W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o zapewnienie dostępności

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U.2023.1440 t.j. z dnia 2023.07.27), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Żądanie powinno zawierać: dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem, wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo, wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem, wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.

Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 i 803).

Wnioski o zapewnienia dostępności cyfrowej można składać

Drogą pocztową na adres:

Prokuratura Regionalna w Białymstoku
ul. Włókiennicza 32
15-464 Białystok

wysyłając informacje na adres e-mail: biuro.podawcze.rpbia@prokuratura.gov.pl osobiście w godzinach urzędowania prokuratury.

Materiały

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznei i informacyjno-komunikacyjnej
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności​_architektonicznei​_i​_informacyjno-komunikacyjnej.docx 0.02MB
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Wnioski​_o​_zapewnienie​_dostępności​_cyfrowej.docx 0.02MB
Pouczenie do wniosku o zapewnienie dostępności cyfrowej
Pouczenie​_do​_wniosku​_o​_zapewnienie​_dostępności​_cyfrowej.docx 0.02MB
Pouczenie do wniosku o zapewnienie dostępności architektoniczej lub informacyjno-komunikacyjnej
Pouczenie​_do​_wniosku​_o​_zapewnienie​_dostępności​_architektoniczej​_lub​_informacyjno-komunikacyjnej.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}