Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży
Do ogólnych obowiązków pracownika na zajmowanym stanowisku pracy należy:
- znajomość obowiązujących przepisów, instrukcji i zarządzeń dotyczących powierzonego zakresu pracy,
- sumienne, dokładne, terminowe wykonywanie zadań wynikających z powierzonego zakresu pracy,
- systematyczne prowadzenie spraw planowanych do wykonania oraz rejestrowanie prac wykonanych,
- organizowanie pracy w sposób zabezpieczający wykonanie zadań wg zasad racjonalnej pracy,
- informowanie bezpośredniego przełożonego o postępie i wynikach prac bieżących, napotkanych trudnościach oraz podjętych działaniach mających na celu ich pokonanie i zabezpieczenie terminowego wykonania powierzonych zadań i obowiązków,
- poddawanie się kontroli organów lub osób upoważnionych w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Brzezinach do sprawowania czynności kontrolnych,
- stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
- przestrzeganie postanowień regulaminu pracy,
- przestrzeganie dyscypliny pracy i uzyskiwanie każdorazowo zgody bezpośredniego przełożonego na opuszczenie miejsca pracy,
- właściwe zabezpieczenie powierzonego mienia przed zniszczeniem lub kradzieżą,
- zawiadamianie bezpośredniego przełożonego o wszelkiego rodzaju naruszeniach mienia
lub nadużyciach na szkodę Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Brzezinach lub o stwierdzonych nieprawidłowościach w działalności Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Brzezinach, - bezwzględne przestrzeganie przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie danych osobowych,
- znajomość przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
- stosowanie w działaniu zasad określonych w Kodeksie etyki pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Brzezinach oraz przestrzeganie higieny osobistej, porządku i czystości,
- wykonywanie innych prac nie wymienionych w szczegółowych i ogólnych obowiązkach, a zaleconych do wykonania przez bezpośredniego przełożonego.
Zakres obowiązków – szczególnych
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów i obowiązujących norm przez szkoły, placówki oświatowo – wychowawcze oraz szkoły wyższe w zakresie higieny procesu nauczania i wychowania, stanu sanitarnego i bezpiecznych warunków nauki i wychowania oraz wyposażenia pomieszczeń we właściwy sprzęt;
- prowadzenie postępowań administracyjnych;
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów i obowiązujących norm w żłobkach i w klubach dziecięcych;
- podejmowanie działań w celu ochrony zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych;
- nadzór nad zapewnieniem właściwych warunków higieniczno-sanitarnych w ośrodkach wypoczynku dla dzieci i młodzieży:
- wykonywanie pomiarów przy użyciu przymiaru wstęgowego:
- praca w obowiązującym Systemie Zarządzania w tym;
- nadzorowanie instrukcji technicznych i roboczych opracowanych w komórce organizacyjnej, instrukcji producenta, norm ogólnych, norm metodycznych, wytycznych do kontroli w tym pobierania próbek, aktów prawnych ogólnych i specyficznych dla komórek merytorycznych,
- ocena i akceptacja dokumentów z zewnątrz włączonych do systemu, z wyłączeniem aktów prawnych i zarządzeń pod względem przydatności w komórce organizacyjnej,
- składanie zamówień na dokumenty normalizacyjne, zatwierdzane przez Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Brzezinach,
- nadzór nad dokumentacja związaną z działalnością kontrolną,
- nadzór nad stosowaniem Procedur Ogólnych,
- współpraca przy sporządzaniu „Rocznego planu szkoleń wewnętrznych na rok ..”,
- współpraca przy opracowywaniu „Rocznego planu potrzeb szkoleniowych na rok …”,
- współpraca przy ocenie dostawców usług,
- prowadzenie „Karty szkoleń zewnętrznych pracownika”,
- prowadzenie wykazów i rozdzielników nadzorowanej dokumentacji Systemu Zarządzania,
- pośredniczenie w przekazywaniu do GSJ wniosków o zmiany w Procedurach i Instrukcjach Kontroli, Procedurach Technicznych, Instrukcjach Technicznych zgłaszanych przez pracowników PSSE,
- nadzór i przechowywanie zapisów związanych z działalnością kontrolną,
- nadzorowanie wyposażenia (PN) i (WPN): prowadzenie wykazu wyposażenia (PN) i (WPN), obsługa wyposażenia (PN) i (WPN), prowadzenie „Paszportów technicznych”,
- sporządzanie wniosku o skierowanie na szkolenie zewnętrzne,
- zastępowanie w pełnym zakresie osobę obsługującą Sekretariat.
- koordynacja zadań w zakresie budżetu zadaniowego.