Struktura organizacyjna
Kierownictwo Prokuratury Regionalnej w Poznaniu stanowią:
- Prokurator Regionalny w Poznaniu;
- Dwóch Zastępców Prokuratora Regionalnego w Poznaniu.
W skład Prokuratury Regionalnej w Poznaniu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
- 1 Wydział do Spraw Przestępczości Gospodarczej
- 2 Wydział do Spraw Przestępczości Finansowo-Skarbowej
- 4 Wydział Organizacyjno-Sądowy
- Dział Wizytacji
- Dział Postępowania Sądowego
- 7 Wydział Budżetowo-Administracyjny
- Samodzielny Dział ds. Cyberprzestępczości i Informatyzacji
- Samodzielny Dział do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych
- Kancelaria Tajna Prokuratury Regionalnej
- Kancelaria Tajna Prokuratury Regionalnej dla Wielkopolskiego Wydziału Zamiejscowego do Spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Poznaniu
- sekretariat
- stanowisko starszego inspektora do spraw obronnych
- stanowisko inspektora ochrony danych
- stanowisko audytora wewnętrznego
Do zadań 1 Wydziału do Spraw Przestępczości Gospodarczej należy w szczególności prowadzenie i nadzorowanie postępowań przygotowawczych w sprawach o najpoważniejsze przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu względem mienia wielkiej wartości oraz w innych sprawach gospodarczych ze względu na ich zawiłość i szczególną wagę, a także udział prokuratorów w postępowaniu sądowym w tych sprawach.
Do zadań 2 Wydziału do Spraw Przestępczości Finansowo-Skarbowej należy w szczególności prowadzenie i nadzorowanie postępowań przygotowawczych w sprawach o najpoważniejsze przestępstwa finansowo-skarbowe względem mienia wielkiej wartości oraz w innych sprawach gospodarczych ze względu na ich zawiłość i szczególną wagę, a nadto prowadzenie i nadzorowanie postępowań przygotowawczych w sprawach dotyczących błędów medycznych, których skutkiem jest śmierć człowieka, a także udział prokuratorów w postępowaniu sądowym w tych sprawach.
Do zadań 4 Wydziału Organizacyjno-Sądowego należy w szczególności prowadzenie i nadzorowanie postępowań przygotowawczych przydzielonych decyzją Prokuratora Regionalnego oraz udział prokuratorów w postępowaniu sądowym w tych sprawach, a także organizacja pracy Prokuratury Regionalnej w Poznaniu i podległych jednostek prokuratury, sprawy kadrowe oraz szkoleniowe, nadzór nad biurowością i pracą sekretariatu, sprawozdawczość i statystyka, załatwianie skarg i wniosków, rozpoznawanie wniosków o udostępnienie informacji publicznej, a także wykonywanie innych zadań nieobjętych właściwością innych komórek organizacyjnych.
Do zadań Działu Wizytacji należy w szczególności prowadzenie wizytacji i lustracji prokuratur okręgowych i prokuratur rejonowych oraz innych działań o charakterze kontrolnym i analitycznym, opracowywanie opinii projektów aktów prawnych oraz opinii prawnych, opracowywanie projektów stanowiska w kwestii rozstrzygnięcia sporu kompetencyjnego, decyzji w przedmiocie zmiany właściwości miejscowej oraz decyzji o przekazaniu, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, podległej jednostce do prowadzenia lub nadzorowania spraw z wyłączeniem zasad wynikających z przepisów, dokonywanie analiz akt toczących się lub zakończonych postępowań przygotowawczych.
Do zadań Działu Postępowania Sądowego należy w szczególności udział prokuratorów w postępowaniach odwoławczych przed sądem apelacyjnym w sprawach karnych prowadzonych w prokuraturach rejonowych i prokuraturach okręgowych udział prokuratorów w postępowaniu odwoławczym przed sądem apelacyjnym w sprawach cywilnych, rodzinnych, opiekuńczych, ze stosunku pracy i z zakresu ubezpieczeń społecznych, gospodarczych, w sprawach z zakresu postępowania wykonawczego i w postępowaniu o ułaskawienie, sporządzanie kasacji i wnoszenie odpowiedzi na kasacje stron, sporządzanie projektów wniosków o wniesienie kasacji przez Prokuratora Generalnego, sporządzanie skarg o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia i odpowiedzi na skargę w sprawach sądowoadministracyjnych.
Do zadań 7 Wydziału Budżetowo-Administracyjnego należy w szczególności zapewnienie prawidłowego wykonywania zadań i funkcji przez dysponenta budżetu odpowiednio drugiego i trzeciego stopnia, prowadzenie rachunkowości, zapewnienie prawidłowego wykonywania zadań związanych z udzielaniem zamówień publicznych, obsługa administracyjno-gospodarcza, zapewnienie ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwa i higieny pracy, a także prowadzenie i biura podawczego.
Do zadań Samodzielnego Działu ds. Cyberprzestępczości i Informatyzacji należy w szczególności prowadzenie i nadzorowanie postępowań przygotowawczych w sprawach wieloosobowych, o skomplikowanym charakterze lub względem mienia wielkiej wartości, dotyczących poważnych przestępstw popełnionych z wykorzystaniem Internetu oraz zaawansowanych technologii i systemów informatycznych (cyberprzestępczość), a także udział prokuratorów w postępowaniu sądowym w tych sprawach, a nadto koordynowanie działań zapewniających prawidłowe funkcjonowanie systemów informatycznych w Prokuraturze Regionalnej i podległych prokuraturach okręgowych oraz wykonywanie analiz kryminalnych.
Do zadań Samodzielnego Działu do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności ochrona wytwarzanych, przetwarzanych, przekazywanych i przechowywanych informacji niejawnych, systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne oraz kontrola przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
Do zadań sekretariatu należy w szczególności prowadzenie biurowości w oparciu o zasady rejestracji i sposób prowadzenia spraw dotyczących ustawowych zadań prokuratury i prokuratorów, a także z zakresu administracji prokuratora, w jakim nie dotyczy administrowania prokuraturą, a nadto realizacja czynności w zakresie działania archiwum i składnicy dowodów rzeczowych.
Do zadań starszego inspektora do spraw obronnych należy zapewnienie prawidłowej realizacji zadań w zakresie obronności państwa.
Do zadań inspektora ochrony danych należy wykonywania zadań określonych w przepisach dotyczących ochrony danych osobowych.
Do zadań audytora wewnętrznego należy wykonywanie zadań w zakresie audytu wewnętrznego, zgodnie z przepisami o finansach publicznych.
- Pierwsza publikacja:
- 19.02.2021 13:55 Marek Sędziwy
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- prok. Paweł Kwapisz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Struktura organizacyjna | 8.0 | 12.02.2024 12:39 Marek Sędziwy |
Struktura organizacyjna | 7.0 | 05.09.2023 09:18 Marek Sędziwy |
Struktura organizacyjna | 6.0 | 17.01.2023 07:46 Marek Sędziwy |
Struktura organizacyjna | 5.0 | 17.01.2023 07:46 Marek Sędziwy |
Struktura organizacyjna | 4.0 | 16.08.2021 07:33 Marek Sędziwy |
Struktura organizacyjna | 3.0 | 01.03.2021 12:45 Marek Sędziwy |
Struktura organizacyjna | 2.0 | 01.03.2021 12:44 Marek Sędziwy |
Struktura organizacyjna | 1.0 | 19.02.2021 13:55 Marek Sędziwy |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP