(Nie)Bezpieczni w sieci – mamy wyniki I etapu konkursu!
17.04.2020
Mamy to! Kapituła konkursowa zakończyła ocenę zgłoszeń w konkursie „(Nie)Bezpieczni w sieci – konkurs dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną”. Teraz, przedstawiciele czterech organizacji pozarządowych, których aplikacje były najwyżej ocenione, zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w II etapie konkursu. Wyniki poznamy już w maju.
Na konkurs wpłynęło łącznie 28 aplikacji. Kapituła Konkursowa miała niecałe trzy tygodnie na ocenę formularzy i wybór najciekawszych pomysłów. Nie było łatwo – organizacje pozarządowe znane są ze swojej kreatywności, a wśród aplikacji było wiele ciekawych koncepcji. Kim są autorzy najlepszych z nich?
Pierwszy etap za nami
Kapituła Konkursowa wybrała 4 organizacje, które zaprosi do drugiego etapu oceny. Są to:
- Fundacja Warszawski Instytut Bankowości
- Stowarzyszenie Południowo-Zachodnie Forum Samorządu Terytorialnego "Pogranicze"
- Fundacja Opoka
- Stowarzyszenie Góry Kultury
To właśnie pomysły tych organizacji zostały najwyżej ocenione pod względem: pomysłowości i kreatywności, wykonalności i realności założeń, trafności, trwałości i oczywiście – spójności z celami kampanii.
Kampania medialna czy też kampanie medialne – bo finalnie zrealizujemy do 3 akcji – mają przyczyniać się do: wzrostu świadomości dotyczący zagrożeń, na jakie narażone są dzieci w związku z aktywnością w internecie oraz zdobycia wiedzy o przeciwdziałaniu im, wzrost świadomości zagrożeń związanych z korzystaniem z internetu i/lub wzrost świadomości ochrony danych osobowych.
Czas na konkrety
W drugim etapie uczestnicy wybrani przez kapitułę będą mogli zaprezentować zgłoszoną do konkursu kampanię. Celem prezentacji będzie przedstawienie pomysłu i założeń zgłoszonej kampanii oraz ewentualne wyjaśnienia i odpowiedzi na pytania jury konkursowego. Po zakończeniu prezentacji wszystkich uczestników, kapituła zwykłą większością głosów podejmie decyzję o wyborze zwycięzcy lub zwycięzców.
UWAGA! Informację o zaproszeniu do II etapu, wraz z instrukcją, uczestnicy konkursu otrzymają drogą e-mailową.
Nagrody
Jeśli zwyciężycie i znajdziecie się na podium, do 500 000 zł przeznaczymy na stworzenie materiałów i zapewnienie ich emisji w mediach (prasa i/lub Internet i/lub radio i/lub telewizja), a to wszystko na bazie Waszego pomysłu. Realizacją kampanii zajmą się – we współpracy z Wami - profesjonaliści!
Do organizacji pozarządowej trafi natomiast do 15 000 zł dla autorów najlepszych pomysłów. Wysokość poszczególnych nagród zależy od liczby wyłonionych laureatów.
Jeszcze raz dziękujemy wszystkim zainteresowanym i gratulujemy organizacjom, które zakwalifikowały się do drugiego etapu konkursu.
***
Organizatorem konkursu są Ministerstwo Cyfryzacji oraz Państwowy Instytut Badawczy NASK. Patronat medialny nad naszą inicjatywą objęły portale ngo.pl oraz kampaniespoleczne.pl.