W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zasady i regulamin rekrutacji

ZASADY REKRUTACJI

I. ZŁOŻENIE WNIOSKU DO KLASY PIERWSZEJ OGÓLNOKSZTAŁCĄCEJ SZKOŁY BALETOWEJ

Do wniosku kandydata do klasy pierwszej ogólnokształcącej szkoły baletowej dołącza się:

  1. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w ogólnokształcącej szkole baletowej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej - art.142, ust.2 ustawy Prawo Oświatowe (zaświadczenie lekarskie może być wystawione na formularzu zamieszczonym do pobrania)
  2. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w zawodzie tancerz wydane przez lekarza ortopedii lub medycyny sportowej - art.142, ust.3 ustawy Prawo Oświatowe (zaświadczenie lekarskie może być wystawione na formularzu zamieszczonym do pobrania)
  3. zaświadczenie o uczęszczaniu do klasy trzeciej szkoły podstawowej lub klasy trzeciej ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia
  4. dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów:
  1. oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata – zgodnie z art. 150 ust. 2 pkt 1a) ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082, Dz. U. z 2022 r. poz. 655, 1079, 1116, 1383, 1700, 1730, 2089)
  2. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, 1981, z 2022 r. poz. 558, 1700, 1812.),
  3. prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem
  4. dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 447, 1700, 2140.)

Dokumenty, o których mowa w podpunktach b)-d) są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu; mogą być również składane także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

II. ZŁOŻENIE WNIOSKU DO KLASY WYŻSZEJ NIŻ PIERWSZA OGÓLNOKSZTAŁCĄCEJ SZKOŁY BALETOWEJ

Do wniosku kandydata do klasy wyższej niż pierwsza ogólnokształcącej szkoły baletowej dołącza się:

  1. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w ogólnokształcącej szkole baletowej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej - art.142, ust.2 ustawy Prawo Oświatowe(zaświadczenie lekarskie może być wystawione na formularzu zamieszczonym do pobrania)
  2. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w zawodzie tancerz wydane przez lekarza ortopedii lub medycyny sportowej - art.142, ust.3 ustawy Prawo Oświatowe (zaświadczenie lekarskie może być wystawione na formularzu zamieszczonym do pobrania) - dotyczy tylko kandydatów do ogólnokształcącej szkoły baletowej
  3. zaświadczenie ze szkoły potwierdzające, do której klasy uczęszcza kandydat
  4. dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów:
  1. oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata – zgodnie z art. 150 ust. 2 pkt 1a) ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082, Dz. U. z 2022 r. poz. 655, 1079, 1116, 1383, 1700, 1730, 2089)
  2. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, 1981, z 2022 r. poz. 558, 1700, 1812.),
  3. prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem
  4. dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 447, 1700, 2140.)

Dokumenty, o których mowa w podpunktach b)-d) są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu; mogą być również składane także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

III. ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO DO I KLASY OGÓLNOKSZTAŁCĄCEJ SZKOŁY BALETOWEJ

I etap postępowania rekrutacyjnego.

Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki badania przydatności.

Badanie przydatności polega na sprawdzeniu przez komisję predyspozycji fizycznych, ruchowych, poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej.

II etap postępowania rekrutacyjnego.

W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:

  1. wielodzietność rodziny kandydata;
  2. niepełnosprawność kandydata;
  3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
  4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
  5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
  6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
  7. objęcie kandydata pieczą zastępczą.

Kryteria wymienione powyżej mają jednakową wartość.

IV. WYNIKI REKRUTACJI DO I KLASY OGÓLNOKSZTAŁCĄCEJ SZKOŁY BALETOWEJ

Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata do szkoły.

Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty.

Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły. Lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informację o liczbie wolnych miejsc.

Listy podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.

Dzień podania do publicznej wiadomości listy jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.

V. ARCHIWIZACJA DANYCH OSOBOWYCH KANDYDATÓW

Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej szkoły.

Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w szkole, przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.

VI.PROCEDURA ODWOŁAWCZA

W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły. Pisemny wniosek należy złożyć w sekretariacie dyrektora szkoły.

Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydat z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.

Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.

VII.POSTĘPOWANIE UZUPEŁNIAJĄCE

Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające. Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.

Materiały

Regulamin rekrutacji
Regulamin​_rekrutacji​_od​_2023.pdf 0.21MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.01.2023 12:19 Joanna Kapitułka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Magdalena Sierakowska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zasady i regulamin rekrutacji 1.0 10.01.2023 12:19 Joanna Kapitułka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}