W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stanowiska Pracy ds. Epidemiologii i Statystyki

Do podstawowych zadań osób zatrudnionych na Stanowiskach Pracy ds. Epidemiologii i Statystyki należy w szczególności:

  • nadzór nad warunkami higieniczno-sanitarnymi jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne,
  • wydawanie decyzji administracyjnych w przypadkach określonych w ustawie o chorobach zakaźnych i  zakażeniach,
  • dokonywanie analiz i ocen sytuacji epidemiologicznej,
  • opracowywanie ocen  stanu sanitarnego placówek służby zdrowia oraz pracy zespołów do spraw zakażeń szpitalnych,
  • opracowywanie ognisk chorób zakaźnych,
  • planowanie zamówień na szczepionki ochronne oraz nadzór nad dystrybucją szczepionek z zachowaniem łańcucha chłodniczego,
  • organizowanie i nadzorowanie wykonywania szczepień ochronnych,
  • prowadzenie rejestrów niepożądanych odczynów poszczepiennych,
  • opracowywanie sprawozdań i analiz stanu uodpornienia dzieci i młodzieży,
  • prowadzenie rejestru zachorowań na choroby zakaźne podlegające zgłoszeniu i rejestru dodatnich wyników badań laboratoryjnych czynników chorobotwórczych,
  • sporządzanie zbiorczych raportów dotyczących zachorowań na choroby zakaźne podlegające zgłoszeniu i dodatnich wyników badań laboratoryjnych,
  • podejmowanie działań w celu ochrony zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych,
  • opracowywanie meldunków i sprawozdań z zachorowań na choroby zakaźne, zakażeniach i zatruciach.
{"register":{"columns":[]}}