Oddział Ekonomiczny i Administracyjny
Do zadań Oddziału Ekonomicznego i Administracyjnego należy w szczególności:
1) w zakresie spraw ekonomicznych:
a) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej w Powiatowej Stacji zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 i 295),
b) prowadzenie kasy,
c) wstępna kontrola dokumentów księgowych pod względem prawidłowości opisów merytorycznych, legalności operacji i zgodności rachunkowej przed dokonaniem zapłaty,
d) ewidencja i rozliczanie dochodów budżetowych,
e) terminowe wysyłanie upomnień w ramach windykacji należności,
f) wystawianie tytułów wykonawczych,
g) opracowywanie dokumentów umorzeniowych, względnie odroczenia lub rozłożenia na raty spłaty należności,
h) rozliczanie inwestycji,
i) opracowywanie i aktualizacja planów finansowych Powiatowej Stacji w ujęciu tradycyjnym oraz zadaniowym,
j) sporządzanie sprawozdań z wydatków i dochodów budżetowych,
k) sporządzanie analiz z wykonania budżetu,
l) sporządzanie bilansu,
m) sporządzanie na informatycznych nośnikach danych list wynagrodzeń pracowników oraz prowadzenie kart wynagrodzeń,
n) sporządzanie raportów imiennych i deklaracji do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (dokumenty rozliczeniowe),
o) prowadzenie dokumentacji dotyczącej zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, świadczeń rehabilitacyjnych oraz ich rozliczanie,
p) przygotowywanie dokumentacji potrzebnej do ustalania rent i emerytur dla pracowników, w tym obliczanie kapitału początkowego,
q) obsługa budżetu Powiatowej Stacji w systemie TREZOR,
r) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie wykonywania budżetu Powiatowej Stacji,
s) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
t) prowadzenie rejestru pobranych bloczków mandatowych;
2) w zakresie spraw administracyjnych:
a) prowadzenie sekretariatu Powiatowego Inspektora,
b) organizowanie usług zewnętrznych w zakresie administracyjno-biurowym,
c) prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów ubezpieczenia majątku stałego i ruchomego oraz odpowiedzialności cywilnej,
d) prowadzenie spraw socjalno-bytowych w zakresie planowania i wydatkowania środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz przygotowywanie dokumentacji i decyzji w trakcie załatwiania wniosków pracowników,
e) zaopatrywanie komórek organizacyjnych w artykuły biurowe, środki czystości, odzież ochronną i roboczą,
f) obsługa korespondencji i przesyłek pocztowych,
g) prowadzenie ewidencji opłat pocztowych,
h) prowadzenie ewidencji pieczątek i pieczęci,
i) prowadzenie ewidencji kosztów eksploatacyjnych i innych,
j) prowadzenie spraw związanych z ruchem majątku Powiatowej Stacji, jego ewidencją i inwentaryzacją,
k) realizowanie zamówień prasy, książek, biuletynów, norm po akceptacji Dyrektora Powiatowej Stacji,
l) utrzymywanie w należytym stanie technicznym i estetycznym obiektu budowlanego będącego w zarządzaniu Powiatowej Stacji, poddawanie okresowym kontrolom oraz prowadzenie książki obiektu budowlanego,
m) zapewnienie sprawności działania sprzętu, aparatury i urządzeń technicznych będących na wyposażeniu Powiatowej Stacji,
n) organizacja usług związanych z ochroną majątku Powiatowej Stacji,
o) zabezpieczenie przewozu drogowego osób lub rzeczy w ramach prowadzonej działalności Powiatowej Stacji,
p) zapewnienie obsługi organizacyjnej i protokolarnej Powiatowego Inspektora;
q) realizowanie procedur dotyczących zamówień publicznych zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r.. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710, z późn. zm. )), w tym udział w pracach komisji przetargowych oraz przygotowywanie i opracowywanie dokumentacji przetargowej,
r) planowanie i realizacja wydatków inwestycyjnych w trybie przepisów o zamówieniach publicznych,
s) prowadzenie spraw związanych ze zbyciem składników majątku ruchomego zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 998 i 1617);
t) inicjowanie i realizacja działań na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r., poz. 2240).