Baza ogłoszeń o wolnych stanowiskach pracy
Rekrutacja do pracy w służbie cywilnej odbywa się na otwartych i konkurencyjnych zasadach. W naborze może wziąć udział każdy, kto spełnia wymagania formalne. Propozycja pracy jest składana kandydatowi, który w naborze na dane stanowisko okazał się najlepszy. Zatrudnienie w służbie cywilnej mogą znaleźć osoby gotowe wykonywać zadania państwa w sposób zawodowy, rzetelny, bezstronny i politycznie neutralny.
Baza ogłoszeń o naborach i ich wynikach
Oferty pracy w służbie cywilnej zamieszczane są także w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu, który poszukuje pracowników oraz w siedzibie tego urzędu – w miejscu powszechnie dostępnym. Publikacja ogłoszenia to początek rekrutacji.
WAŻNE! Za treść ogłoszenia o wolnym stanowisku pracy odpowiada urząd, który je publikuje.
Szczegółowe informacje o naborze
Sprawdź czy spełniasz wymagania
W ogłoszeniu o naborze wymienia się wymagania związane ze stanowiskiem pracy – niezbędne oraz dodatkowe. Wskazane są również: zakres zadań wykonywanych na tym stanowisku, wymagane dokumenty oraz termin i miejsce ich składania.
Pamiętaj, że:
- aby przejść do kolejnego etapu naboru, musisz spełnić wszystkie wymagania niezbędne,
- jeśli spełniasz wymagania dodatkowe, Twoje szanse rosną.
Złóż ofertę
- Starannie przygotuj ofertę i złóż ją w terminie. Przekroczenie terminu lub złożenie oferty niekompletnej może skutkować jej odrzuceniem.
- Jeśli przesyłasz dokumenty przez Internet, opatrz je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub prześlij za pomocą platformy ePUAP.
Kolejne etapy nabory
- Po upływie terminu na składanie ofert urząd sprawdza, którzy kandydaci spełniają wymagania formalne.
- Jeżeli spełniasz wymagania formalne, przechodzisz do kolejnego etapu.
- Urzędy określają liczbę etapów naborów. W ramach poszczególnych naborów stosują różne metody i techniki oceny kandydatów.
- Po ostatnim etapie powstaje lista nie więcej niż pięciu osób, które spełniają wszystkie wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniają wymagania dodatkowe.
- O tym, kto zostanie zatrudniony, decyduje dyrektor generalny urzędu.
Informacje dla redaktorów ogłoszeń
Uprawnienia do wprowadzania ogłoszeń
Aby uzyskać uprawnienia do wprowadzania ogłoszeń i informacji o wynikach naborów, trzeba założyć konto redaktora. W tym celu należy:
- wypełnić i podpisać wniosek o nadanie uprawnień;
- przesłać skan wniosku na adres login-nabory@kprm.gov.pl.
Dane do logowania zwykle są przyznawane w ciągu kilku dni. Dostęp do konta redaktora ogłoszeń jest możliwy pod adresem https://logowanie.nabory.kprm.gov.pl (do tego adresu prowadzi też przycisk „LOGOWANIE”, który znajduje się w prawym dolnym rogu strony https://nabory.kprm.gov.pl/).
WAŻNE! Każdy redaktor korzysta z indywidualnego adresu e-mail. Nie można nadać uprawnień do wprowadzania ogłoszeń kilku osobom korzystającym z tego samego adresu e-mail.
Jak wypełnić i uruchomić wniosek?
- w pozycji „Nazwa urzędu” proszę wpisać nazwę urzędu, który zgłasza pracowników (redaktorów);
- dane każdego redaktora należy wprowadzić jako oddzielną pozycję;
- w kolejnych wierszach należy wpisać dane redaktora (imię, nazwisko, nazwę komórki organizacyjnej, w której jest zatrudniony oraz adres jego służbowej poczty elektronicznej);
- w kolumnie „Nadanie” (przy zakładaniu konta) lub „Odebranie” (przy likwidacji konta, w przypadku gdy dana osoba nie zajmuje się już wprowadzaniem ogłoszeń) proszę postawić znak „X;
- wniosek o nadanie uprawnień podpisuje każdy z redaktorów;
- wniosek wymaga akceptacji dyrektora generalnego (kierownika) urzędu lub osoby upoważnionej.
Materiały
Wniosek o nadanie/odebranie uprawnień w bazie ogłoszeń i RODOwniosek_o_nadanie_odebranie_uprawnien_w_bazie_ogloszen_RODO.doc 0.06MB
Inne informacje dla redaktorów ogłoszeń
Za przygotowanie treści ogłoszenia oraz określenie daty jego publikacji odpowiadają redaktorzy ogłoszeń. Ogłoszenia są publikowane automatycznie, z datą wskazaną przez redaktora ogłoszeń. Od chwili opublikowania ogłoszenia na stronie BIP KPRM nie jest możliwe dokonywanie jakichkolwiek zmian w jego treści - ani przez redaktorów ogłoszeń, ani przez pracowników Departamentu Służby Cywilnej KPRM. Za treść ogłoszenia odpowiada Urząd, który je publikuje.
Kontakt
Pytania i uwagi prosimy zgłaszać na adres pomoc-baza@kprm.gov.pl.
- Pierwsza publikacja:
- 05.11.2020 14:26 Mateusz Pawelec
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Departament Służby Cywilnej KPRM
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Baza ogłoszeń o wolnych stanowiskach pracy | 2.0 | 05.01.2021 09:28 Mateusz Pawelec |
Baza ogłoszeń o wolnych stanowiskach pracy | 1.0 | 05.11.2020 14:26 Mateusz Pawelec |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP