Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna CEA
Przy naszej szkole dzieła jedna z ośmiu w Polsce Specjalistycznych Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych CEA. Swoim zasięgiem obejmuje region zachodniopomorski i pomorski. W poradni pracuje psycholog, pan Łukasz Tartas, który pełni dyżury w środy między 11.00 - 17.00
Kontakt e-mail: tartas@cea.art.pl
Głównym celem działalności Specjalistycznych Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych CEA jest sprawowanie profesjonalnej opieki nad szeroko rozumianą społecznością szkół muzycznych, plastycznych, baletowych i burs szkolnictwa artystycznego w Polsce oraz upowszechnianie wiedzy o psychologicznych i pedagogicznych aspektach edukacji artystycznej.
Bezpośrednimi działaniami realizowanymi przez SPPP CEA są:
- udzielanie pomocy psychologicznej i pedagogicznej uczniom szkół artystycznych, wychowankom burs szkolnictwa artystycznego oraz nauczycielom, wychowawcom, rodzicom i dyrektorom szkół;
- diagnostyka psychologiczno-pedagogiczna indywidualna i grupowa środowiska artystycznego;
- udzielanie profesjonalnego wsparcia w sytuacjach konfliktowych i kryzysowych związanych z funkcjonowaniem szkolnej społeczności;
- integracja środowiska psychologów i pedagogów szkolnych pracujących w szkołach artystycznych i bursach szkolnictwa artystycznego w celu podnoszenia jakości opieki psychologiczno-pedagogicznej w szkołach artystycznych;
- udostępnianie i upowszechnianie wiedzy o psychologicznych, pedagogicznych i profilaktycznych aspektach edukacji artystycznej wśród uczniów, nauczycieli, wychowawców, rodziców i kadry zarządzającej szkołami.
Szczegółowe zadania realizowane przez specjalistów-psychologów CEA obejmują:
- wspomaganie uczniów i wychowanków z niespecyficznymi i specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz uczniów szczególnie uzdolnionych, odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych;
- pomoc w tworzeniu indywidualnych form wspomagania rozwoju i kształcenia ogólnego i artystycznego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- diagnostyka przyczyn niepowodzeń dydaktycznych i problemów wychowawczych;
- prowadzenie indywidualnych lub grupowych zajęć psychoedukacyjnych miedzy innymi z zakresu: umiejętności interpersonalnych, radzenia sobie z tremą, organizacji czasu nauki i czasu wolnego, zwiększania motywacji do artystycznego kształcenia oraz z zakresu wielu innych tematów, które są ważne z perspektywy zmian cywilizacyjnych doświadczanych przez dzieci i młodzież oraz specyficznych potrzeb każdej szkoły;
- pomoc nauczycielom, wychowawcom i rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów oraz wychowanków szkół artystycznych;
- organizowanie spotkań z zakresu wsparcia zawodowego z psychologami i pedagogami pracującymi w szkołach artystycznych danego regionu CEA;
- prowadzenie tematycznych szkoleń, wykładów i warsztatów dla szkół artystycznych, zgodnie ze specyfiką potrzeb.