Rekrutacja 2025/26
DLACZEGO SZKOŁA MUZYCZNA?
https://youtu.be/3oSIhghO2vw
Źródło: https://www.gov.pl/web/cea/rekrutacja-do-szkol-artystycznych---materialy-promocyjne
ZALETY EDUKACJI MUZYCZNEJ:
- wspiera rozwój inteligencji – regularna gra na instrumencie wzmacnia motywację do nauki;
- rozwija poznawczo – pobudza proces spostrzegania, wrażliwość zmysłową, skupienie uwagi, wpływa na rozwój mowy i wzbogacenie słownictwa oraz na inwencję twórczą;
- wzmacnia koncentrację uwagi – usprawnia zapamiętywanie i zdolność uczenia się;
- wspiera społeczne zachowania – edukacja muzyczna minimalizuje poziom zachowań agresywnych; uczestnictwo w zajęciach muzycznych uspołecznia, przeciwdziała uczuciom samotności i sprzyja podejmowaniu współdziałania i współpracy;
- kształtuje dodatnie cechy charakteru i woli – wyrabia cierpliwość, wytrwałość, odwagę, odporność na trud i zmęczenie;
- kształtuje wrażliwość na piękno, rozwija wyobraźnię – zaspokaja potrzebę ekspresji, uczy samodzielnego myślenia i oceny estetycznej.
TO, CO NAS WYRÓŻNIA:
- NAJBOGATSZA W REGIONIE OFERTA EDUKACYJNA jako jedyna Szkoła na Lubelszczyźnie ŁĄCZY NAUKĘ PRZEDMIOTÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH z EDUKACJĄ MUZYCZNĄ;
- DOBRZE WYPOSAŻONA BAZA LOKALOWA:
- nowoczesna SALA KONCERTOWA z możliwością dostosowania akustyki;
- sala kameralna i organowa;
- biblioteka, czytelnia i fonoteka - czynna pięć dni w tygodniu, z bogatym zbiorem nut, książek, czasopism, nagrań dźwiękowych;
- sala gimnastyczna i boiska i plac zabaw;
- stołówka szkolna i barek;
- świetlica czynna od godz. 6:30 do godz. 16:30
- sale lekcyjne wyposażone w nowoczesny sprzęt audio-video, tablice interaktywne, posiadające rozbudowaną infrastrukturę komputerową i internetową;
- jasne i przestronne sale rytmiczne;
- dwie pracownie informatyczne.
- BOGATE INSTRUMENTARIUM: kilkadziesiąt pianin i fortepianów wysokiej klasy firmy Kawai, Yamaha i Bechstein, a wśród nich: znakomity fortepian koncertowy Yamaha CFX; organy piszczałkowe oraz cyfrowe; wysokiej klasy instrumenty dęte, perkusyjne, lutnicze instrumenty smyczkowe oraz gitary i harfa.
- WYPOŻYCZALNIA INSTRUMENTÓW – uczniowie mają możliwość wypożyczenia instrumentów bez koniczności ich zakupu;
- ZAJĘCIA Z INSTRUMENTU ORAZ WOKALNE prowadzone są INDYWIDUALNIE Z UCZNIEM.
- W SZKOLE DZIAŁAJĄ DUŻE ZESPOŁY WYKONAWCZE: chóry, zespoły instrumentalne oraz kameralne, orkiestra symfoniczna.
- BURSA SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH położona tuż obok szkoły umożliwia zakwaterowanie i kształcenie w naszej Szkole osób spoza Lublina.
- ZNAKOMICIE PRZYGOTOWANA KADRA PEDAGOGÓW
Nasi uczniowie osiągają wysokie wyniki z egzaminów zewnętrznych, w tym stuprocentowa zdawalność egzaminu maturalnego. Zdobywają czołowe miejsca na konkursach muzycznych krajowych i zagranicznych. Odnoszą sukcesy w konkursach przedmiotowych uzyskując tytuł finalisty/laureata konkursu. - UCZNIOWIE PREZENTUJĄ SWOJE UMIEJĘTNOŚCI MUZYCZNE W KRAJU I ZA GRANICĄ.
- UCZNIOWIE OBJĘCI SĄ OPIEKĄ PSYCHOLOGA, PEDAGOGA, LOGOPEDY oraz PIELĘGNIARKI SZKOLNEJ.
- EDUKACJA W PLACÓWCE, położonej w centrum Lublina, w pobliżu kluczowych węzłów komunikacyjnych.
- NASZA SZKOŁA jest PUBLICZNĄ i BEZPŁATNĄ SZKOŁĄ prowadzoną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
JAK UCZYMY
KSZTAŁCENIE MUZYCZNE równolegle z EDUKACJĄ OGÓLNOKSZTAŁCĄCĄ:
- w OSM I st. - realizowanie podstawy programowej dla ośmioletniej szkoły podstawowej i szkoły muzycznej I st. Nauka kończy się egzaminem ósmoklasisty.
- w OSM II st. - realizowanie podstawy programowej dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i szkoły muzycznej II st. NAUKA KOŃCZY SIĘ dyplomem muzyka oraz maturą uprawniającą do podjęcia studiów na wszystkich uczelniach.
NAUCZANIE PRZEDMIOTÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH jest realizowane według programów nauczania obowiązujących w szkole podstawowej i liceum.
KSZTAŁCENIE MUZYCZNE: kształcimy aż w 19 SPECJALNOŚCIACH:
- FORTEPIAN
- ORGANY
- SKRZYPCE
- ALTÓWKA
- WIOLONCZELA
- KONTRABAS
- HARFA
- GITARA
- FLET
- OBÓJ
- KLARNET
- FAGOT
- SAKSOFON
- TRĄBKA
- PUZON
- RÓG
- AKORDEON
- PERKUSJA
- WOKALISTYKA JAZZOWA
Nauka muzyki odbywa się w indywidualnej relacji „mistrz–uczeń” (instrument, śpiew) oraz podczas zajęć z teorii muzyki ujętych w porannym planie zajęć ogólnokształcących.
Lekcje indywidualne są realizowane w godzinach uzgodnionych z nauczycielem instrumentu – przedmiotu głównego (na ogół w godzinach popołudniowych)
Promowanie uczniów do kolejnych klas uwarunkowane jest – oprócz wyników z przedmiotów ogólnokształcących – rezultatem komisyjnego egzaminu z przedmiotu głównego (instrumentu).
HARMONOGRAM REKRUTACJI
HARMONOGRAM REKRUTACJI
NA ROK SZKOLNY 2025/2026
TERMIN ZŁOŻENIA WNIOSKÓW O PRZYJĘCIE DO SZKOŁY |
do dn. 28 kwietnia 2025r. |
DO KLASY 1 OSM I ST. |
|
ZAJĘCIA PRZYGOTOWAWCZE |
8 – 9 maja 2025r. od godz. 17:00 |
BADANIE PRZYDATNOŚCI |
10 maja 2025r. od godz. 9:00 |
OGŁOSZENIE LISTY KANDYDATÓW ZAKWALIFIKOWANYCH I NIEZAKWALIFIKOWANYCH |
do dn. 16 maja 2025r. |
ZŁOŻENIE WYMAGANYCH DOKUMENTÓW /dotyczy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły/ |
do dn. 30 czerwca 2025r.
|
DO KLASY I OSM II ST. |
|
EGZAMIN WSTĘPNY |
24 maja 2025r. od godz. 9:00 |
OGŁOSZENIE LISTY KANDYDATÓW ZAKWALIFIKOWANYCH I NIEZAKWALIFIKOWANYCH |
30 maja 2025r. |
ZŁOŻENIE WYMAGANYCH DOKUMENTÓW /dotyczy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły/ |
do dn. 30 czerwca 2025r. |
DO KLASY WYŻSZEJ NIŻ PIERWSZA OSM I i II ST. |
|
EGZAMIN KWALIFIKACYJNY |
24 maja 2025r. od godz. 9:00 |
OGŁOSZENIE LISTY KANDYDATÓW ZAKWALIFIKOWANYCH I NIEZAKWALIFIKOWANYCH |
30 maja 2025r.
|
ZŁOŻENIE WYMAGANYCH DOKUMENTÓW /dotyczy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły/ |
do dn. 30 czerwca 2025r.
|
do dnia 5 sierpnia 2025r OGŁOSZENIE LISTY KANDYDATÓW PRZYJĘTYCH I NIEPRZYJĘTYCH
|
WYMAGANIA EGZAMINACYJNE
DO KLASY 1 OSM I ST.
Kwalifikacje kandydatów do klasy pierwszej odbywają się na podstawie BADANIA PRZYDATNOŚCI uzdolnień muzycznych i predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie, w zakresie:
Predyspozycje słuchowe, głosowe, pamięciowe:
- zaśpiewanie piosenki przygotowanej na zajęciach przygotowawczych lub samodzielnie
- powtarzanie głosem na sylabie „la” dźwięków granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela,
- powtarzanie głosem krótkich melodii granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela.
Słuch harmoniczny
- określanie ilości dźwięków słyszanych we współbrzmieniu: „jeden, dwa czy więcej”,
- powtarzanie głosem słyszanych składników akordów (trójdźwięk, czterodźwięk).
Poczucie rytmu
- powtarzanie krótkich przebiegów rytmicznych wyklaskiwanych lub wystukiwanych przez nauczyciela.
BADANIE PRZYDATNOŚCI kandydatów odbywa się indywidualnie.
DO KLASY I OSM II ST.
EGZAMIN WSTĘPNY składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej.
SPECJALNOŚĆ: INSTRUMENTALISTYKA
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
Wymagania egzaminacyjne:
- znajomość słuchowa i teoretyczna interwałów;
- znajomość budowy i umiejętność rozpoznawania akordów w przewrotach;
- umiejętność wykonania jednogłosowych i dwugłosowych ćwiczeń solfeżowych;
- znajomość notacji muzycznej;
- podstawowe wiadomości dotyczące:
- instrumentów muzycznych i głosów ludzkich,
- zespołów wykonawczych,
- elementów dzieła muzycznego,
- budowy wybranych form muzycznych (suita, sonata, msza, koncert, kanon, fuga, etiuda),
- polskich tańców narodowych; - znajomości najważniejszych przedstawicieli poszczególnych epok historycznych oraz elementarną znajomość ich twórczości;
- umiejętność rozpoznawania stylów i gatunków poszczególnych epok historycznych,
- znajomość zasad muzyki, w szczególności wiadomości dotyczące:
- dźwięku – jego cech, notacji, położenia na klawiaturze i transpozycji;
- systemu dźwiękowego dur-moll (koła kwintowego, pokrewieństwa gam i tonacji, rozwiązywania dysonansów);
- skal muzycznych poza systemem dur-moll;
- zagadnień metrorytmicznych (rodzaje taktów, metrum, grupowanie wartości rytmicznych).
Forma egzaminu: pisemna.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Kandydat prezentuje umiejętność gry na wybranym instrumencie.
FORTEPIAN
Kandydat prezentuje:
- utwór polifoniczny,
- etiuda,
- utwór dowolny (w tym może być również szybka część sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).
Wszystkie utwory muszą być wykonane z pamięci.
ORGANY
Kandydat prezentuje:
- utwór polifoniczny z epoki baroku,
- etiuda,
- utwór dowolny (w tym może być również szybka część sonatiny/sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).
Przynajmniej dwa utwory powinny być wykonane z pamięci.
Przygotowany program może być wykonany na fortepianie.
SKRZYPCE, ALTÓWKA
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- koncert (część I),
- utwór dowolny.
WIOLONCZELA, KONTRABAS
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- utwór dowolny,
- WIOLONCZELA - wybrana część koncertu.
HARFA
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- utwór dowolny.
GITARA
Kandydat prezentuje:
- etiuda na dowolny problem techniczny,
- rondo, sonatinę, sonatę lub temat z wariacjami,
- utwór dowolny.
AKORDEON
Kandydat prezentuje:
- utwór polifoniczny,
- dwa utwory dowolne o zróżnicowanym charakterze
FLET, OBÓJ, FAGOT, KLARNET, SAKSOFON, TRĄBKA, RÓG, PUZON
Kandydat prezentuje:
- gama majorowa i minorowa do trzech znaków przykluczowych,
- etiuda o zróżnicowanych problemach technicznych i artykulacyjnych,
- utwór dowolny (bez akompaniamentu).
PERKUSJA
Kandydat prezentuje:
- werbel - etiuda oparta na technice rudymentarnej oraz etiuda klasyczna,
- ksylofon – etiuda,
- wibrafon lub marimba - etiuda lub utwór solowy oparty na technice czteropałkowej,
- kotły lub zestaw multipercussion - etiuda lub utwór dowolny.
Program na instrumentach melodycznych należy wykonać z pamięci.
SPECJALNOŚĆ: WOKALISTYKA JAZZOWA
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
Wymagania egzaminacyjne:
- powtarzanie głosem sekwencji melodyczno-rytmicznych granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela;
- określanie ilości dźwięków słyszanych we współbrzmieniu;
- powtarzanie głosem słyszanych składników akordów (trójdźwięk, czterodźwięk),
- powtarzanie krótkich przebiegów rytmicznych wyklaskiwanych lub wystukiwanych przez nauczyciela, - rozmowa z kandydatem z zakresu ogólnej wiedzy muzycznej.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Wymagania egzaminacyjne:
- zaśpiewanie dowolnie wybranej piosenki przygotowanej w domu przez kandydata.
DO KLASY WYŻSZEJ NIŻ PIERWSZA OSM I I II ST.
EGZMIN KWALIFIKACYJNY składa się z dwóch części: praktycznej i teoretycznej.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
Forma egzaminu: ustna.
Wymagania egzaminacyjne:
do klasy 2 i 3 OSM I st.
Predyspozycje słuchowe, głosowe, pamięciowe:
- zaśpiewanie dowolnie piosenki przygotowanej w domu przez kandydata,
- powtarzanie głosem na sylabie „la” dźwięków granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela,
- powtarzanie głosem krótkich melodii granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela.
Słuch harmoniczny:
- określanie ilości dźwięków słyszanych we współbrzmieniu: „jeden, dwa czy więcej”,
- powtarzanie głosem słyszanych składników akordów (trójdźwięk, czterodźwięk).
Poczucie rytmu:
- powtarzanie krótkich przebiegów rytmicznych wyklaskiwanych lub wystukiwanych przez nauczyciela,
do klasy 4 - 6 OSM I st.
Kształcenie słuchu i rytmika oraz elementarna wiedza ogólnomuzyczna dotycząca:
- nazw dźwięków i interwałów muzycznych
- rodzajów muzyki,
- instrumentów muzycznych,
- notacji muzycznej.
do klasy 7 i 8 OSM I st.
Kształcenie słuchu i audycje muzyczne – zakres 6-letniej szkoły muzycznej I stopnia:
- znajomość słuchową i teoretyczną interwałów,
- znajomość budowy i umiejętność rozpoznawania akordów w przewrotach,
- umiejętność wykonania jednogłosowych ćwiczeń solfeżowych,
- znajomość notacji muzycznej,
- podstawowe wiadomości dotyczące instrumentów muzycznych i głosów ludzkich,
- zespołów wykonawczych,
- elementów dzieła muzycznego,
- budowy wybranych form muzycznych (suita, sonata, koncert, msza, kanon, fuga, etiuda),
- polskich tańców narodowych,
- znajomości najważniejszych przedstawicieli poszczególnych epok historycznych.
do klasy II OSM II st.
Kształcenie słuchu i audycje muzyczne – zakres 6-letniej szkoły muzycznej I stopnia:
- znajomość słuchową i teoretyczną interwałów,
- znajomość budowy i umiejętność rozpoznawania akordów w przewrotach,
- umiejętność wykonania jednogłosowych ćwiczeń solfeżowych,
- znajomość notacji muzycznej,
- podstawowe wiadomości dotyczące instrumentów muzycznych i głosów ludzkich,
- zespołów wykonawczych,
- elementów dzieła muzycznego,
- budowy wybranych form muzycznych,
- znajomości najważniejszych przedstawicieli poszczególnych epok historycznych.
Literatura muzyczna i zasady muzyki:
- umiejętność wykonania dwugłosowych ćwiczeń solfeżowych,
- umiejętność rozpoznawania stylów i gatunków poszczególnych epok historycznych,
- elementarną znajomość twórczości najważniejszych kompozytorów,
- znajomość zasad muzyki.
do klasy V i VI OSM II st. (cykl sześcioletni)
Kształcenie słuchu i audycje muzyczne – zakres 6-letniej szkoły muzycznej I stopnia:
- znajomość słuchową i teoretyczną interwałów,
- znajomość budowy i umiejętność rozpoznawania akordów w przewrotach,
- umiejętność wykonania jednogłosowych jednogłosowych i dwugłosowych ćwiczeń solfeżowych,
- znajomość notacji muzycznej,
- podstawowe wiadomości dotyczące instrumentów muzycznych i głosów ludzkich,
- zespołów wykonawczych,
- elementów dzieła muzycznego,
- budowy wybranych form muzycznych, (suita, sonata, koncert, msza, kanon, fuga, etiuda)
- polskich tańców narodowych
- znajomości najważniejszych przedstawicieli poszczególnych epok historycznych.
Literatura muzyczna i zasady muzyki:
- umiejętność rozpoznawania stylów i gatunków poszczególnych epok historycznych,
- elementarną znajomość twórczości najważniejszych kompozytorów,
- znajomość zasad muzyki.
Znajomość podstaw harmonii.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Kandydat prezentuje umiejętność gry na wybranym instrumencie.
FORTEPIAN
do klasy 2 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- utwór polifonizujący,
- utwór dowolny.
Przynajmniej jeden utwór powinien być wykonany z pamięci.
do klasy 3 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- utwór z epoki baroku (preferowany utwór polifoniczny),
- utwór dowolny (w tym może być również etiuda, lub szybka część sonatiny/sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).
Przynajmniej jeden utwór powinien być wykonany z pamięci.
do klas 4 - 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- utwór z epoki baroku (preferowany utwór polifoniczny),
- etiuda,
- utwór dowolny (w tym może być również szybka część sonatiny/sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).
Przynajmniej dwa utwory powinny być wykonane z pamięci.
do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:
- utwór polifoniczny,
- etiuda,
- utwór dowolny (w tym może być również szybka część sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).
Wszystkie utwory muszą być wykonane z pamięci.
ORGANY
Przygotowany program może być wykonany na fortepianie.
do klasy 2 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- utwór polifonizujący,
- utwór dowolny.
Przynajmniej jeden utwór powinien być wykonany z pamięci
do klasy 3 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- utwór z epoki baroku (preferowany utwór polifoniczny),
- utwór dowolny (w tym może być również etiuda, lub szybka część sonatiny/sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).
Przynajmniej jeden utwór powinien być wykonany z pamięci.
do klas 4 – 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- utwór polifoniczny z epoki baroku,
- etiuda,
- utwór dowolny (w tym może być również szybka część sonatiny/sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).
Przynajmniej dwa utwory powinny być wykonane z pamięci.
do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:
- utwór polifoniczny z epoki baroku,
- etiuda,
- utwór dowolny (w tym może być również szybka część sonatiny/sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).
Przynajmniej dwa utwory powinny być wykonane z pamięci.
SKRZYPCE, ALTÓWKA
do klas 2 – 5 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- część koncertu.
- utwór dowolny.
do klasy 6 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- I lub III część koncertu
do klas 7 – 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- koncert (I lub II i III część) lub utwór dowolny.
do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- koncert (część I),
- utwór dowolny.
WIOLONCZELA, KONTRABAS
do klas 2 - 5 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- utwór dowolny.
do klasy 6 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- utwór dowolny.
do klas 7 - 8 OSM:
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- WIOLONCZELA - sonata (dwie kontrastujące części) lub koncert (I lub II i III część) lub utwór dowolny.
- KONTRABAS - do wyboru część sonaty lub część koncertu lub utwór dowolny.
do OSM II stopnia prezentuje:
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- utwór dowolny,
- WIOLONCZELA - wybrana część koncertu.
HARFA
do klas 2 – 5 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- program dowolny, 3-6 min
do klasy 6 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- utwór dowolny.
do klas 7 – 8 OSM I:
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- utwór dowolny.
do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:
- etiuda,
- utwór dowolny
GITARA
do klas 2 – 5 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- dwa utwory do wyboru (etiudy lub utwory dowolne).
do klasy 6 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- etiuda na dowolnie wybrane zagadnienie techniczne,
- utwór dowolny.
do klas 7 - 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- forma klasyczna (część sonaty, sonatina, rondo, temat z wariacjami),
- utwór dowolny.
do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:
- etiuda na dowolny problem techniczny,
- rondo, sonatinę, sonatę lub temat z wariacjami,
- utwór dowolny.
AKORDEON
do klas 2 – 4 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- dwa utwory dowolne o zróżnicowanym charakterze.
do klas 5 – 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- utwór techniczny,
- dwa utwory dowolne o zróżnicowanym charakterze.
do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:
- utwór polifoniczny,
- dwa utwory dowolne o zróżnicowanym charakterze
FLET, OBÓJ, KLARNET, FAGOT, SAKSOFON, TRĄBKA, RÓG, PUZON
do klas 2 – 3 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- etiuda lub ćwiczenie,
- utwór dowolny (grany bez akompaniamentu).
do klas 4 – 6 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- gama majorowa lub minorowa,
- etiuda,
- utwór dowolny (grany bez akompaniamentu).
do klas 7 – 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- gama majorowa lub minorowa,
- etiuda,
- utwór dowolny (bez akompaniamentu).
do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:
- gama majorowa i minorowa do trzech znaków przykluczowych,
- etiuda o zróżnicowanych problemach technicznych i artykulacyjnych,
- utwór dowolny (bez akompaniamentu).
PERKUSJA
do klas 2 – 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:
- werbel – etiuda o charakterze rudymentowym oraz etiuda klasyczna,
- ksylofon – etiuda,
Program na instrumentach melodycznych należy wykonać z pamięci.
do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:
- werbel - etiuda oparta na technice rudymentarnej oraz etiuda klasyczna,
- ksylofon – etiuda,
- wibrafon lub marimba - etiuda lub utwór solowy oparty na technice czteropałkowej,
- kotły lub zestaw multipercussion - etiuda lub utwór dowolny.
Program na instrumentach melodycznych należy wykonać z pamięci.
KANDYDACI BEZ PRZYGOTOWANIA MUZYCZNEGO
Istnieje możliwość przyjęcia do klas 2 – 7 OSM I st. kandydatów bez przygotowania muzycznego (tzn. nie uczących się wcześniej w szkole muzycznej).
EGZAMIN KWALIFIKACYJNY będzie miał na celu sprawdzenie:
- fizycznych predyspozycji do gry na wybranym instrumencie, w zakresie:
Predyspozycje słuchowe, głosowe, pamięciowe:
- zaśpiewanie piosenki przygotowanej na zajęciach przygotowawczych lub samodzielnie
- powtarzanie głosem na sylabie „la” dźwięków granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela,
- powtarzanie głosem krótkich melodii granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela.
Słuch harmoniczny
- określanie ilości dźwięków słyszanych we współbrzmieniu: „jeden, dwa czy więcej”,
- powtarzanie głosem słyszanych składników akordów (trójdźwięk, czterodźwięk).
Poczucie rytmu
- powtarzanie krótkich przebiegów rytmicznych wyklaskiwanych lub wystukiwanych przez nauczyciela.
2. ogólnej wiedzy muzycznej dotyczącej:
- rodzajów muzyki,
- instrumentów muzycznych,
- notacji muzycznej,
- kompozytorów.
WYMAGANE DOKUMENTY
Warunkiem dopuszczenia kandydata do postępowania rekrutacyjnego jest złożenie WNIOSKU O PRZYJĘCIE do Szkoły wraz z kompletem dokumentów:
do KLASY 1 OSM I STOPNIA
ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;
Tylko kandydaci 6-letni, którzy w roku 2025 nie ukończą 7 lat (tj. urodzeni w 2019r.)
ZAŚWIADCZENIE o korzystaniu z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2024/2025
lub
OPINIA o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole wydana przez publiczną lub niepubliczną poradnię psychologiczno–pedagogiczną.
Złożenie wniosku o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej NIE ZWALNIA rodziców/prawnych opiekunów Z OBOWIĄZKU ZŁOŻENIA WNIOSKU W SZKOLE OBWODOWEJ.
do KLASY I OSM II STOPNIA
ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej
lub
dotyczy kandydatów na INSTRUMENTALISTYKĘ: instrumenty dęte;
wydane przez lekarza specjalistę – pulmonologa
lub
dotyczy kandydatów na WOKALISTYKĘ JAZZOWĄ
wydane przez lekarza specjalistę – foniatrę
ZAŚWIADCZENIE o uczęszczaniu do klasy 8 szkoły podstawowej lub klasy szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne na poziomie klasy ósmej /nie dotyczy uczniów kl. 8 OSM I st. w Lublinie/.
do KLASY wyższej niż pierwsza OSM I STOPNIA
ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;
ZAŚWIADCZENIE O UCZĘSZCZANIU DO SZKOŁY - klasa do której uczęszcza w roku szkolnym 2024/2025.
do KLASY wyższej niż pierwsza OSM II STOPNIA
ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej
lub
dotyczy kandydatów na INSTRUMENTALISTYKĘ: instrumenty dęte;
wydane przez lekarza specjalistę – pulmonologa
ZAŚWIADCZENIE O UCZĘSZCZANIU DO SZKOŁY - klasa do której uczęszcza w roku szkolnym 2024/2025.
W przypadku spełniania przez kandydata nw. kryterium:
WIELODZIETNOŚĆ RODZINY KANDYDATA
Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata*
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ KANDYDATA
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności**
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ JEDNEGO Z RODZICÓW KANDYDATA
Orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności**
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ OBOJGA RODZICÓW KANDYDATA
Orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności**
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ RODZEŃSTWA KANDYDATA
Orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności**
SAMOTNE WYCHOWYWANIE KANDYDATA W RODZINIE
Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub akt zgonu** oraz oświadczenie* o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem
OBJĘCIE KANDYDATA PIECZĄ ZASTĘPCZĄ
Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą**
* Oświadczenie składa się to pod rygorem odpowiedzialności karnej i należy, w tym przypadku przy oświadczeniu zawrzeć klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”
** Dokumenty składa się w oryginale, w formie kopii poświadczonej notarialnie lub kopii poświadczonej urzędowo (przez wystawcę dokumentu). Dopuszczalne jest poświadczenie ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM ww. dokumentów przez rodzica kandydata.
Kompletne wnioski podpisane przez obojga rodziców/prawnych opiekunów składane są w sekretariacie szkoły do dnia 28 kwietnia 2025 r.
Osoby posiadające podpis kwalifikowany lub profil zaufany, mogą wypełnić, podpisać i przesłać podpisany wniosek wraz z wymaganymi załącznikami drogą elektroniczną na adres:
E-mail: sekretariat@osmuzlublin.pl
ADE: AE:PL-34639-79092-JWACI-19
Elektroniczna skrzynka podawcza: /1211/SkrytkaESP
bez konieczności dostarczania wniosku w formie papierowej do szkoły – niezbędne są podpisy obojga rodziców/opiekunów prawnych.
ZAŁĄCZNIK NR 1 WNIOSEK KLASA I OSM I STOPNIA
ZAŁĄCZNIK NR 2 WNIOSEK KLASA I OSM II STOPNIA
- Pierwsza publikacja:
- 12.01.2025 12:55 Andrzej Kapłon
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Marta Batejko
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Rekrutacja 2025/26 | 39.0 | 06.06.2025 14:48 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 38.0 | 19.03.2025 08:49 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 37.0 | 17.02.2025 12:15 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 36.0 | 17.02.2025 12:02 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 35.0 | 17.02.2025 11:55 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 34.0 | 17.02.2025 11:44 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 33.0 | 17.02.2025 11:38 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 32.0 | 17.02.2025 11:30 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 31.0 | 17.02.2025 11:29 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 30.0 | 17.02.2025 11:27 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 29.0 | 17.02.2025 11:25 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 28.0 | 17.02.2025 11:20 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 27.0 | 17.02.2025 11:05 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 26.0 | 17.02.2025 11:00 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 25.0 | 17.02.2025 10:54 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 24.0 | 17.02.2025 10:46 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 23.0 | 17.02.2025 10:39 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 22.0 | 14.02.2025 12:05 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 21.0 | 14.02.2025 12:02 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 20.0 | 13.02.2025 14:12 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 19.0 | 13.02.2025 14:11 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 18.0 | 13.02.2025 14:09 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 17.0 | 13.02.2025 14:00 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 16.0 | 12.02.2025 14:17 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 15.0 | 12.02.2025 14:10 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 14.0 | 12.02.2025 14:06 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 13.0 | 12.02.2025 14:03 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 12.0 | 12.02.2025 13:57 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 11.0 | 19.01.2025 14:28 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 10.0 | 19.01.2025 14:25 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 9.0 | 19.01.2025 14:16 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 8.0 | 13.01.2025 12:20 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 7.0 | 13.01.2025 12:10 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 6.0 | 13.01.2025 12:09 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 5.0 | 13.01.2025 12:03 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 4.0 | 12.01.2025 17:22 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 3.0 | 12.01.2025 17:19 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 2.0 | 12.01.2025 13:02 Andrzej Kapłon |
Rekrutacja 2025/26 | 1.0 | 12.01.2025 12:55 Andrzej Kapłon |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP