Sprawdź, co się dzieje z Twoim wnioskiem złożonym w programie Mój Prąd 6.0.
14.04.2025
Już teraz sprawdzenie statusu złożonego wniosku w programie Mój Prąd 6.0. będzie możliwe również na stronie mojprad.gov.pl Przygotuj: nr wniosku, adres e-mail wskazany we wniosku oraz unikalny numer punktu poboru energii (PPE), wybierz odpowiedni nabór wniosków (w tym przypadku MP6). Po wpisaniu danych i zaznaczeniu naboru, w którym bierzesz udział kliknij - sprawdź status swojego wniosku.
Inne możliwości sprawdzenia statusu swojego wniosku:
- Poprzez Generator Wniosków o Dofinansowanie (GWD) – podstawowe narzędzie do składania i sprawdzania wniosków. Jeżeli następuje zmiana statusu wniosku np. odesłanie do korekty, wówczas Wnioskodawca otrzymuje dwa powiadomienia mailowe:
- z GWD informując że status wniosku się zmienił i umożliwia złożenie korekty
- z Aplikacji do procedowania wniosków - komunikat informujący co należy poprawić uzupełnić we wniosku.
- Poprzez dedykowany do naboru adres mp6@nfosigw.gov.pl
Jak zostać beneficjentem?
Aby złożyć wniosek w programie Mój Prąd należy skorzystać z Generatora Wniosków o Dofinansowanie (GWD). Przy użyciu profilu zaufanego lub e-dowodu należy założyć konto GWD a po zalogowaniu do systemu:
- wypełnić formularz wniosku,
- załączyć wymagane dokumenty (formacie PDF, JPG lub innym formacie, który nie jest edytowalny),
- przesłać wniosek – po wysłaniu nie będzie możliwa edycja ani zmiana załączników,
- oczekiwać na komunikat systemowy – wysyłany z adresu mp6@nfosigw.gov.pl, który pojawi się w przypadku konieczności korekty wniosku. Warto sprawdzać także folder SPAM.
Pamiętaj
- Aby uniknąć błędów, należy upewnić się, że wszystkie wymagane dokumenty są kompletne, a urządzenia spełniają wymagania programu.
- By na fakturze był zarówno zakup, jak i montaż instalacji
Od 2 września w szóstej edycji programu Mój Prąd 6.0. wpłynęło ponad 89 tys. wniosków na kwotę ponad 1,2 mld zł. Ponad 48 proc. rozpatrywanych dokumentów wraca do poprawy i uzupełnienia.