O urzędzie
Misją Państwowej Inspekcji Pracy jest skuteczne egzekwowanie przepisów prawa pracy, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy, poprzez efektywne i ukierunkowane kontrole oraz działania prewencyjne, zmierzające do ograniczenia zagrożeń wypadkowych i poszanowania prawa pracy.
Głównym aktem prawnym stanowiącym podstawę działania Urzędu jest ustawa o Państwowej Inspekcji Pracy. Oprócz tego, zadania Inspekcji wynikają z szeregu innych aktów prawnych rangi ustawowej.
Zgodnie z ustawą Państwowa Inspekcja Pracy jest organem powołanym do sprawowania nadzoru i kontroli przestrzegania prawa pracy, w szczególności przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów dotyczących legalności zatrudnienia i innej pracy zarobkowej w zakresie określonym w ustawie.
Każdy obywatel może zapoznać się z efektami pracy PIP. Informacje o działalności inspekcji pracy znaleźć można w zakładce programy działania i sprawozdania.
Oprócz wyników pracy PIP w BIP znajdują się informacje dotyczące funkcjonowania urzędu m.in. na temat podstaw prawnych, struktury, organizacji, majątku. Znajdują się tu również ogłoszenia dotyczące postępowań zamówień publicznych prowadzonych w trybie określonym w ustawie Prawo Zamówień Publicznych a także ofert pracy w jednostkach organizacyjnych PIP.
Państwowa Inspekcja Pracy udostępnia także informacje publiczne na wniosek zainteresowanego.
- Pierwsza publikacja:
- 18.10.2021 11:27 ARTUR SOBOTA
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Artur Sobota
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
O urzędzie | 3.0 | 19.04.2023 12:23 Krzysztof Dejnarowicz |
O urzędzie | 2.0 | 22.10.2021 15:24 Krzysztof Dejnarowicz |
O urzędzie | 1.0 | 18.10.2021 11:27 ARTUR SOBOTA |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP