W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polityka jakości

Prowadzona przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Kętrzynie wieloletnia działalność na rzecz zapewnienia i utrzymania wysokiej jakości badań jest podstawą do sprecyzowania przez Dyrektora PSSE w Kętrzynie następującej polityki jakości:

  • stałe podnoszenie i utrzymanie na wysokim poziomie jakości naszych badań, które wykonywane profesjonalnie i zgodnie z ustalonymi metodami, spełnią oczekiwania klientów, uważamy za czynnik trwałego powodzenia i przyszłości PSSE w Kętrzynie;
  • jakości naszych badań nadajemy najwyższą rangę.

 

Dla realizacji tej polityki wdrożono i ciągle doskonali się system zarządzania Laboratorium PSSE
w Kętrzynie, który jest zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących” oraz dokumentami Polskiego Centrum Akredytacji dotyczącymi laboratoriów badawczych.

 

Laboratorium realizuje następujące cele jakościowe:

  • praca na wysokim profesjonalnym i jakościowym poziomie, która spełnia oczekiwania klienta poprzez dostarczenie wyników badań, które są: obiektywne, bezstronne, rzetelne, wiarygodne i użyteczne;
  • zbudowanie i utrzymanie opinii rzetelnego, życzliwego i godnego zaufania partnera dla klientów i wszystkich zainteresowanych współpracą z Laboratorium,
  • aktywne reagowanie na zmieniające się wymagania prawne dotyczące obszaru działania Laboratorium, przepisy oraz potrzeby i oczekiwania klientów,
  • zapewnienie niezależności, bezstronności i poufności działania,
  • ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania i kompetencji technicznych.

 

Powyższe cele realizowane są w oparciu o powszechną świadomość odpowiedzialności pracowników za jakość wykonywanych czynności poprzez:

  • postępowanie zgodne z zasadami określonymi w Księdze Systemu Zarządzania
    i pozostałej dokumentacji systemu zarządzania,
  • prowadzenie badań zgodnie z zatwierdzonymi metodami stosownie do wymagań klientów, jak też wymagań ustawowych i przepisów,
  • ustalanie i wprowadzanie każdego roku zarządzeniem Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kętrzynie mierzalnych celów operacyjnych niezbędnych do sprawnego funkcjonowania Laboratorium i realizacji polityki jakości,
  • ustanowienie i doskonalenie procesów komunikowania się z klientami oraz wewnątrz Laboratorium,
  • identyfikację potrzeb szkoleniowych oraz szkolenie pracowników i ocenę skuteczności podejmowanych działań dotyczących szkoleń w takim zakresie, aby możliwa była realizacja bieżących i przewidywanych zadań,
  • postępowanie zapewniające integralność systemu zarządzania podczas planowania
    i wdrażania zmian w systemie zarządzania.

 

          Za politykę jakości Laboratorium w Kętrzynie odpowiadam osobiście i zapewniam, że dołożę wszelkich starań, aby zapewnić niezbędne środki finansowe i umożliwić sprawne funkcjonowanie Laboratorium, aby powyższa polityka jakości była w pełni realizowana, a skuteczność systemu zarządzania ciągle doskonalona. Zapewniam, że integralność systemu zarządzania będzie utrzymywana podczas planowania i wdrażania zmian w systemie zarządzania.

 

Za realizację polityki jakości oraz ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania w Laboratorium odpowiedzialnym czynię Kierownika Laboratorium.

 

Kętrzyn, dn.17.01.2020r.

Materiały

Księga Systemu Zarządzania - Polityka Jakości. Deklaracja Kierownictwa
Księga​_Systemu​_Zarządznia​_Rozdz​_2​_Polityka​_jakości​_Deklaracja​_Kierownictwa.pdf 0.11MB
{"register":{"columns":[]}}