W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gołdapi oraz pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gołdapi mieszkańcy mogą składać od wtorku do piątku w godzinach 7.25-15.00 i w poniedziałek w godzinach 725-1530 w sekretariacie PSSE w Gołdapi – I piętro.

Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gołdapi, Grażyna Mentel, I piętro

Kierownik Oddziału Nadzoru, Judyta Ruszewska, II piętro pokój nr 5

Ponadto Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gołdapi przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w godzinach od 725 do 1530 

Skargi i wnioski zgłaszane ustnie przyjmowane są do protokołu.

Skargi i wnioski dotyczące Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gołdapi, Sekretariat Dyrektora po zarejestrowaniu  przesyła  niezwłocznie do rozpatrzenia Warmińsko-Mazurskiemu Państwowemu Wojewódzkiemu  Inspektorowi Sanitarnemu.

Skargi i wnioski dotyczące pracowników, kierownika Oddziału Nadzoru po zarejestrowaniu są niezwłocznie przekazywane Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Gołdapi.

Skargi i wnioski pisemne należy kierować na adres:

  1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gołdapi, ul. Wolności 11, 19-500 Gołdap
  2. email: psse.goldap@sanepid.gov.pl
  3. za pomocą platformy e-PUAP(Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej): /psse_goldap/SkrytkaESP

 

Aby wysłać skargę lub wniosek przez elektroniczną skrzynkę podawczą e-PUAP należy posiadać tzw. „profil zaufany” lub podpis elektroniczny (potwierdzony certyfikatem kwalifikowanym).

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. 

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.  

Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.

 

UWAGA: Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.

 

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r.
    Nr 5, poz. 46).

Skargi i wnioski    

  •  Instytucja skarg i wniosków jest instytucją konstytucyjną (art. 63 Konstytucji RP). Z tego przepisu wynika, że każda osoba fizyczna, nawet nie dysponująca pełnią praw, ma prawo składać skargi, wnioski i petycje zarówno w interesie publicznym, jak i własnym, a za zgodą osoby trzeciej, również w jej interesie. Tryb postępowania w sprawach skargi powszechnej regulują przepisy działu VIII k.p.a. w art. 221 - 259. W niewielkim zakresie uregulowania te są uzupełnione w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. (Dz. U Nr 5, poz. 46).
  •  Stosowanie postępowania w sprawach skarg i wniosków oraz petycji następuje w  każdym przypadku, gdy zostanie wniesiona skarga, a więc jeśli ktokolwiek wyrazi swoje niezadowolenie z działalności PPIS (art. 221 k.p.a.) albo złoży wniosek, propozycję ulepszenia działalności PPIS (art. 2, art. 227 i art. 241 k.p.a.).
  • PPIS jest właściwy do rozpatrywania skargi na pracowników własnych.
  • Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub ustnie do protokołu – mogą być wnoszone tak samo jak podanie. W razie zgłoszenia ustnego, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
  • Skarga i wniosek powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę-organizacji społecznej) oraz adres wnoszącego. Skardze lub wnioskowi stawia się wymaganie, ażeby można było ustalić ich przedmiot. W zupełnie dowolnej formie może być wyrażona treść skargi, wniosku.
  • Skargi i wnioski bez imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu, a więc skargi anonimowe, pozostawia się bez rozpatrzenia - na podstawie § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r.
  • Skargi i wnioski powinny być załatwione bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W przypadku nie załatwienia skargi lub wniosku w terminie, należy zawiadomić skarżącego o przyczynach zwłoki i podać nowy termin załatwienia skargi, a w razie niemożliwości załatwienia wniosku w wymienionym terminie należy zawiadomić wnioskodawcę o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia wniosku oraz przewidzianym terminie załatwienia wniosku.
  • O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego. Pismo powinno spełniać wymogi określone w art. 238 §1 k.p.a

 

Materiały

Klauzula​_informacyjna - skargi i wnioski
Klauzula​_informacyjna​_-​_skargi​_i​_wnioski.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.11.2022 11:46 Tomasz Mikielski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Grażyna Mentel
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 3.0 30.07.2024 21:32 Tomasz Mikielski
Skargi i wnioski 2.0 15.12.2022 08:23 Dominika Snarska - Bujnowska
Skargi i wnioski 1.0 09.11.2022 11:46 Tomasz Mikielski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}