System Zarządzania Jakością
Wychodząc naprzeciw wymaganiom zawartym w regulacjach prawnych i normalizacyjnych Unii Europejskiej, dążąc do publicznego podkreślenia kompetencji inspekcji, umacniając wiarygodność i rzetelność w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Golubiu-Dobrzyniu wdrożono system zarządzania jakością zgodny z wymaganiami:
- PN-EN ISO/IEC 17020:2012 „Ocena zgodności. Wymagania dotyczące działania różnych rodzajów jednostek przeprowadzających inspekcję”.
System Zarządzania ma na celu zapewnienie spełnienia wymagań Klientów i stałą poprawę jakości świadczonych usług. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Golubiu-Dobrzyniu daje dowód swojej wiarygodności oraz rzetelności, a także dąży do zwiększenia zaufania społeczeństwa do wykonywanych przez siebie czynności.
System Zarządzania funkcjonuje w oparciu o następujące dokumenty:
- Politykę Jakości,
- Księgę Jakości,
- Procedury Ogólne,
- Instrukcje,
- Procedury Techniczne.
Czynności kontrolne (inspekcyjne) oraz prowadzenie działalności oświatowo-zdrowotnej prowadzone są w oparciu o ujednolicone zasady ustalone i wdrożone przez Główny Inspektorat Sanitarny procedurami, wprowadzonymi do obowiązkowego stosowania zarządzeniami Głównego Inspektora Sanitarnego, jako metody znormalizowane.
Personel stale podnosi swoje kwalifikacje. W swojej działalności gwarantuje zachowanie poufności informacji uzyskiwanych od Klienta. Nie angażuje się w jakąkolwiek działalność, która mogłaby zmniejszyć zaufanie do jego bezstronności i rzetelności. Personel jest niezależny od jakichkolwiek nacisków finansowych, handlowych i innych ze strony Klienta, mogących mieć wpływ na jego osąd. Cały personel zna obowiązującą go dokumentację systemową i politykę jakości. Stosując ją w swojej pracy jest świadomy istoty i ważności swoich zadań.
Jakość jest podstawowym kryterium działań podejmowanych przez pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Golubiu-Dobrzyniu przy wykonywaniu obowiązków ustawowych.