Wniosek o zapewnienie dostępności
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U.2023.1440 t.j. z dnia 2023.07.27), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać: dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem, wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo, wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem, wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 i 803).
Wnioski o zapewnienia dostępności cyfrowej można składać
Drogą pocztową na adres:
Prokuratura Regionalna w Białymstoku
ul. Włókiennicza 32
15-464 Białystok
wysyłając informacje na adres e-mail: biuro.podawcze.rpbia@prokuratura.gov.pl osobiście w godzinach urzędowania prokuratury.
Materiały
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznei i informacyjno-komunikacyjnejWniosek_o_zapewnienie_dostępności_architektonicznei_i_informacyjno-komunikacyjnej.docx 0.02MB Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Wnioski_o_zapewnienie_dostępności_cyfrowej.docx 0.02MB Pouczenie do wniosku o zapewnienie dostępności cyfrowej
Pouczenie_do_wniosku_o_zapewnienie_dostępności_cyfrowej.docx 0.02MB Pouczenie do wniosku o zapewnienie dostępności architektoniczej lub informacyjno-komunikacyjnej
Pouczenie_do_wniosku_o_zapewnienie_dostępności_architektoniczej_lub_informacyjno-komunikacyjnej.docx 0.02MB