Polityka jakości
POLITYKA JAKOŚCI ZINTEGROWANEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Polityka Jakości Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Legnicy
LABORATORIUM
Podstawowym celem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Legnicy jest utrzymanie wysokiego poziomu jakości, rzetelności i wiarygodności wykonywanych zadań.
Wdrożony i ciągle doskonalony system zarządzania gwarantuje spełnienie wymagań zawartych w normie PN-EN ISO/IEC 17025 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących” oraz w obowiązujących dokumentach Polskiego Centrum Akredytacji. Jednocześnie system służy do zdobycia zaufania klientów oraz zaspokojenia ich potrzeb i oczekiwań.
Działalność Oddziału Laboratoryjnego oraz Sekcji Próbobiorców i Orzecznictwa, polegająca na pobieraniu próbek i wykonywaniu wiarygodnych badań, ukierunkowana jest na spełnienie wymagań bezpieczeństwa zdrowotnego, wynikającego z realizacji zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przynosząc maksymalne korzyści społeczeństwu.
Realizacja celu systemu zarządzania, zapewniającego wysoki poziom świadczonych usług zapewniona jest przez:
- stosowanie zasad dobrej praktyki laboratoryjnej;
- pobieranie próbek oraz wykonywanie badań zgodnie z metodami spełniającymi wymagania klienta i gwarantującymi wiarygodność wyników;
- terminowe przygotowanie sprawozdań z badań zawierających wszystkie informacje potrzebne klientom, przedstawione w sposób obiektywny, przejrzysty i zrozumiały;
- identyfikowanie i eliminację ryzyka zaistnienia niezgodności z systemem zarządzania;
- szkolenie pracowników Oddziału Laboratoryjnego oraz Sekcji Próbobiorców i Orzecznictwa;
- właściwe reagowanie na skargi i reklamacje klientów oraz uwagi jednostek kontrolujących;
- ciągłe doskonalenie systemu zarządzania.
- dysponuje odpowiednią wiedzą i podnosi swoje kwalifikacje;
- zna, rozumie i stosuje w praktyce dokumenty opisujące system zarządzania;
- pobieranie próbek i badania realizuje terminowo i zgodnie z wymaganiami zawartymi w odpowiednich metodach;
- działa bezstronnie i niezależnie;
- przestrzega prawa klienta.
- zaangażowanie i pomoc w utrzymaniu oraz doskonaleniu wdrożonego systemu zarządzania w Oddziale Laboratoryjnym oraz Sekcji Próbobiorców i Orzecznictwa zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących” oraz dokumentów Polskiego Centrum Akredytacji;
- niepodejmowanie żadnych działań, które mogłyby podważyć zaufanie do bezstronności, niezależności i rzetelności działalności prowadzonej przez Oddział Laboratoryjny oraz Sekcję Próbobiorców i Orzecznictwa;
- wypełnianie wszelkich zobowiązań wynikających z wymagań akredytacyjnych;
- uwzględnienie w planowaniu budżetu potrzeb finansowych związanych z realizacją celów systemu zarządzania;
- niezależność wynagrodzenia personelu wykonującego badania od liczby wykonywanych badań oraz ich wyników.
- higieny środowiska,
- higieny pracy w zakładach pracy,
- higieny procesów nauczania i wychowania,
- higieny wypoczynku i rekreacji,
- zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku,h
- higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobieganiu powstawaniu chorób, w tym zakaźnych i zawodowych.
- PN-EN ISO/IEC 17025:2005 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących”.
Nasze strategiczne cele jakościowe to:
- wykonywanie pomiarów i badań analitycznych na najwyższym profesjonalnym poziomie,
- optymalizacja procesów zarządzania zapewniająca realizację powierzonych zadań
- uzyskanie i utrzymanie zadowolenia i zaufania klienta.
Powyższe cele osiągane są między innymi poprzez:
- wykonywanie pomiarów i badań w sposób rzetelny, wiarygodny, bezstronny i niezależny, zgodnie z przepisami prawa, wytycznymi, normami oraz udokumentowanymi procedurami,
- zaangażowanie i motywację wykwalifikowanego i doświadczonego personelu,
- ciągłe podnoszenie kwalifikacji pracowników na szkoleniach zewnętrznych, wewnętrznych i samokształcenie,
- zapewnienie poufności wyników pomiarów i badań oraz ochrony praw własności klienta,
- właściwy nadzór nad wyposażeniem pomiarowym,
- utrzymanie oraz sukcesywne rozszerzanie zakresu posiadanej akredytacji badań.
Jako Dyrektor deklaruję swoje zaangażowanie w realizację Polityki Jakości i zabezpieczenie niezbędnych środków finansowych oraz zapewniam, że określone cele jakościowe są realizowane w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Legnicy przy zachowaniu bezstronności.
Legnica, dnia 31 grudnia 2015r.