Polityka jakości
Prowadzona przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Kętrzynie wieloletnia działalność na rzecz zapewnienia i utrzymania wysokiej jakości badań jest podstawą do sprecyzowania przez Dyrektora PSSE w Kętrzynie następującej polityki jakości:
- stałe podnoszenie i utrzymanie na wysokim poziomie jakości naszych badań, które wykonywane profesjonalnie i zgodnie z ustalonymi metodami, spełnią oczekiwania klientów, uważamy za czynnik trwałego powodzenia i przyszłości PSSE w Kętrzynie;
- jakości naszych badań nadajemy najwyższą rangę.
Dla realizacji tej polityki wdrożono i ciągle doskonali się system zarządzania Laboratorium PSSE
w Kętrzynie, który jest zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących” oraz dokumentami Polskiego Centrum Akredytacji dotyczącymi laboratoriów badawczych.
Laboratorium realizuje następujące cele jakościowe:
- praca na wysokim profesjonalnym i jakościowym poziomie, która spełnia oczekiwania klienta poprzez dostarczenie wyników badań, które są: obiektywne, bezstronne, rzetelne, wiarygodne i użyteczne;
- zbudowanie i utrzymanie opinii rzetelnego, życzliwego i godnego zaufania partnera dla klientów i wszystkich zainteresowanych współpracą z Laboratorium,
- aktywne reagowanie na zmieniające się wymagania prawne dotyczące obszaru działania Laboratorium, przepisy oraz potrzeby i oczekiwania klientów,
- zapewnienie niezależności, bezstronności i poufności działania,
- ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania i kompetencji technicznych.
Powyższe cele realizowane są w oparciu o powszechną świadomość odpowiedzialności pracowników za jakość wykonywanych czynności poprzez:
- postępowanie zgodne z zasadami określonymi w Księdze Systemu Zarządzania
i pozostałej dokumentacji systemu zarządzania, - prowadzenie badań zgodnie z zatwierdzonymi metodami stosownie do wymagań klientów, jak też wymagań ustawowych i przepisów,
- ustalanie i wprowadzanie każdego roku zarządzeniem Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kętrzynie mierzalnych celów operacyjnych niezbędnych do sprawnego funkcjonowania Laboratorium i realizacji polityki jakości,
- ustanowienie i doskonalenie procesów komunikowania się z klientami oraz wewnątrz Laboratorium,
- identyfikację potrzeb szkoleniowych oraz szkolenie pracowników i ocenę skuteczności podejmowanych działań dotyczących szkoleń w takim zakresie, aby możliwa była realizacja bieżących i przewidywanych zadań,
- postępowanie zapewniające integralność systemu zarządzania podczas planowania
i wdrażania zmian w systemie zarządzania.
Za politykę jakości Laboratorium w Kętrzynie odpowiadam osobiście i zapewniam, że dołożę wszelkich starań, aby zapewnić niezbędne środki finansowe i umożliwić sprawne funkcjonowanie Laboratorium, aby powyższa polityka jakości była w pełni realizowana, a skuteczność systemu zarządzania ciągle doskonalona. Zapewniam, że integralność systemu zarządzania będzie utrzymywana podczas planowania i wdrażania zmian w systemie zarządzania.
Za realizację polityki jakości oraz ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania w Laboratorium odpowiedzialnym czynię Kierownika Laboratorium.
Kętrzyn, dn.17.01.2020r.
Materiały
Księga Systemu Zarządzania - Polityka Jakości. Deklaracja KierownictwaKsięga_Systemu_Zarządznia_Rozdz_2_Polityka_jakości_Deklaracja_Kierownictwa.pdf 0.11MB