W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Standardy Ochrony Małoletnich

Na tle czerwonej wierzby napis Standardy Ochrony Małoletnich. Pod wierzbą dwie otwarte dłonie w kolorze ludzkiego ciała a na ich tel postaci kobiety i mężczyzny trzymających za głowy postaci chłopca i dziewczynki.

Gdzie szukać pomocy?

Ważne numery telefonów:
112 - Numer alarmowy
997 - Policja
998 - Straż Pożarna
999 - Pogotowie

Masz prawo korzystać ze wsparcia !

Jeśli coś złego dzieje się u Ciebie, w Twojej rodzinie lub otoczeniu albo po prostu potrzebujesz z kimś porozmawiać, możesz dać zna lub zatelefonować pod ten numer:
116 111 - Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży - działa 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
800 12 12 12 - Dziecięcy telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka - bezpłatna infolinia dla dzieci i młodzieży a także ich rodziców, czynny 7 dni w tygodniu.
22 594 91 00 - Antydepresyjny Telefon Forum Przeciw Depresji - dostępny w środy i czwartki w godz. 17-19 (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy).
22 484 88 04 - Telefon zaufania młodych - dostępny od poniedziałku do piątku w dodz. 13-20.

Standardy ochrony małoletnich

Standardy ochrony małoletnich” to dokument skonstruowany jako zbiór zasad i procedur postępowania w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia nr 2 im. Fryderyka Chopina w Warszawie, które mają być przestrzegane i stosowane w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub krzywdzenia małoletniego (dziecka, uczennicy, ucznia). Dokument określa organizację ochrony małoletnich przed krzywdzeniem, sposób dokumentowania, zasady opracowywania planu wspierania osoby doznającej przemocy i wiele innych.

W konstruowaniu ,,Standardów ochrony małoletnich" przyjęto następujące założenia:

  1. w PSM I stopnia nr 2 im. Fryderyka Chopina w Warszawie nie są zatrudniane osoby mogące zagrażać bezpieczeństwu małoletnich;
  2. wszyscy pracownicy potrafią zdiagnozować symptomy krzywdzenia małoletniego oraz podejmować interwencje w przypadku podejrzenia, że małoletni jest osobą krzywdzoną;
  3. podejmowane postępowanie nie może naruszać praw małoletniego;
  4. małoletni wiedzą, jak unikać zagrożeń w kontaktach z dorosłym oraz rówieśnikami;
  5. małoletni wiedzą, do kogo się zwracać i prosić o pomoc w sytuacjach dla nich trudnych;
  6. rodzice/opiekunowie prawni małoletnich poszerzają wiedzę i umiejętności o metodach wychowania bez stosowania krzywdzenia oraz potrafią uczyć zasad bezpieczeństwa.

Materiały

Standardy ochrony małoletnich. Wersja skrócona.
Standardy​_ochrony​_małoletnich​_Wersja​_skrócona.pdf 0.17MB
Standardy ochrony małoletnich. Wersja pełna.
Standardy​_ochrony​_małoletnich​_Wersja​_pełna.pdf 0.30MB
{"register":{"columns":[]}}