W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Druga edycja kampanii EFSA „Wybieraj bezpieczną żywność” - #EUChooseSafeFood

29.07.2022

Pomoc Europejczykom w dokonywaniu świadomych wyborów dotyczących żywności poprzez wyjaśnianie naukowych podstaw bezpieczeństwa żywności jest jednym z głównych założeń kampanii UE "Wybierz bezpieczną żywność" (EU Choose Safe Food campaign).

Obraz przedstawia wiele warzyw i owoców m.in.: czerwoną paprykę, brokuła, ziemniaki, ogórka, pieczarki, gruszki, winogrona i mandarynki

Kampania, która w 2022 r. ma swoją drugą edycję, ma na celu pomóc obywatelom w krytycznym myśleniu o ich codziennych wyborach żywieniowych. Jej celem jest kontynuacja działań na rzecz podnoszenia świadomości w zakresie nauki o żywności, podjętych w pierwszym roku kampanii, poprzez rozszerzenie zakresu tematów, z którymi konsumenci mogą się zapoznać, o zdrowie roślin, nową żywność i suplementy diety.

Kampania skierowana jest do grupy odbiorców, którzy nie są specjalistami w dziedzinie bezpieczeństwa żywności i odżywiania w wieku od 25 do 45 lat, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet i młodych rodziców. Odbiorcy ci mogą być zainteresowani zachowaniem dobrego samopoczucia, zdrowia, gotowaniem, aktywnym stylem życia i/lub tematyką bezpieczeństwa żywności, ale mogą potrzebować pomocy w poruszaniu się po zawiłościach dostępnych informacji. 

Styl przekazu kampanii ma być informacyjny i utrzymany w żywym, dynamicznym tonie. Jej celem jest dostarczenie użytecznych informacji o nauce i bezpieczeństwie stojącym za codziennymi wyborami żywieniowymi. Druga edycja kampanii zaprezentuje naukowców w znaczącej roli, poprzez wywiady przedstawienie swojego doświadczenia, co ma na celu nadanie kampanii bardziej przyjaznej formy. 

Głównymi kanałami promocji kampanii są media cyfrowe i społecznościowe, zaś działania informacyjne zostaną wzmocnione przez rozszerzenie o inne media/możliwe partnerstwo z mediami (radio, prasa drukowana, telewizja) lub obecność na różnych wydarzeniach?.

Więcej informacji o tym, w jaki sposób kampania #EUChooseSafeFood może pomóc w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących codziennych wyborów żywieniowych i wyjaśnić naukowe podstawy bezpieczeństwa żywności w UE dostępnych jest na stronie internetowej kampanii.

 

 

{"register":{"columns":[]}}