W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

NFOŚiGW zmienia identyfikację wizualną. Nowe logo – nowe zadania i wyzwania

03.07.2023

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zmienia swoje logo. Odmieniona identyfikacja wizualna, chociaż stworzona w nowoczesnej formule, nawiązuje wprost do poprzedniego logotypu i zachowuje ciągłość z marką znaną w Polsce od 1989 r., kiedy to na fali przemian ustrojowych został powołany NFOŚiGW – główne ogniwo polskiego systemu finansowania ochrony środowiska.

Logotyp NFOŚiGW

Zmiana identyfikacji wizualnej nie ogranicza się tylko do nowych kolorów i formy logotypu. Jak podkreślają przedstawiciele największej instytucji finansującej ekorozwój Polski, jest ona naturalnym wynikiem procesu zmian, które towarzyszyły Narodowemu Funduszowi na przestrzeni minionych 34 lat.

– Patrzymy odważnie w przyszłość, obserwujemy rynek i zachodzące na nim zmiany, a nowe logo to zwieńczenie tego procesu, wyraz wypracowanego przez ostatnie lata, nowego podejścia do naszych zadań oraz nadchodzących wyzwań – zaznacza prezes zarządu NFOŚiGW Przemysław Ligenza.

– Zmienione,  nowoczesne logo podkreśla jakość naszej oferty, przyjazność wobec beneficjentów i innowacyjność w działaniu. Wizerunkowa zmiana jest efektem bardzo dynamicznego rozwoju naszej instytucji. Po ponad trzech dekadach funkcjonowania NFOŚiGW postanowiliśmy otworzyć nowy rozdział i przeprowadzić metamorfozę wizualną logotypu. Przyjęliśmy rozwiązanie, które, pomimo swej minimalistycznej formy, nie zrywa z dotychczasowym znakiem. Sygnalizujemy nim kontynuację działania, ale w nowoczesnej, zdynamizowanej formule podsumowuje prezes NFOŚiGW.

Zmienione logo jest nowoczesne i czyste w formie dzięki prostemu, jednoelementowemu rysunkowi liter. Nowy znak identyfikacyjny NFOŚiGW komunikuje w nowoczesny sposób i wychodzi naprzeciw potrzebom języka współczesnych nośników informacji. Zgodnie z tą ideą, logo ma przyciągać uwagę nie tylko dotychczasowych, ale także nowych grup odbiorców – zarówno poprzez tradycyjne, jak i cyfrowe kanały komunikacji, w tym media społecznościowe. NFOŚiGW prezentuje nowy wizerunek, który jest nowoczesny i niesie nowe treści, ale z założenia odnosi się do historii i tradycji marki.

Znak logo NFOŚiGW zbudowany został z dwóch elementów: sygnetu i logotypu, który jest zapisem typograficznym marki. W nowym logo NFOŚiGW uwagę zwraca współczesna, nowoczesna czcionka, a zielone tło w gradiencie pod logo mocno nawiązuje do działalności firmy w zakresie ochrony środowiska.

Nowe logo Narodowy Fundusz będzie wprowadzał stopniowo w bieżącej komunikacji z beneficjentami. Równolegle, na początku lipca tego roku, odświeżona została również strona internetowa instytucji. W następnych tygodniach nowy znak graficzny NFOŚiGW będzie sukcesywnie wymieniany w pozostałych obszarach komunikacyjnych.

{"register":{"columns":[]}}