W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Regulamin przyjmowania kandydatów do PLSP

REGULAMIN PRZYJMOWANIA KANDYDATÓW DO PAŃSTWOWEGO LICEUM SZTUK PLASTYCZNYCH IM. JÓZEFA KLUZY W KRAKOWIE na rok 2022/2023

Regulamin został opracowany na podstawie rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. z 2019 r. poz. 686).
W roku szkolnym 2022/2023 planowane są specjalności-specjalizacje:

  • Techniki graficzne – projektowanie graficzne.
  • Aranżacja przestrzeni – projektowanie przestrzeni wystawienniczej
  1. Kandydat do klasy pierwszej w bieżącym roku kalendarzowym kończy nie więcej niż 17 lat oraz posiada świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
  2. Szkoła prowadzi dla kandydatów konsultacje indywidualne z nauczycielem rysunku i malarstwa.
    Wskazane jest uczestnictwo w co najmniej jednym takim wydarzeniu.
    Kandydat do klasy pierwszej powinien przygotować:
    • 5 prac rysunkowych;
    • 5 prac malarskich.
    Prace powinny być wykonane z natury o tematyce: pejzaż, postać i martwa natura w formacie max. 30 x 40 cm.
    Kandydat powinien przedstawić około 10 szkiców (własne propozycje, szkice z natury, prace z wyobraźni).
  3. Warsztaty dla kandydatów zostają zawieszone do odwołania.
  4. Terminy składania dokumentów w wersji elektronicznej (wniosku wraz z załącznikami): ostatecznie do 20 maja 2022 r., a w dniu egzaminu należy dostarczyć oryginały dokumentów. Dokumenty należy przesłać na adres: rekrutacja-plsp@protonmail.com
    Zalecamy, ze względu na ochronę danych osobowych, przesyłanie wniosków z załącznikami ze specjalnie utworzonych przez Państwa indywidualnych, bezpiecznych i darmowych kont mailowych założonych na serwerach protonmail.com (instrukcja założenia konta w załączeniu).
  5. Kwalifikacja kandydatów odbywa się na podstawie egzaminu wstępnego.
  6. Do przeprowadzenia egzaminu wstępnego Dyrektor szkoły powołuje spośród nauczycieli ZSP komisję rekrutacyjną i wyznacza jej przewodniczącego.
    Do przeprowadzenia poszczególnych części egzaminu przewodniczący powołuje zespoły egzaminacyjne liczące co najmniej 2 osoby.
  7. Przewidywany termin egzaminu: 30, 31 maja, 01 czerwca 2022r. Ze względu na sytuację trwającej epidemii, termin egzaminu może ulec zmianie.
  8. Egzamin wstępny obejmuje:
    1. część praktyczną:
      1. studium martwej natury − rysunek ołówkiem, format A3 (60 minut);
        zwracamy uwagę na:
        • umiejętność obserwacji natury, w tym proporcji;
        • kompozycję,
        • różnicowanie waloru i modelunku światłocieniowego.
      2. studium martwej natury – malarstwo w technice farb wodnych (tempera, akryle), format A3 (90 minut);
        zwracamy uwagę na:
        • wrażliwość na kolor;
        • kompozycję;
        • umiejętne posługiwanie się warsztatem malarskim.
      3. kompozycję przestrzenną w glinie lub plastelinie (90 minut).
        zwracamy uwagę na:
        • wyobraźnię przestrzenną i plastyczną;
        • bryłę i proporcje;
        • kompozycję.
    2. część teoretyczną: egzamin ustny ze znajomości zagadnień związanych z różnymi dziedzinami sztuk plastycznych w zakresie objętym podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych.

  9. Z przebiegu egzaminu wstępnego, komisja rekrutacyjna sporządza protokół wraz ze szczegółowym załącznikiem zawierającym listę kandydatów i punktację każdego przedmiotu (dla szerszego zobrazowania poziomu prac kandydatów, pomocniczo stosuje się skalę punktową od 1 do 10). 
  10. Decyzję o przyjęciu do szkoły podejmuje Komisja Rekrutacyjna ZPSP na podstawie sumy punktów.
  11. W ciągu 5 dni od zakończenia egzaminu komisja rekrutacyjna podaje do publicznej  wiadomości listę kandydatów:       
    • zakwalifikowanych;
    • niezakwalifikowanych .
  12. Rodzic kandydata może wnieść do Dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie od 06 czerwca do 17 czerwca 2022r.. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie do 24 czerwca 2022r.
  13. Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
  14. W roku szkolnym 2022/2023 planuje się utworzenie dwóch oddziałów klas pierwszych. Do każdej klasy przyjmuje się ok. 26 uczniów
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
27.04.2022 15:18 Marek Kołacz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
ZPSP w Krakowie
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Regulamin przyjmowania kandydatów do PLSP 1.0 27.04.2022 15:18 Marek Kołacz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}