W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rekrutacja 2025/26

DLACZEGO SZKOŁA MUZYCZNA?

https://youtu.be/3oSIhghO2vw
Źródło: https://www.gov.pl/web/cea/rekrutacja-do-szkol-artystycznych---materialy-promocyjne

ZALETY EDUKACJI MUZYCZNEJ:

  •  wspiera rozwój inteligencji – regularna gra na instrumencie wzmacnia motywację do nauki;
  •  rozwija poznawczo – pobudza proces spostrzegania, wrażliwość zmysłową, skupienie uwagi, wpływa na rozwój mowy i wzbogacenie słownictwa oraz na inwencję twórczą;
  • wzmacnia koncentrację uwagi – usprawnia zapamiętywanie i zdolność uczenia się;
  • wspiera społeczne zachowania – edukacja muzyczna minimalizuje poziom zachowań agresywnych; uczestnictwo w zajęciach muzycznych uspołecznia, przeciwdziała uczuciom samotności i sprzyja podejmowaniu współdziałania i współpracy;
  • kształtuje dodatnie cechy charakteru i woli – wyrabia cierpliwość, wytrwałość, odwagę, odporność na trud i zmęczenie;
  • kształtuje wrażliwość na piękno, rozwija wyobraźnię – zaspokaja potrzebę ekspresji, uczy samodzielnego myślenia i oceny estetycznej.
TO, CO NAS WYRÓŻNIA:
  • NAJBOGATSZA W REGIONIE OFERTA EDUKACYJNA jako jedyna Szkoła na Lubelszczyźnie ŁĄCZY NAUKĘ PRZEDMIOTÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH z EDUKACJĄ MUZYCZNĄ;
  • DOBRZE WYPOSAŻONA BAZA LOKALOWA:
    • nowoczesna SALA KONCERTOWA z możliwością dostosowania akustyki;
    • sala kameralna i organowa;
    • biblioteka, czytelnia i fonoteka - czynna pięć dni w tygodniu, z bogatym zbiorem nut, książek, czasopism, nagrań dźwiękowych;
    • sala gimnastyczna i boiska i plac zabaw;
    • stołówka szkolna i barek;
    • świetlica czynna od godz. 6:30 do godz. 16:30
    • sale lekcyjne wyposażone w nowoczesny sprzęt audio-video, tablice interaktywne, posiadające rozbudowaną infrastrukturę komputerową i internetową;
    • jasne i przestronne sale rytmiczne;
    • dwie pracownie informatyczne.
    • BOGATE INSTRUMENTARIUM: kilkadziesiąt pianin i fortepianów wysokiej klasy firmy Kawai, Yamaha i Bechstein, a wśród nich: znakomity fortepian koncertowy Yamaha CFX; organy piszczałkowe oraz cyfrowe; wysokiej klasy instrumenty dęte, perkusyjne, lutnicze instrumenty smyczkowe oraz gitary i harfa.
  • WYPOŻYCZALNIA INSTRUMENTÓW – uczniowie mają możliwość wypożyczenia instrumentów bez koniczności ich zakupu;
  • ZAJĘCIA Z INSTRUMENTU ORAZ WOKALNE prowadzone są INDYWIDUALNIE Z UCZNIEM.
  • W SZKOLE DZIAŁAJĄ DUŻE ZESPOŁY WYKONAWCZE: chóry, zespoły instrumentalne oraz kameralne, orkiestra symfoniczna.
  • BURSA SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH położona tuż obok szkoły umożliwia zakwaterowanie i kształcenie w naszej Szkole osób spoza Lublina.
  • ZNAKOMICIE PRZYGOTOWANA KADRA PEDAGOGÓW
    Nasi uczniowie osiągają wysokie wyniki z egzaminów zewnętrznych, w tym stuprocentowa zdawalność egzaminu maturalnego. Zdobywają czołowe miejsca na konkursach muzycznych krajowych i zagranicznych. Odnoszą sukcesy w konkursach przedmiotowych uzyskując tytuł finalisty/laureata konkursu.
  • UCZNIOWIE PREZENTUJĄ SWOJE UMIEJĘTNOŚCI MUZYCZNE W KRAJU I ZA GRANICĄ.
  • UCZNIOWIE OBJĘCI SĄ OPIEKĄ PSYCHOLOGA, PEDAGOGA, LOGOPEDY oraz PIELĘGNIARKI SZKOLNEJ.
  • EDUKACJA W PLACÓWCE, położonej w centrum Lublina, w pobliżu kluczowych węzłów komunikacyjnych.
  • NASZA SZKOŁA jest PUBLICZNĄ i BEZPŁATNĄ SZKOŁĄ prowadzoną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
JAK UCZYMY

KSZTAŁCENIE MUZYCZNE równolegle z EDUKACJĄ OGÓLNOKSZTAŁCĄCĄ:

  • w OSM I st. - realizowanie podstawy programowej dla ośmioletniej szkoły podstawowej i szkoły muzycznej I st. Nauka kończy się egzaminem ósmoklasisty.
  • w OSM II st. - realizowanie podstawy programowej dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i szkoły muzycznej II st. NAUKA KOŃCZY SIĘ dyplomem muzyka oraz maturą uprawniającą do podjęcia studiów na wszystkich uczelniach.

NAUCZANIE PRZEDMIOTÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH jest realizowane według programów nauczania obowiązujących w szkole podstawowej i liceum.

KSZTAŁCENIE MUZYCZNE: kształcimy aż w 19 SPECJALNOŚCIACH:

  • FORTEPIAN
  • ORGANY
  • SKRZYPCE
  • ALTÓWKA
  • WIOLONCZELA
  • KONTRABAS
  • HARFA
  • GITARA
  • FLET
  • OBÓJ
  • KLARNET
  • FAGOT
  • SAKSOFON
  • TRĄBKA
  • PUZON
  • RÓG
  • AKORDEON
  • PERKUSJA
  • WOKALISTYKA JAZZOWA

Nauka muzyki odbywa się w indywidualnej relacji „mistrz–uczeń” (instrument, śpiew) oraz podczas zajęć z teorii muzyki ujętych w porannym planie zajęć ogólnokształcących.
Lekcje indywidualne są realizowane w godzinach uzgodnionych z nauczycielem instrumentu – przedmiotu głównego (na ogół w godzinach popołudniowych)
Promowanie uczniów do kolejnych klas uwarunkowane jest – oprócz wyników z przedmiotów ogólnokształcących – rezultatem komisyjnego egzaminu z przedmiotu głównego (instrumentu).

HARMONOGRAM REKRUTACJI

HARMONOGRAM REKRUTACJI
NA ROK SZKOLNY 2025/2026

TERMIN ZŁOŻENIA

WNIOSKÓW O PRZYJĘCIE DO SZKOŁY

do dn. 28 kwietnia 2025r.

DO KLASY 1 OSM I ST.

ZAJĘCIA PRZYGOTOWAWCZE

8 – 9 maja 2025r.

od godz. 17:00

BADANIE PRZYDATNOŚCI

10 maja 2025r.

od godz. 9:00 

OGŁOSZENIE LISTY KANDYDATÓW ZAKWALIFIKOWANYCH I NIEZAKWALIFIKOWANYCH

do dn. 16 maja 2025r.

ZŁOŻENIE WYMAGANYCH DOKUMENTÓW

/dotyczy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły/

do dn. 30 czerwca 2025r. 

 

DO KLASY I OSM II ST.

EGZAMIN WSTĘPNY

24 maja 2025r.

od godz. 9:00 

OGŁOSZENIE LISTY KANDYDATÓW ZAKWALIFIKOWANYCH I NIEZAKWALIFIKOWANYCH

30 maja 2025r.

ZŁOŻENIE WYMAGANYCH DOKUMENTÓW

/dotyczy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły/

do dn. 30 czerwca 2025r. 

DO KLASY WYŻSZEJ NIŻ PIERWSZA OSM I i II ST.

EGZAMIN KWALIFIKACYJNY

24 maja 2025r.

od godz. 9:00

OGŁOSZENIE LISTY KANDYDATÓW ZAKWALIFIKOWANYCH I NIEZAKWALIFIKOWANYCH

30 maja 2025r.

 

ZŁOŻENIE WYMAGANYCH DOKUMENTÓW

/dotyczy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły/

do dn. 30 czerwca 2025r.

 

 

do dnia 5 sierpnia 2025r

OGŁOSZENIE LISTY KANDYDATÓW PRZYJĘTYCH I NIEPRZYJĘTYCH

 


 

WYMAGANIA EGZAMINACYJNE
DO KLASY 1 OSM I ST.

Kwalifikacje kandydatów do klasy pierwszej odbywają się na podstawie BADANIA PRZYDATNOŚCI uzdolnień muzycznych i predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie, w zakresie:

Predyspozycje słuchowe, głosowe, pamięciowe:

  • zaśpiewanie piosenki przygotowanej na zajęciach przygotowawczych lub samodzielnie
  • powtarzanie głosem na sylabie „la” dźwięków granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela,
  • powtarzanie głosem krótkich melodii granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela.

Słuch harmoniczny

  • określanie ilości dźwięków słyszanych we współbrzmieniu: „jeden, dwa czy więcej”,
  • powtarzanie głosem słyszanych składników akordów (trójdźwięk, czterodźwięk).

Poczucie rytmu

  • powtarzanie krótkich przebiegów rytmicznych wyklaskiwanych lub wystukiwanych przez nauczyciela.

BADANIE PRZYDATNOŚCI kandydatów odbywa się indywidualnie.

DO KLASY I OSM II ST.

EGZAMIN WSTĘPNY składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej.

SPECJALNOŚĆ: INSTRUMENTALISTYKA 

CZĘŚĆ TEORETYCZNA  

Wymagania egzaminacyjne:

  • znajomość słuchowa i teoretyczna interwałów;
  • znajomość budowy i umiejętność rozpoznawania akordów w przewrotach;
  • umiejętność wykonania jednogłosowych i dwugłosowych ćwiczeń solfeżowych;
  • znajomość notacji muzycznej;
  • podstawowe wiadomości dotyczące:
    - instrumentów muzycznych i głosów ludzkich,
    - zespołów wykonawczych,
    - elementów dzieła muzycznego,
    - budowy wybranych form muzycznych (suita, sonata, msza, koncert, kanon, fuga, etiuda),
    - polskich tańców narodowych;
  • znajomości najważniejszych przedstawicieli poszczególnych epok historycznych oraz elementarną znajomość ich twórczości;
  • umiejętność rozpoznawania stylów i gatunków poszczególnych epok historycznych,
  • znajomość zasad muzyki, w szczególności wiadomości dotyczące:
    - dźwięku – jego cech, notacji, położenia na klawiaturze i transpozycji;
    - systemu dźwiękowego dur-moll (koła kwintowego, pokrewieństwa gam i tonacji, rozwiązywania dysonansów);
    - skal muzycznych poza systemem dur-moll;
    - zagadnień metrorytmicznych (rodzaje taktów, metrum, grupowanie wartości rytmicznych).

Forma egzaminu: pisemna.

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA

Kandydat prezentuje umiejętność gry na wybranym instrumencie.

FORTEPIAN

Kandydat prezentuje:

  • utwór polifoniczny,
  • etiuda,
  • utwór dowolny (w tym może być również szybka część sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).

Wszystkie utwory muszą być wykonane z pamięci.

ORGANY

Kandydat prezentuje:

  • utwór polifoniczny z epoki baroku,
  • etiuda,
  • utwór dowolny (w tym może być również szybka część sonatiny/sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).

Przynajmniej dwa utwory powinny być wykonane z pamięci.
Przygotowany program może być wykonany na fortepianie.

SKRZYPCE, ALTÓWKA

Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • koncert (część I),
  • utwór dowolny.
WIOLONCZELA, KONTRABAS

Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • utwór dowolny,
  • WIOLONCZELA - wybrana część koncertu.
HARFA

Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • utwór dowolny.
GITARA

Kandydat prezentuje:

  • etiuda na dowolny problem techniczny,
  • rondo, sonatinę, sonatę lub temat z wariacjami,
  • utwór dowolny.
AKORDEON

Kandydat prezentuje:

  • utwór polifoniczny,
  • dwa utwory dowolne o zróżnicowanym charakterze
FLET, OBÓJ, FAGOT, KLARNET, SAKSOFON, TRĄBKA, RÓG, PUZON

Kandydat prezentuje:

  • gama majorowa i minorowa do trzech znaków przykluczowych,
  • etiuda o zróżnicowanych problemach technicznych i artykulacyjnych,
  • utwór dowolny (bez akompaniamentu).
PERKUSJA

Kandydat prezentuje:

  • werbel - etiuda oparta na technice rudymentarnej oraz etiuda klasyczna,
  • ksylofon – etiuda,
  • wibrafon lub marimba - etiuda lub utwór solowy oparty na technice czteropałkowej,
  • kotły lub zestaw multipercussion - etiuda lub utwór dowolny.

Program na instrumentach melodycznych należy wykonać z pamięci.

 

SPECJALNOŚĆ: WOKALISTYKA JAZZOWA

CZĘŚĆ TEORETYCZNA
Wymagania egzaminacyjne:

  • powtarzanie głosem sekwencji melodyczno-rytmicznych granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela;
  • określanie ilości dźwięków słyszanych we współbrzmieniu;
    - powtarzanie głosem słyszanych składników akordów (trójdźwięk, czterodźwięk),
    - powtarzanie krótkich przebiegów rytmicznych wyklaskiwanych lub wystukiwanych przez nauczyciela,
  • rozmowa z kandydatem z zakresu ogólnej wiedzy muzycznej.

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Wymagania egzaminacyjne:

  • zaśpiewanie dowolnie wybranej piosenki przygotowanej w domu przez kandydata.

 

 

DO KLASY WYŻSZEJ NIŻ PIERWSZA OSM I I II ST.

EGZMIN KWALIFIKACYJNY składa się z dwóch części: praktycznej i teoretycznej.

CZĘŚĆ TEORETYCZNA

Forma egzaminu: ustna.

Wymagania egzaminacyjne:

do klasy 2 i 3 OSM I st.

Predyspozycje słuchowe, głosowe, pamięciowe:

  • zaśpiewanie dowolnie piosenki przygotowanej w domu przez kandydata,
  • powtarzanie głosem na sylabie „la” dźwięków granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela,
  • powtarzanie głosem krótkich melodii granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela.

Słuch harmoniczny:

  • określanie ilości dźwięków słyszanych we współbrzmieniu: „jeden, dwa czy więcej”,
  • powtarzanie głosem słyszanych składników akordów (trójdźwięk, czterodźwięk).

Poczucie rytmu:

  • powtarzanie krótkich przebiegów rytmicznych wyklaskiwanych lub wystukiwanych przez nauczyciela,
do klasy 4 - 6 OSM I st. 

Kształcenie słuchu i rytmika oraz elementarna wiedza ogólnomuzyczna dotycząca:

  • nazw dźwięków i interwałów muzycznych
  • rodzajów muzyki,
  • instrumentów muzycznych,
  • notacji muzycznej.
do klasy 7 i 8 OSM I st.

Kształcenie słuchu i audycje muzyczne – zakres 6-letniej szkoły muzycznej I stopnia:

  • znajomość słuchową i teoretyczną interwałów,
  • znajomość budowy i umiejętność rozpoznawania akordów w przewrotach,
  • umiejętność wykonania jednogłosowych ćwiczeń solfeżowych,
  • znajomość notacji muzycznej,
  • podstawowe wiadomości dotyczące instrumentów muzycznych i głosów ludzkich,
  • zespołów wykonawczych,
  • elementów dzieła muzycznego,
  • budowy wybranych form muzycznych (suita, sonata, koncert, msza, kanon, fuga, etiuda),
  • polskich tańców narodowych,
  • znajomości najważniejszych przedstawicieli poszczególnych epok historycznych.
do klasy II OSM II st.

Kształcenie słuchu i audycje muzyczne – zakres 6-letniej szkoły muzycznej I stopnia:

  • znajomość słuchową i teoretyczną interwałów,
  • znajomość budowy i umiejętność rozpoznawania akordów w przewrotach,
  • umiejętność wykonania jednogłosowych ćwiczeń solfeżowych,
  • znajomość notacji muzycznej,
  • podstawowe wiadomości dotyczące instrumentów muzycznych i głosów ludzkich,
  • zespołów wykonawczych,
  • elementów dzieła muzycznego,
  • budowy wybranych form muzycznych,
  • znajomości najważniejszych przedstawicieli poszczególnych epok historycznych.

Literatura muzyczna i zasady muzyki:

  • umiejętność wykonania dwugłosowych ćwiczeń solfeżowych,
  • umiejętność rozpoznawania stylów i gatunków poszczególnych epok historycznych,
  • elementarną znajomość twórczości najważniejszych kompozytorów,
  • znajomość zasad muzyki.
do klasy V i VI OSM II st. (cykl sześcioletni)

Kształcenie słuchu i audycje muzyczne – zakres 6-letniej szkoły muzycznej I stopnia:

  • znajomość słuchową i teoretyczną interwałów,
  • znajomość budowy i umiejętność rozpoznawania akordów w przewrotach,
  • umiejętność wykonania jednogłosowych jednogłosowych i dwugłosowych ćwiczeń solfeżowych,
  • znajomość notacji muzycznej,
  • podstawowe wiadomości dotyczące instrumentów muzycznych i głosów ludzkich,
  • zespołów wykonawczych,
  • elementów dzieła muzycznego,
  • budowy wybranych form muzycznych, (suita, sonata, koncert, msza, kanon, fuga, etiuda)
  • polskich tańców narodowych
  • znajomości najważniejszych przedstawicieli poszczególnych epok historycznych.

Literatura muzyczna i zasady muzyki:

  • umiejętność rozpoznawania stylów i gatunków poszczególnych epok historycznych,
  • elementarną znajomość twórczości najważniejszych kompozytorów,
  • znajomość zasad muzyki.

Znajomość podstaw harmonii.

 

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA

Kandydat prezentuje umiejętność gry na wybranym instrumencie.

FORTEPIAN

do klasy 2 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • utwór polifonizujący,
  • utwór dowolny.

Przynajmniej jeden utwór powinien być wykonany z pamięci.

do klasy 3 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • utwór z epoki baroku (preferowany utwór polifoniczny),
  • utwór dowolny (w tym może być również etiuda, lub szybka część sonatiny/sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).

Przynajmniej jeden utwór powinien być wykonany z pamięci.

do klas 4 - 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • utwór z epoki baroku (preferowany utwór polifoniczny),
  • etiuda,
  • utwór dowolny (w tym może być również szybka część sonatiny/sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).

Przynajmniej dwa utwory powinny być wykonane z pamięci.

do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:

  • utwór polifoniczny,
  • etiuda,
  • utwór dowolny (w tym może być również szybka część sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).

Wszystkie utwory muszą być wykonane z pamięci.

ORGANY

Przygotowany program może być wykonany na fortepianie.

do klasy 2 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • utwór polifonizujący,
  • utwór dowolny.

Przynajmniej jeden utwór powinien być wykonany z pamięci

do klasy 3 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • utwór z epoki baroku (preferowany utwór polifoniczny),
  • utwór dowolny (w tym może być również etiuda, lub szybka część sonatiny/sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).

Przynajmniej jeden utwór powinien być wykonany z pamięci.

do klas 4 – 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • utwór polifoniczny z epoki baroku,
  • etiuda,
  • utwór dowolny (w tym może być również szybka część sonatiny/sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).

Przynajmniej dwa utwory powinny być wykonane z pamięci.

do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:

  • utwór polifoniczny z epoki baroku,
  • etiuda,
  • utwór dowolny (w tym może być również szybka część sonatiny/sonaty, lub wariacje z epoki klasycyzmu).

Przynajmniej dwa utwory powinny być wykonane z pamięci.

SKRZYPCE, ALTÓWKA

do klas 2 – 5 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • część koncertu.
  • utwór dowolny.

do klasy 6 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • I lub III część koncertu

do klas 7 – 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • koncert (I lub II i III część) lub utwór dowolny. 

do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • koncert (część I),
  • utwór dowolny.
WIOLONCZELA, KONTRABAS

do klas 2 - 5 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • utwór dowolny.

do klasy 6 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • utwór dowolny.

do klas 7 - 8 OSM:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • WIOLONCZELA - sonata (dwie kontrastujące części) lub koncert (I lub II i III część) lub utwór dowolny. 
  • KONTRABAS - do wyboru część sonaty lub część koncertu lub utwór dowolny. 

do OSM II stopnia prezentuje:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • utwór dowolny,
  • WIOLONCZELA - wybrana część koncertu.
HARFA

do klas 2 – 5 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • program dowolny, 3-6 min

do klasy 6 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • utwór dowolny.

do klas 7 – 8 OSM I:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • utwór dowolny.

do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda,
  • utwór dowolny
GITARA

do klas 2 – 5 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • dwa utwory do wyboru (etiudy lub utwory dowolne).

do klasy 6 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda na dowolnie wybrane zagadnienie techniczne,
  • utwór dowolny.

do klas 7 - 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • forma klasyczna (część sonaty, sonatina, rondo, temat z wariacjami),
  • utwór dowolny.

do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda na dowolny problem techniczny,
  • rondo, sonatinę, sonatę lub temat z wariacjami,
  • utwór dowolny.
AKORDEON

do klas 2 – 4 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • dwa utwory dowolne o zróżnicowanym charakterze.

do klas 5 – 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • utwór techniczny,
  • dwa utwory dowolne o zróżnicowanym charakterze.

do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:

  • utwór polifoniczny,
  • dwa utwory dowolne o zróżnicowanym charakterze
FLET, OBÓJ, KLARNET, FAGOT, SAKSOFON, TRĄBKA, RÓG, PUZON

do klas 2 – 3 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • etiuda lub ćwiczenie,
  • utwór dowolny (grany bez akompaniamentu).

do klas 4 – 6 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • gama majorowa lub minorowa,
  • etiuda,
  • utwór dowolny (grany bez akompaniamentu).

do klas 7 – 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • gama majorowa lub minorowa,
  • etiuda,
  • utwór dowolny (bez akompaniamentu).

do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:

  • gama majorowa i minorowa do trzech znaków przykluczowych,
  • etiuda o zróżnicowanych problemach technicznych i artykulacyjnych,
  • utwór dowolny (bez akompaniamentu).
PERKUSJA

do klas 2 – 8 OSM I st.:
Kandydat prezentuje:

  • werbel – etiuda o charakterze rudymentowym oraz etiuda klasyczna,
  • ksylofon – etiuda,

Program na instrumentach melodycznych należy wykonać z pamięci.

do OSM II st.:
Kandydat prezentuje:

  • werbel - etiuda oparta na technice rudymentarnej oraz etiuda klasyczna,
  • ksylofon – etiuda,
  • wibrafon lub marimba - etiuda lub utwór solowy oparty na technice czteropałkowej,
  • kotły lub zestaw multipercussion - etiuda lub utwór dowolny.

Program na instrumentach melodycznych należy wykonać z pamięci.

 

KANDYDACI BEZ PRZYGOTOWANIA MUZYCZNEGO

Istnieje możliwość przyjęcia do klas 2 – 7 OSM I st. kandydatów bez przygotowania muzycznego (tzn. nie uczących się wcześniej w szkole muzycznej).

EGZAMIN KWALIFIKACYJNY będzie miał na celu sprawdzenie: 

  1. fizycznych predyspozycji do gry na wybranym instrumencie, w zakresie:

Predyspozycje słuchowe, głosowe, pamięciowe:

  • zaśpiewanie piosenki przygotowanej na zajęciach przygotowawczych lub samodzielnie
  • powtarzanie głosem na sylabie „la” dźwięków granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela,
  • powtarzanie głosem krótkich melodii granych na fortepianie lub śpiewanych przez nauczyciela.

Słuch harmoniczny

  • określanie ilości dźwięków słyszanych we współbrzmieniu: „jeden, dwa czy więcej”,
  • powtarzanie głosem słyszanych składników akordów (trójdźwięk, czterodźwięk).

Poczucie rytmu

  • powtarzanie krótkich przebiegów rytmicznych wyklaskiwanych lub wystukiwanych przez nauczyciela.

2.  ogólnej wiedzy muzycznej dotyczącej:

  • rodzajów muzyki,
  • instrumentów muzycznych,
  • notacji muzycznej,
  • kompozytorów.

 

WYMAGANE DOKUMENTY

Warunkiem dopuszczenia kandydata do postępowania rekrutacyjnego jest złożenie WNIOSKU O PRZYJĘCIE do Szkoły wraz z kompletem dokumentów:

do KLASY 1 OSM I STOPNIA

ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;

Tylko kandydaci 6-letni, którzy w roku 2025 nie ukończą 7 lat (tj. urodzeni w 2019r.)
ZAŚWIADCZENIE o korzystaniu z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2024/2025
lub
OPINIA o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole wydana przez publiczną lub niepubliczną poradnię psychologiczno–pedagogiczną.

Złożenie wniosku o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej NIE ZWALNIA rodziców/prawnych opiekunów Z OBOWIĄZKU ZŁOŻENIA WNIOSKU W SZKOLE OBWODOWEJ.

do KLASY I OSM II STOPNIA

ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej
lub
dotyczy kandydatów na INSTRUMENTALISTYKĘ: instrumenty dęte;
wydane przez lekarza specjalistę – pulmonologa
lub
dotyczy kandydatów na WOKALISTYKĘ JAZZOWĄ
wydane przez lekarza specjalistę – foniatrę

ZAŚWIADCZENIE o uczęszczaniu do klasy 8 szkoły podstawowej lub klasy szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne na poziomie klasy ósmej /nie dotyczy uczniów kl. 8 OSM I st. w Lublinie/.

do KLASY wyższej niż pierwsza OSM I STOPNIA

ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;

ZAŚWIADCZENIE O UCZĘSZCZANIU DO SZKOŁY - klasa do której uczęszcza w roku szkolnym 2024/2025.

do KLASY wyższej niż pierwsza OSM II STOPNIA

ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej
lub
dotyczy kandydatów na INSTRUMENTALISTYKĘ: instrumenty dęte;

wydane przez lekarza specjalistę – pulmonologa

ZAŚWIADCZENIE O UCZĘSZCZANIU DO SZKOŁY - klasa do której uczęszcza w roku szkolnym 2024/2025.

W przypadku spełniania przez kandydata nw. kryterium:

WIELODZIETNOŚĆ RODZINY KANDYDATA
Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata*
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ KANDYDATA
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności**
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ JEDNEGO Z RODZICÓW KANDYDATA
Orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności**
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ OBOJGA RODZICÓW KANDYDATA
Orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności**
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ RODZEŃSTWA KANDYDATA
Orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności**
SAMOTNE WYCHOWYWANIE KANDYDATA W RODZINIE
Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub akt zgonu** oraz oświadczenie* o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem
OBJĘCIE KANDYDATA PIECZĄ ZASTĘPCZĄ
Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą**

* Oświadczenie składa się to pod rygorem odpowiedzialności karnej i należy, w tym przypadku przy oświadczeniu zawrzeć klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”

** Dokumenty składa się w oryginale, w formie kopii poświadczonej notarialnie lub kopii poświadczonej urzędowo (przez wystawcę dokumentu). Dopuszczalne jest poświadczenie ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM ww. dokumentów przez rodzica kandydata.

Kompletne wnioski podpisane przez obojga rodziców/prawnych opiekunów składane są w sekretariacie szkoły do dnia 28 kwietnia 2025 r.

Osoby posiadające podpis kwalifikowany lub profil zaufany, mogą wypełnić, podpisać i przesłać podpisany wniosek wraz z wymaganymi załącznikami drogą elektroniczną na adres:
E-mail: sekretariat@osmuzlublin.pl
ADE: AE:PL-34639-79092-JWACI-19
Elektroniczna skrzynka podawcza: /1211/SkrytkaESP
bez konieczności dostarczania wniosku w formie papierowej do szkoły – niezbędne są podpisy obojga rodziców/opiekunów prawnych.

ZAŁĄCZNIK NR 1 WNIOSEK KLASA I OSM I STOPNIA

ZAŁĄCZNIK NR 2 WNIOSEK KLASA I OSM II STOPNIA

ZAŁĄCZNIK NR 3 WNIOSEK KLASA WYŻSZA NIŻ PIERWSZA

ZAŚWIADCZENIE LEKARSKIE

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.01.2025 12:55 Andrzej Kapłon
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Marta Batejko
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rekrutacja 2025/26 39.0 06.06.2025 14:48 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 38.0 19.03.2025 08:49 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 37.0 17.02.2025 12:15 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 36.0 17.02.2025 12:02 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 35.0 17.02.2025 11:55 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 34.0 17.02.2025 11:44 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 33.0 17.02.2025 11:38 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 32.0 17.02.2025 11:30 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 31.0 17.02.2025 11:29 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 30.0 17.02.2025 11:27 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 29.0 17.02.2025 11:25 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 28.0 17.02.2025 11:20 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 27.0 17.02.2025 11:05 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 26.0 17.02.2025 11:00 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 25.0 17.02.2025 10:54 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 24.0 17.02.2025 10:46 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 23.0 17.02.2025 10:39 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 22.0 14.02.2025 12:05 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 21.0 14.02.2025 12:02 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 20.0 13.02.2025 14:12 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 19.0 13.02.2025 14:11 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 18.0 13.02.2025 14:09 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 17.0 13.02.2025 14:00 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 16.0 12.02.2025 14:17 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 15.0 12.02.2025 14:10 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 14.0 12.02.2025 14:06 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 13.0 12.02.2025 14:03 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 12.0 12.02.2025 13:57 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 11.0 19.01.2025 14:28 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 10.0 19.01.2025 14:25 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 9.0 19.01.2025 14:16 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 8.0 13.01.2025 12:20 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 7.0 13.01.2025 12:10 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 6.0 13.01.2025 12:09 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 5.0 13.01.2025 12:03 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 4.0 12.01.2025 17:22 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 3.0 12.01.2025 17:19 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 2.0 12.01.2025 13:02 Andrzej Kapłon
Rekrutacja 2025/26 1.0 12.01.2025 12:55 Andrzej Kapłon

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP