2024 r.
  • dla pomocy zwiększonej w okresie od  1 stycznia – do 30 czerwca 2024 r.
  • pomoc podstawowa - zostanie udzielona nie później niż dnia 31 grudnia 2024 r.
  • pomoc zwiększona - zostanie udzielona nie później niż do dnia 31 grudnia 2024 r.
  • budżet programu:   942 646 000 zł, w tym:
  •   377 058 000 zł - na pomoc podstawową
  •  565 588 000 zł - na pomoc zwiększoną
  • sposób obliczania wysokości pomocy:
  1. Koszty kwalifikowane stanowi część kosztów poniesionych przez wnioskodawcę na zakup gazu ziemnego, w tym skroplonego gazu ziemnego, lub energii elektrycznej w okresie kwalifikowanym obliczana według następującego wzoru:

gdzie:

  • kk oznacza koszty kwalifikowane,
  • t  oznacza okres kwalifikowany ,
  • ptee oraz ptoznaczają średnią cenę netto[6])7za jednostkę odpowiednio energii elektrycznej i gazu ziemnego, nabytą od dostawcy zewnętrznego[7]) i zużytą przez beneficjenta w okresie t (w PLN/MWh),
  • peeref oraz pgref  oznaczają średnią cenę netto za jednostkę, odpowiednio energii elektrycznej i gazu ziemnego, nabytą od dostawcy zewnętrznego i zużytą przez beneficjenta w okresie referencyjnym (w PLN/MWh),
  • qtee oraz qtoznaczają ilość odpowiednio energii elektrycznej i gazu ziemnego nabytą od dostawców zewnętrznych i zużytą przez wnioskodawcę w okresie t (w MWh).
  1. Ilość energii elektrycznej i gazu ziemnego przyjęta do obliczania kosztów kwalifikowanych nie może przekroczyć 70% zużycia energii pochodzącej z danego nośnika przez wnioskodawcę w  okresie od dnia 1 stycznia 2021 r do dnia 30 czerwca 2021 r.
  • maksymalna wysokość pomocy:
  1. Pomoc podstawowa
  1. Podstawowa maksymalna kwota pomocy, która może zostać udzielona wnioskodawcy i przedsiębiorstwom powiązanym, nie może przekroczyć 50% kosztów kwalifikowanych oraz 4 mln EUR.
  2. Na potrzeby określenia podstawowej maksymalnej kwoty pomocy przyjmuje się średni kurs wymiany euro na złote ogłaszany przez Narodowy Bank Polski w dniu udzielenia pomocy.
  1. Pomoc zwiększona
  1. Wnioskodawcy, który dodatkowo:
  1. w ostatnim zamkniętym roku obrotowym osiągnął łącznie co najmniej 50% przychodu z działalności w jednej lub łącznie kilku podklasach PKD lub kodach PRODCOM, znajdujących się na listach w części XV Programu, oraz
  2. w okresie kwalifikowanym osiągnął wskaźnik EBITDA nie wyższy niż 60% wartości tego wskaźnika w okresie 1 stycznia 2021 r. do 30 czerwca 2021 r. albo ujemny wskaźnik EBITDA oraz
  3.  złoży Operatorowi Programu: wraz z wnioskiem o pomoc „Plan zmniejszenia energochłonności przedsiębiorstwa” wykonany zgodnie z częścią XVI Programu.

udziela się pomocy w kwocie nie przekraczającej 80% kosztów kwalifikowanych oraz 40 mln EUR łącznie z przedsiębiorstwami powiązanymi.

  1. Wydatki inwestycyjne wynikające z „Planu zmniejszenia energochłonności przedsiębiorstwa”, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 muszą stanowić co najmniej 30% przyznanej pomocy.
  2. Operator Programu może jednokrotnie wezwać do uzupełnienia lub korekty „Planu zmniejszenia energochłonności przedsiębiorstwa”, o którym mowa w ust. 1 pkt 3. Uzupełnienie lub korektę Beneficjent jest obowiązany przekazać Operatorowi Programu w terminie 3 dni od roboczych od otrzymania wezwania.
  3. Negatywna ocena „Planu zmniejszenia energochłonności przedsiębiorstwa” dokonana przez Operatora Programu, brak przekazania do Operatora Programu albo jego przekazanie niezgodne z warunkami Programu skutkuje uznaniem warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 za niespełniony.
  4. Pomoc zwiększona nie może spowodować, że wartość wskaźnika EBITDA beneficjenta w okresie kwalifikowanym, z uwzględnieniem tej pomocy, przekroczy 70% jego wartości w okresie  od 1 stycznia 2021 r. do 30 czerwca 2021 r.[8]. Jeżeli wartość wskaźnika EBITDA w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 30 czerwca 2021 r.  była ujemna, pomoc nie może spowodować jej wzrostu w okresie kwalifikowanym powyżej zera.
  5. W przypadku, gdy beneficjent w momencie składania wniosku nie posiada ostatecznych danych, pozwalających na wyliczenie wartości wskaźnika EBITDA w okresie kwalifikowanym, do spełnienia warunków opisanych w ust. 1 pkt 2 oraz ust. 4 części VIII Programu – Pomoc Zwiększona  zamiast okresu kwalifikowanego stosuje się okres od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.” oraz zamiast okresu od 1 stycznia 2021 r. do 30 czerwca 2021 r. stosuje się okres referencyjny;
  6. Na potrzeby określenia maksymalnej kwoty pomocy przyjmuje się średni kurs wymiany euro na złote ogłaszany przez Narodowy Bank Polski w dniu udzielenia pomocy.

 

Jeśli wśród przedsiębiorców powiązanych znajdują się zarówno wnioskodawcy uprawnieni do pomocy podstawowej, jak i ci uprawnieni do pomocy zwiększonej, to suma pomocy  przyznanej dla pierwszej grupy nie może przekroczyć 4 mln EUR, a suma pomocy dla drugiej grupy nie może przekroczyć kwoty 40 mln EUR pomniejszonej o kwotę pomocy przyznanej pierwszej grupie.

 

  • kumulacja pomocy:
  1. Pomoc może być kumulowana z:
  1. inną pomocą publiczną[9] udzielaną zgodnie z sekcją 2.1 komunikatu Komisji TCTF lub sekcją 2.1 komunikatu TCF;
  2. inną pomocą publiczną udzieloną zgodnie z sekcją 2.4 komunikatu TCTF lub sekcją 2.4 komunikatu TCF, w tym z pomocą uzyskaną w ramach programu rządowego „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.” oraz „Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2023 r.”;

– i pod warunkiem, że łączna kwota pomocy publicznej udzielonej wnioskodawcy i przedsiębiorstwom powiązanym, nie przekroczy kwoty:

  1. 4 mln EUR w przypadku przedsiębiorców, którzy ubiegają się o pomoc podstawową;
  2. 150 mln EUR w przypadku przedsiębiorców, którzy ubiegają się o pomoc zwiększoną;
  1. pomocą publiczną przyznaną na podstawie rozporządzeń de minimis[10] lub z pomocą publiczną przyznaną na podstawie rozporządzeń w sprawie wyłączeń grupowych[11] pod warunkiem przestrzegania przepisów i zasad dotyczących kumulacji określonych w tych rozporządzeniach;
  2. pomocą publiczną przyznawaną na podstawie komunikatu Komisji Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 91I z 20.03.2020, str. 1, z późn. zm.[12])), jeżeli przestrzegane są zasady dotyczące kumulacji określone w tym komunikacie.
  • termin i sposób składania wniosku:

Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Operator Programu rozpatrzy wszystkie wnioski złożone w terminie (kolejność wpływu wniosku do NFOŚiGW złożonego w terminie naboru nie decyduje o możliwości oraz wysokości otrzymanego wsparcia).

Wnioski o Pomoc należy składać wyłącznie w wersji elektronicznej poprzez Generator Wniosków o Dofinansowanie („GWD”) dostępny pod adresem: https://www.gov.pl/web/nfosigw/generator-wnioskow-o-dofinansowanie

 

  • deklarację czy wniosek dotyczy pomocy podstawowej czy pomocy zwiększonej składa się wypełniając Formularz Wniosku o Pomoc  (Zakładka II Dane Wnioskodawcy, pkt. 7 Rodzaj Pomocy).

 

Sposób rozpatrywania wniosków określony jest w regulaminie naboru.

UWAGA: Wniosek musi być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę/osoby upoważnioną/e do reprezentowania wnioskodawcy. Wzór wniosku ma jedynie charakter informacyjny. Wniosek składa się wyłącznie poprzez uzupełnienie właściwych pól w GWD.

 

  • kontakt w sprawie naboru:

Pytania w sprawie naboru należy zadawać wyłącznie z wykorzystaniem skrzynki e-mail:

 energochlonni.program@nfosigw.gov.pl

 

  • informacje dodatkowe: 
  1. do wniosku dołącza się podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Wnioskodawcę (lub jego pełnomocnika) Umowę o udzielenie Pomocy. Wnioskodawca składając wniosek jest zobowiązany do dołączenia do wniosku podpisanej umowy, zgodnie z udostępnionym wzorem, który należy uzupełnić lub dostosować, zgodnie ze wskazówkami;
  2. numer wniosku o dofinansowanie oraz numer umowy zostanie nadany po zamknięciu naboru;

 

  • załączniki:
  1. Program Rządowy pn. „Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2024 r.” stanowiącym załącznik do uchwały Rady Ministrów nr 100/2024 z dnia 24.09.2024 r., ze zmianami;
  2. Regulamin naboru - pomoc podstawowa,
  3. Regulamin naboru - pomoc zwiększona,
  4. wzór Wniosku o udzielenie pomocy wraz z załącznikami – pomoc podstawowa,
    1. Zestawienie dowodów księgowych potwierdzających poniesienie w okresie wnioskowanym kosztów ujętych we wniosku oraz Sprawozdaniu,
    2. Sprawozdanie beneficjenta przedstawiające przyjęte założenia, wykorzystane dowody oraz dokonane obliczenia w zakresie poniesionych kosztów zakupu energii elektrycznej lub gazu ziemnego oraz dowody spełnienia warunków i kryteriów udzielenia pomocy
  5.  wzór Wniosku o udzielenie pomocy wraz z załącznikami – pomoc zwiększona,
    1. Zestawienie dowodów księgowych potwierdzających poniesienie w okresie wnioskowanym kosztów    ujętych we wniosku oraz Sprawozdaniu
    2. Sprawozdanie beneficjenta o którym mowa w części XII ust. 1. pkt. 4 Programu przedstawiające przyjęte założenia, wykorzystane dowody oraz dokonane obliczenia w zakresie poniesionych kosztów zakupu energii elektrycznej lub gazu ziemnego oraz dowody spełnienia warunków i kryteriów udzielenia pomocy oraz Sprawozdanie, o którym mowa w części XII ust. 2. pkt. 1 Programu przedstawiające przyjęte założenia, wykorzystane dowody oraz dokonane obliczenia w zakresie wykazanego wskaźnika EBITDA – które może zostać dołączone do sprawozdania, o którym mowa w części XII ust. 1 pkt 4.
  6.  wzór Umowy o udzielenie pomocy publicznej w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w 2024 r. – pomoc podstawowa,
  7. wzór Umowy o udzielenie pomocy publicznej w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w 2024 r. – pomoc zwiększona,

 

 

[1] Koszty zakupu energii elektrycznej rozumie się, jako koszt nabycia lub wytworzenia przez przedsiębiorcę, zużytej na własne potrzeby energii elektrycznej (wraz z podatkiem akcyzowym), z wyłączeniem podatku od towarów i usług oraz opłat dodatkowych wynikających z faktur za energię elektryczną (np. opłat za świadczenie usług dystrybucji, opłaty OZE, opłaty kogeneracyjnej, opłaty mocowej).

[2] Koszty zakupu gazu ziemnego rozumie się jako koszt nabycia wykorzystanego gazu ziemnego (wraz z podatkiem akcyzowym), zużytego na potrzeby własne, z wyłączeniem podatku od towarów i usług oraz opłat dodatkowych wynikających z faktur za gaz ziemny (np. opłat za świadczenie usług dystrybucji).

[3] Wartość produkcji sprzedanej rozumie się jako przychód ze sprzedaży własnych wyrobów, robót i usług (bez podatku od towarów i usług), pomniejszony o podatek akcyzowy, a powiększony o dotacje otrzymane do produktu. Wartość produkcji sprzedanej nie obejmuje wartości produktów i usług sprzedanych, które nie były wytworzone przez wnioskodawcę, lecz zostały zakupione od dostawców zewnętrznych w celu odsprzedaży, tj. były przedmiotem działalności handlowej

[4] „Zamknięty rok obrotowy” jest równoznaczny z ostatecznym zamknięciem ksiąg na dzień kończący rok obrotowy, co polega na nieodwracalnym wyłączeniu możliwości dokonywania zapisów księgowych w zbiorach tworzących zamknięte księgi, zgodnie z art. 12 ust. 5 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598 oraz z 2024 r. poz. 619).

[5] Wielkość przedsiębiorstwa ustalana zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 1–3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, tj. bez uwzględniania podmiotów powiązanych.

[6]) Do obliczania kosztów kwalifikowanych przyjmuje się ceny energii elektrycznej lub gazu ziemnego bez uwzględniania innych opłat (np. opłat za dystrybucję energii elektrycznej, opłaty mocowej, marży sprzedawcy, innych opłat), podatku VAT, podatku akcyzowego, a także innych niekwalifikowanych składników określonych w umowach (np. związanych ze świadectwami pochodzenia).

[7]) Za dostawców zewnętrznych w całym Programie rozumie się również koncesjonowane spółki obrotu, będące przedsiębiorstwem powiązanym z wnioskodawcą.

[8] Przy obliczaniu wskaźnika EBITDA na potrzeby warunków opisanych w cz. VIII ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 5 należy uwzględnić pomoc publiczną otrzymaną w ramach innych programów zgodnie z datą jej przyznania. Dotyczy to również pomocy przyznanej w ramach programów „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.” oraz „Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2023 r.”.

[9] Za pomoc publiczną w tym i kolejnych punktach uznaje się również pomoc publiczną, do zwrotu której przedsiębiorca został wezwany i nie dokonał jej zwrotu. Dotyczy to również części pomocy publicznej, która nie została zwrócona pomimo wezwania, w kwocie niezwróconej na dzień udzielenia pomocy.

[10] Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1, z późn. zm.), rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 9, z późn. zm.), rozporządzenie Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. UE L 190 z 28.06.2014, str. 45, z późn. zm.) oraz rozporządzenie Komisji (UE) nr 360/2012 z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym (Dz. Urz. UE L 114 z 26.04.2012, str. 8, z późn. zm.).

[11] Rozporządzenie Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1), rozporządzenie Komisji (UE) nr 702/2014 z dnia 25 czerwca 2014 r. uznające niektóre kategorie pomocy w sektorach rolnym i leśnym oraz na obszarach wiejskich za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 193 z 01.07.2014, str. 1), rozporządzenie Komisji (UE) nr 2022/2472 z dnia 14 grudnia 2022 r. uznające niektóre kategorie pomocy w sektorach rolnym i leśnym oraz na obszarach wiejskich za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 327 z 21.12.2022, str. 1) oraz rozporządzenie Komisji (UE) nr 2022/2473 z dnia 14 grudnia 2022 r. uznające niektóre kategorie pomocy udzielanej przedsiębiorstwom prowadzącym działalność w zakresie produkcji, przetwórstwa i wprowadzania do obrotu produktów rybołówstwa i akwakultury za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 327 z 21.12.2022, str. 82).

[12])  Zmiany wymienionego komunikatu zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE C 112l z 01.04.2020, str. 1, Dz. Urz. UE C 164 z 13.05.2020, str. 3, Dz. Urz. UE C  210 z 24.06.2020, str. 35, Dz. Urz. UE C 218 z 02.07.2020, str. 3, Dz. Urz. UE C 340l z 13.10.2020 oraz Dz. Urz. UE C 34 z 01.02.2021, str. 6. 

Materiały

1.1 Program Rządowy - po zmianie z dnia 18.11.2024
11​_Program​_Rządowy​_po​_zmianie​_z​_dnia​_18112024.pdf 0.45MB
2.0. Regulamin naboru - pomoc podstawowa
20​_Regulamin​_naboru​_-​_pomoc​_podstawowa.pdf 0.25MB
3.0. Regulamin naboru - pomoc zwiększona
30​_Regulamin​_naboru​_-​_pomoc​_zwiększona.pdf 0.25MB
4.0 Wniosek - pomoc podstawowa (wzór)
40​_Wniosek​_-​_pomoc​_podstawowa​_(wzór).pdf 2.54MB
5.0 Wniosek - pomoc zwiększona (wzór)
50​_Wniosek​_-​_pomoc​_zwiększona​_(wzór).pdf 1.54MB
6.0 Sprawozdanie beneficjenta pomoc podstawowa
60​_Sprawozdanie​_beneficjenta​_pomoc​_podstawowa​_xlsx.xlsx 0.05MB
7.0 Sprawozdanie beneficjenta pomoc zwiększona
70​_Sprawozdanie​_beneficjenta​_pomoc​_zwiększona​_xlsx.xlsx 0.06MB
8.0 Zestawienie faktur - energia elektryczna
80​_Zestawienie​_faktur​_energia​_elektryczna.xlsx 0.01MB
9.0 Zestawienie faktur - gaz ziemny
90​_Zestawienie​_faktur​_gaz​_ziemny.xlsx 0.01MB
10.0 Umowa z beneficjentem - pomoc podstawowa (wzór)
100​_Umowa​_z​_beneficjentem​_-​_pomoc​_podstawowa​_(wzór).pdf 1.24MB
11.0 Umowa z beneficjentem - pomoc zwiększona (wzór)
110​_Umowa​_z​_beneficjentem​_-​_pomoc​_zwiększona​_(wzór).pdf 1.25MB
Informacja o możliwości składania wniosków
Informacja​_o​_mozliwosci​_skladania​_wnioskow.pdf 0.45MB
Ścieżka do wniosku w GWD
Scieżka​_do​_wniosku​_w​_GWD.pdf 0.06MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.11.2024 09:02 Anna Urzyczyn
Wytwarzający/ Odpowiadający:
RK
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ogłoszenia 8.0 29.11.2024 13:32 Anna Urzyczyn
Ogłoszenia 7.0 29.11.2024 11:34 Anna Urzyczyn
Ogłoszenia 6.0 27.11.2024 12:06 Anna Urzyczyn
Ogłoszenia 5.0 25.11.2024 08:29 Anna Urzyczyn
Ogłoszenia 4.0 21.11.2024 21:56 Agnieszka Janicka-Struska
Ogłoszenia 3.0 21.11.2024 21:46 Agnieszka Janicka-Struska
Ogłoszenia 2.0 21.11.2024 21:41 Agnieszka Janicka-Struska
Ogłoszenia 1.0 08.11.2024 09:02 Anna Urzyczyn

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}