Stanowisko Pracy Radcy Prawnego
Do zadań Stanowiska Pracy Radcy Prawnego należy w szczególności:
1) udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;
2) informowanie komórek organizacyjnych o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania Powiatowej Stacji;
3) informowanie Dyrektora Powiatowej Stacji o uchybieniach prawnych w działalności Powiatowej Stacji i ewentualnych skutkach tych uchybień;
4) opiniowanie projektów umów zawieranych przez Powiatową Stację;
5) nadzór prawny nad egzekucją należności Powiatowej Stacji;
6) występowanie o nadanie klauzuli wykonalności orzeczeniom sądowym;
7) sporządzanie wniosków o wszczęcie egzekucji;
8) zapewnienie zastępstwa prawnego Powiatowego Inspektora i Powiatowej Stacji w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami;
9) opiniowanie pod względem prawnym projektów aktów normatywnych i innych aktów prawnych;
10) instruktaż i nadzór w zakresie postępowania mandatowego prowadzonego przez pracowników.