Struktura organizacyjna
Struktura organizacyjna Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Inowrocławiu
- W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
- Oddział Nadzoru Sanitarnego i Profilaktyki Zdrowotnej;
- Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
- Laboratorium Badania Środowiska Komunalnego;
- Specjalista ds. Systemu Jakości;
- Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Profilaktyki Zdrowotnej;
- Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Statystyki, Ocen i Analiz;
- Samodzielne Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
- Samodzielne Stanowisko Pracy - Radca Prawny.
- Do wspólnych zadań komórek organizacyjnych oraz osób na samodzielnych stanowiskach pracy należy w szczególności:
- planowanie zadań i sporządzanie okresowych sprawozdań z ich realizacji;
- realizowanie zadań wytyczonych przez Ministerstwo Zdrowia, Główny Inspektorat Sanitarny, Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego oraz Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Bydgoszczy ;
- rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków;
- posługiwanie się obowiązującymi przepisami prawnymi związanymi z działalnością komórki organizacyjnej oraz bieżąca analiza zmian obowiązującego prawa;
- realizowanie wniosków pokontrolnych organów kontroli państwowej oraz wniosków wynikających z działalności kontrolnej Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Wojewody Kujawsko-Pomorskiego;
- współdziałanie w drodze uzgodnień i konsultacji, opiniowanie, udostępnianie materiałów i danych oraz prowadzenie wspólnych prac nad określonymi zadaniami;
- prowadzenie szkoleń wewnętrznych i udział pracowników komórki/osób na samodzielnych stanowiskach pracy w szkoleniach zewnętrznych;
- doskonalenie systemu zarządzania jakością.
- Zadaniem Oddziału Nadzoru Sanitarnego i Profilaktyki Zdrowotnej jest prowadzenie nadzoru sanitarnego w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych i uciążliwych oraz zapobieganie powstawaniu chorób zakaźnych, zawodowych i powodowanych warunkami środowiska. Zapobiegawczy i bieżący nadzór sanitarny obejmuje w szczególności:
- uzgadnianie zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozach oddziaływania na środowisko miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych i opiniowanie prognoz oddziaływania na środowisko miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- wydawanie opinii w sprawach potrzeby przeprowadzania ocen oddziaływania na środowisko dla planowanych przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko lub realizowanych ze środków UE;
- wydawanie opinii dotyczących warunków do decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko;
- uzgadnianie projektów budowlanych pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych;
- kontrole budów i obiektów budowlanych w trakcie budowy;
- kontrole obiektów związane z zamiarem przystąpienia do użytkowania;
- uzgadnianie warunków zabudowy pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych;
- rejestracja i zatwierdzanie zakładów produkujących lub wprowadzających do obrotu żywność, materiały i wyroby przeznaczone do kontaktu z żywnością zgodnie z przepisami prawa żywnościowego;
- prowadzenie rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
- nadzór nad stanem higieniczno-sanitarnym zakładów w ramach urzędowej kontroli i monitoringu żywności;
- realizację działań nałożonych przez system wczesnego ostrzegania RASFF i notyfikacji zamieszczonych w systemie RAPEX o produktach niebezpiecznych z oceną ryzyka dla zdrowia tych produktów oraz koordynowanie innych zadań wytyczonych przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego oraz Głównego Inspektora Sanitarnego w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności;
- promowanie zdrowia z zakresu higieny żywności i żywienia oraz zasad racjonalnego żywienia poprzez udzielanie instruktażu;
- kontrola jakości zdrowotnej przywożonej z zagranicy żywności, składników żywności, substancji pomagających w przetwarzaniu oraz materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością;
- pobieranie próbek żywności do badań w ramach urzędowej kontroli żywności i monitoringu;
- opracowywanie ocen w zakresie higieny produkcji i obrotu żywnością na terenie powiatu;
- współpracę w zakresie zawartych porozumień z Inspekcją Weterynaryjną, Państwową Inspekcją Farmaceutyczną, Inspekcją Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Inspekcją Jakości Handlowej Artykułów Rolno – Spożywczych, Inspekcją Handlową, a także współpraca Inspekcją Ochrony Środowiska i z Służbą Medycyny Pracy;
- prowadzenie ewidencji i dokumentacji zakładów pracy podległych nadzorowi;
- nadzór nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy celem wzmocnienia ochrony zdrowia pracowników przed negatywnym oddziaływaniem szkodliwych i uciążliwych czynników występujących w miejscu pracy;
- nadzór nad substancjami chemicznymi i ich mieszaninami, produktami biobójczymi, detergentami i prekursorami narkotyków kategorii 2 i 3 w oparciu o obowiązujące przepisy;
- kontrola pracodawców w zakresie przestrzegania przepisów i zasad bhp podczas prac usuwania bądź zabezpieczania wyrobów zawierających azbest w ramach realizacji rządowego „Programu oczyszczania kraju z azbestu na lata 2009-2032”;
- przeciwdziałanie wprowadzania do obrotu środków zastępczych poprzez wykonywanie określonych poleceń wydawanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego i Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Bydgoszczy;
- prowadzenie działań kontrolnych w zakresie przestrzegania przepisów ustawy z dnia 9 listopada 1995r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych;
- przeprowadzanie dochodzeń epidemiologicznych i postępowań administracyjnych dotyczących chorób zawodowych oraz prowadzenie dokumentacji chorób zawodowych;
- opracowywanie oceny stanu sanitarnego powiatu w zakresie higieny pracy;
- prowadzenie działań mających na celu promocję zdrowego stylu życia w miejsca pracy;
- aktualizowanie na bieżąco wykazów znajdujących się pod nadzorem zakładów pracy i instytucji;
- współpraca z organami administracji samorządowej, instytucjami, organizacjami, mająca na celu podnoszenie stanu sanitarnego i warunków pracy dla pracowników w nadzorowanych zakładach pracy:
- stałe, systematyczne gromadzenie oraz weryfikacja danych epidemiologicznych dotyczących zakażeń i chorób zakaźnych, biologicznych czynników chorobotwórczych, z zapewnieniem ochrony danych osobowych;
- monitorowanie schorzeń i zakażeń alarmowych, zdarzeń mogących świadczyć o zagrożeniu bioterroryzmem, chorobą zakaźną szczególnie niebezpieczną i wysoce zakaźną;
- prowadzenie dochodzeń epidemiologicznych, opracowywanie ognisk epidemicznych i podejmowania działań przeciwepidemicznych;
- dokonywanie analizy i oceny sytuacji epidemiologicznej powiatu poprzez interpretację danych o:
- zachorowaniach,
- zgonach,
- biologicznych czynnikach chorobotwórczych,
- stanie realizacji szczepień ochronnych,
- zakażeniach zakładowych,
- ogniskach epidemicznych,
- stanie bezpieczeństwa epidemiologicznego placówek służby zdrowia,
- stanie realizacji szczepień ochronnych.
- prowadzenie bieżącego nadzoru sanitarnego nad podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
- prowadzenie nadzoru nad uodpornieniem populacji poprzez realizację obowiązkowych szczepień ochronnych;
- gospodarowanie preparatami szczepionkowymi;
- prowadzenie działalności zapobiegawczej i przeciwepidemicznej w zakresie chorób zakaźnych oraz innych powodowanych warunkami środowiska;
- koordynowanie działalności przeciwepidemicznej wszystkich sekcji stacji;
- współdziałanie z samorządowymi organami administracji, innymi inspekcjami i strażami, a także z organizacjami społecznymi w zakresie zwalczania chorób zakaźnych i zakażeń;
- systematyczne uzupełnianie i rozszerzanie wiedzy fachowej w zakresie epidemiologii;
- udział w kampaniach edukacyjnych;
- ocena stanu sanitarnego i sytuacji epidemiologicznej powiatu;
- monitoring jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
- sprawowanie nadzoru nad:
-
-
- podmiotami wykonującymi działalność leczniczą,
- obiektami i urządzeniami użyteczności publicznej,
- obiektami mieszkalnymi i posesjami w zakresie wynikającym z zawiadomień ludności o niewłaściwym stanie sanitarnym lub uciążliwości powodowanej przez hałas w budynkach,
- stanem sanitarno-technicznym urządzeń służących do zaopatrywania ludności w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi,
- jakością wody przeznaczoną do spożycia przez ludzi,
- jakością wód powierzchniowych przeznaczonych do urządzania kąpielisk, miejsc wykorzystywanych do kąpieli i celów rekreacyjnych,
- jakością wody w basenach kąpielowych,
- ekshumacjami zwłok i szczątków ludzkich.
- opiniowanie:
- materiałów i wyrobów mających kontakt z wodą przeznaczoną do spożycia przez ludzi,
- imprez masowych,
- regulaminów utrzymania czystości i porządku w gminach,
- sprowadzenia zwłok do Polski,
- warunków sanitarno-higienicznych pomieszczeń, urządzeń, zakładów i obiektów, a w szczególności: aptek, punktów aptecznych, zakładów opieki zdrowotnej, gabinetów indywidualnej praktyki lekarskiej, położnych i pielęgniarek, magazynów i punktów obrotu środkami ochrony roślin, hoteli, pomieszczeń obrotu bronią i amunicją oraz materiałami pirotechnicznymi dla celów cywilnych,
- przedsięwzięć i inwestycji, których realizacja jest wspomagana przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ze środków Unii Europejskiej.
- analizę wyników badań, kontroli i innych materiałów, opracowanie ocen, opinii i informacji dotyczących higieny środowiska;
- pobieranie próbek wody;
- nadzór nad stanem higieniczno-sanitarnym w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych oraz ośrodkach wypoczynku dla dzieci i młodzieży;
- wykonywanie prac problemowych zleconych przez GIS i PWIS, dotyczących higieny pracy ucznia i środowiska szkolnego;
- opracowywanie informacji oraz sprawozdań o warunkach zdrowotnych w placówkach nauczania i wychowania oraz wypoczynku dzieci i młodzieży;
- współpracę z organami administracji oświatowej i z innymi instytucjami i organizacjami zajmującymi się wychowaniem i ochroną zdrowia dzieci i młodzieży;
-
- Do zadań Laboratorium Badania Środowiska Komunalnego należy wykonywanie badań laboratoryjnych i pomiarów w zakresie niezbędnym dla właściwej realizacji zadań Powiatowej Stacji, a w szczególności badań:
- fizyko-chemicznych i mikrobiologicznych wody do spożycia;
- fizyko-chemicznych i mikrobiologicznych odcinków wód powierzchniowych wykorzystywanych do ujmowania wody do spożycia;
- fizyko-chemicznych i mikrobiologicznych wody w basenach kąpielowych;
- fizyko-chemicznych i mikrobiologicznych w kąpieliskach;
- skuteczności sterylizacji aparatury sterylizacyjnej w zakładach opieki zdrowotnej;
- udział w akcjach wynikających z sytuacji awaryjnych połączonych ze skażeniem środowiska przez chemiczną i mikrobiologiczną analizę wody celem określenia obecności czynników stwarzających zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt (w zakresie badań wykonywanych przez laboratorium).
- Do zadań Specjalisty ds. Systemu Jakości należy nadzorowanie systemu jakości w PSSE, a w szczególności:
- organizacja i zarządzanie systemem jakości;
- nadzór nad dokumentacją systemu zarządzania jakością w PSSE;
- ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością;
- koordynacja działań administracyjnych i technicznych służących zarządzaniu systemem;
- opracowywanie, rozpowszechnianie i dokonywanie zmian w odniesieniu do zarządzanych dokumentów systemu jakości;
- współudział w opracowaniu dokumentów systemu jakości zarządzanych przez inne wyznaczone osoby;
- organizacja i zarządzanie programem auditów, planowanie i realizacja auditów wewnętrznych, powoływanie auditorów wewnętrznych, prowadzenie zapisów dotyczących auditów;
- przygotowanie przeglądów systemu zarządzania jakością I°;
- uruchamianie i ocena działań korygujących po przeglądach systemu zarządzania jakością, auditach wewnętrznych i zewnętrznych;
- planowanie i prowadzenie szkoleń wewnętrznych w zakresie systemu zarządzania jakością;
- planowanie i nadzorowanie szkoleń zewnętrznych w zakresie systemu zarządzania jakością;
- udział w spotkaniach organizowanych przez kierownictwo w obszarze działań zapobiegawczych oraz wykonywanie innych czynności związanych działaniami korygującymi;
- znajomość i przestrzeganie zasad standardów kontroli zarządczej i polityki jakości obowiązującej w PSSE;
- doskonalenie umiejętności zawodowych, poprzez samokształcenie, udział w szkoleniach i kursach;
- wykonywanie dodatkowych poleceń Dyrektora.
- Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Profilaktyki Zdrowotnej inicjuje, organizuje, koordynuje, prowadzi i nadzoruje działalność na rzecz promocji zdrowia na terenie powiatu inowrocławskiego, w celu ukształtowania odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych, a w szczególności:
- inicjuje i wytycza kierunki przedsięwzięć zmierzających do zaznajamiania społeczeństwa z czynnikami szkodliwymi dla zdrowia, popularyzuje zasady higieny i racjonalnego żywienia, metody zapobiegania chorobom, kształtuje odpowiednie postawy i zachowania prozdrowotne, umiejętność udzielania pierwszej pomocy, pobudza aktywność społeczną do działań na rzecz własnego zdrowia, w tym:
-
-
- określa kierunki tematyczne,
- przygotowuje i wdraża programy promujące zdrowie,
- bada poziom wiedzy i zachowań zdrowotnych populacji ludzkich w ich środowiskach,
- ewaluuje (ocenia) efektywność realizowanych przedsięwzięć zdrowotnych,
- wypracowuje metody i formy oddziaływania, w tym scenariusze imprez, wystaw itp.,
- promuje (propaguje) programy prozdrowotne,
- monitoruje przedsięwzięcia prozdrowotne,
- poszukuje sprzymierzeńców do realizacji zadań,
- zapewnia metodyczną pomoc dla komórek organizacyjnych stacji sanitarno-epidemiologicznych w realizacji zadań oświatowo-zdrowotnych,
- dba o systematyczny rozwój i udostępnianie bazy pomocy metodycznych i informacyjno-edukacyjnych;
- udziela porad i informacji w zakresie zapobiegania i eliminowania negatywnego wpływu czynników i zjawisk fizycznych, chemicznych i biologicznych na zdrowie ludzi;
- ocenia działalność oświatowo-zdrowotną prowadzoną przez szkoły i inne placówki oświatowo-wychowawcze, szkoły wyższe oraz środki masowego przekazu, zakłady opieki zdrowotnej, inne zakłady, instytucje i organizacje;
- udziela merytorycznej i metodycznej pomocy innym jednostkom zajmującym się oświatą zdrowotną i promocją zdrowia;
- opracowuje powiatowe programy edukacyjne dla celów dydaktycznych lub eksperymentalno-wdrożeniowych;
- prowadzi wypożyczalnię pomocy naukowych, sprzętu, literatury, filmów i opracowań metodycznych oraz podejmuje zadania związane z tworzeniem pomocy dydaktycznych, filmowych, foto- i fonograficznych dla potrzeb oświaty zdrowotnej;
- wspiera samorządy, instytucje, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe we wdrażaniu i realizacji programów oraz innych przedsięwzięć prozdrowotnych;
- reprezentuje Powiatową Stację w kontaktach z mediami, koreluje i koordynuje współpracę jej komórek organizacyjnych w tym zakresie, w szczególności:
- monitoruje wydawnictwa prasowe i reaguje na krytykę prasową,
- reprezentuje interesy Powiatowej Stacji w kontaktach z dziennikarzami,
- opracowuje notatki i komunikaty prasowe,
- inspiruje środki masowego przekazu do działań mających na celu promocję zdrowia,
- organizuje konferencje prasowe i briefingi.
- zna i przestrzega zasady standardów kontroli zarządczej i polityki jakości obowiązującej w PSSE;
- doskonali umiejętności zawodowe poprzez samokształcenie, udział w szkoleniach i kursach;
- wykonuje dodatkowe polecenia Dyrektora PSSE.
-
- Do zadań realizowanych przez Samodzielne stanowisko ds. Statystyki, Ocen i Analiz należy:
- ewidencjonowanie podmiotów i obiektów znajdujących się na terenie powiatu inowrocławskiego, podlegających nadzorowi;
- zbiorcze opracowywanie posiadanych materiałów statystycznych;
- opracowanie oceny stanu sanitarnego i sytuacji epidemiologicznej powiatu inowrocławskiego;
- aktualizacja planów działania PSSE w sytuacji kryzysowej;
- koordynacja wspólnych działań podejmowanych przez komórki organizacyjne;
- prowadzenie spraw dotyczących organizacji i struktury Powiatowej Stacji;
- przygotowywanie zbiorczych planów pracy i sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
- sporządzanie analiz, ocen stanu sanitarnego i sytuacji epidemiologicznej w powiecie na podstawie danych statystycznych i materiałów przekazywanych przez komórki organizacyjne Powiatowej Stacji i uzyskiwanych z innych instytucji, sporządzanie raportów sytuacyjnych;
- obsługa poczty elektronicznej Powiatowej Stacji;
- obsługa sieci internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowej Stacji;
- sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań z działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
- znajomość i przestrzeganie zasad standardów kontroli zarządczej i polityki jakości obowiązującej w PSSE;
- doskonalenie umiejętności zawodowych, poprzez samokształcenie, udział w szkoleniach i kursach;
- wykonywanie dodatkowych poleceń Dyrektora.
- Zadaniem Głównego Księgowego jest merytoryczny nadzór nad działalnością ekonomiczną i finansową Powiatowej Stacji, a w szczególności:
- Prowadzenie rachunkowości jednostki;
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- Czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu;
- Sporządzanie planów finansowych, sprawozdań finansowych i bilansów.
- Dokonywanie zmian w planach finansowych i sporządzanie wniosków o przeniesienie środków budżetowych. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej w zakresie wydatków budżetowych.
- Kontrola i nadzór w zakresie prawidłowo realizowanych zadań gospodarczych w ramach otrzymanego budżetu. Przestrzeganie terminów płatności i nadzór nad ściągalnością należności.
- Przyjmowanie i realizowanie rachunków dotyczących wydatków, sprawdzanie pod względem rachunkowym, dekretowanie, klasyfikowanie.
- Okresowe ustalania rzeczywistego stanu aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego;
- Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji przewidzianej ustawą;
- Nadzorowanie inwentaryzacji składników majątkowych PSSE, opiniowanie wniosków komisji inwentaryzacyjnej na protokołach zniszczeń sprzętu i materiałów pomocniczych.
- Nadzór finansowy i ekonomiczny w zakresie zadań realizowanych na podstawie prawa zamówień publicznych;
- Współpraca z Kujawsko-Pomorskim Urzędem Wojewódzkim w Bydgoszczy oraz z Wojewódzką Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Bydgoszczy, w zakresie spraw finansowych.
- Szczegółowy zakres działania Oddziału Ekonomicznego i Administracyjnego obejmuje:
- racjonalne gospodarowanie środkami przeznaczonymi na wykonywanie zadań wynikających z planów działalności statutowej;
- pobieranie, wydawanie oraz rozliczanie bloczków mandatów;
- prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy;
- opracowywanie sprawozdań dotyczących działalności przedmiotowego stanowiska;
- sporządzanie sprawozdań GUS i PFRON;
- Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych dla ZUS i Urzędu Skarbowego;
- współpraca z Urzędem Pracy;
- kontrolowanie porządku i dyscypliny pracy oraz prowadzenie ewidencji czasu pracy;
- współdziałanie z Głównym Księgowym w zakresie wykorzystania funduszu wynagrodzeń;
- obliczanie wynagrodzeń oraz innych należności pracowniczych – rozliczanie należnych podatków, zgodnie z obowiązującymi przepisami na podstawie prawidłowo prowadzonych ewidencji analitycznych;
- prowadzenie ubezpieczeń;
- wypisywanie upoważnień do kontroli oraz delegacji służbowych;
- rozliczanie kosztów delegacji służbowych;
- windykacja należności budżetowych;
- organizowanie i prowadzenie działalności administracyjno-gospodarczej stosownie do potrzeb komórek działalności podstawowej - obsługa kancelaryjna;
- prowadzenie archiwum zakładowego;
- utrzymanie pomieszczeń zakładu i jego otoczenia w należytej czystości i porządku;
- zapewnienie prawidłowej eksploatacji nieruchomości, gospodarki paliwowo-energetycznej, urządzeń energetycznych, chłodniczych, instalacji elektrycznej, sieci wodno-kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, urządzeń łączności, alarmowych i sygnalizacyjnych, sprzętu techniczno-gospodarczego, a w szczególności:
- przeprowadzanie okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń w celu zapewnienia niezbędnych napraw, remontów i zabiegów konserwacyjnych,
- ustalanie zasad, programów i planów zabiegów konserwacyjnych oraz napraw urządzeń energetycznych, chłodniczych, sanitarnych – w miarę możliwości poprzez usługi własne oraz zabezpieczenie usług wyspecjalizowanych jednostek serwisu technicznego,
- zapewnienie niezbędnej konserwacji, przeglądów okresowych, napraw i remontów sprzętu poprzez zabezpieczenie usług wyspecjalizowanych jednostek serwisu technicznego,
- organizowanie i kontrolowanie przeprowadzonych konserwacji, napraw i remontów oraz racjonalnego wykorzystywania zużywanych środków rzeczowych,
- gospodarka taborem samochodowym Powiatowej Stacji.
- zapewnienie i organizowanie ochrony mienia Powiatowej Stacji;
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych, prowadzenie ich ewidencji oraz sporządzanie i prowadzenie ewidencji umów cywilno-prawnych zawieranych przez Powiatową Stację;
- zaopatrywanie komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji w media, materiały, aparaturę i sprzęty niezbędne dla zapewnienia właściwej działalności Powiatowej Stacji;
- gospodarka magazynowa.
- Do zadań Radcy Prawnego należy:
- udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;
- informowanie Dyrektora Powiatowej Stacji oraz kierowników komórek organizacyjnych o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania Powiatowej Stacji oraz interpretowanie przepisów i prowadzenie szkoleń w tym zakresie;
- informowanie Dyrektora Powiatowej Stacji o uchybieniach w działalności Powiatowej Stacji w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień;
- nadzór nad prowadzeniem postępowania administracyjnego i egzekucyjnego w administracji;
- nadzór prawny nad egzekucją należności Powiatowej Stacji;
- opiniowanie projektów decyzji, postanowień i innych rozstrzygnięć w postępowaniu administracyjnym;
- opiniowanie regulaminów obowiązujących w Powiatowej Stacji;
- opiniowanie zarządzeń Dyrektora Powiatowej Stacji;
- opiniowanie umów z zakresu prawa cywilnego, rozwiązywania umów o pracę oraz umarzania i rozkładania na raty wierzytelności Powiatowej Stacji;
- opracowywanie pozwów, pism procesowych oraz apelacji i innych środków zaskarżenia;
- występowanie w charakterze pełnomocnika Powiatowej Stacji w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi;
- kompletowanie zbioru przepisów prawnych i podręcznej biblioteki fachowej;
- opracowywanie sprawozdań, ocen i analiz w sprawach leżących w zakresie zadań Radcy Prawnego Powiatowej Stacji.