Stanowisko Pracy Archiwisty
Do zadań Stanowiska Pracy Archiwisty należy w szczególności:
1) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie właściwego postępowania
z dokumentacją i odpowiedniego przygotowania jej do przekazania do archiwum zakładowego;
2) nadzorowanie prawidłowości wykonywania czynności kancelaryjnych w komórkach organizacyjnych;
3) przejmowanie w stanie uporządkowanym materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej spraw zakończonych z komórek organizacyjnych;
4) przechowywanie akt w stanie uporządkowanym w sposób zabezpieczający przejętą dokumentację przed zniszczeniem;
5) opracowanie przejętej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji;
6) udostępnianie akt osobom upoważnionym, wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej, prowadzenie kwerend w aktach znajdujących się w archiwum;
7) porządkowanie przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym;
8) przeprowadzenie skontrum dokumentacji;
9) przygotowanie i przekazanie materiałów archiwalnych kategorii „A” do archiwum państwowego, współpraca z właściwym archiwum państwowym;
10) inicjowanie komisyjnego brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę, po uprzednim uzyskaniu zezwolenia archiwum państwowego, a także udział w jej komisyjnym brakowaniu;
11) sporządzanie sprawozdania z rocznej działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym.