Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
Podstawa prawna
Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)
Przedmiot skargi - w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiot wniosku – w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
- Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
- O tym, czy pismo jest skargą, czy wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.
- Skargi oraz wnioski składa się do organów właściwych, ze względu na przedmiot
Skargi i wnioski:
- Mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
- Skargi i wnioski niezawierające, imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Skargi i wnioski wpływające do urzędu, rejestrowane są w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków.
- Skargi i wnioski rozpatrywane są przez właściwe merytorycznie działy ze względu na przedmiot skargi.
Terminy załatwiania skarg i wniosków oraz tryb odwoławczy
- Skargi (wnioski) urząd załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiana jest w terminie do 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
- Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.
W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lidzbarku Warmińskim może podtrzymać swoje stanowisko.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Przyjęcie obywateli w sprawach skarg i wniosków osobiście
Skargi i wnioski dotyczące działalności PSSE mieszkańcy mogą składać w godzinach urzędowania 7.25-15.00 w sekretariacie PSSE.
Interesantów w sprawie skarg, wniosków i interwencji przyjmują w godzinach urzędowania:
- Dyrektor PSSE – Beata Funik-Góralewska
- Kierownik Nadzoru – Magdalena Romanik
- Pracownicy oddziału nadzoru
- Ponadto Dyrektor PSSE w Lidzbarku Warmińskim przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w godzinach 14.00-15.30
- Skargi i wnioski, zgłoszenia osobiście do protokołu przyjmowane są przez pracowników poszczególnych komórek organizacyjnych w godzinach urzędowania.
- Skargi i wnioski zgłaszane pisemnie przyjmowane są codziennie przez Sekretariat Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Lidzbarku Warmińskim
- Pierwsza publikacja:
- 23.06.2021 08:37 Grzegorz Knorowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Jadwiga Czerniawska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 4.0 | 01.02.2024 09:55 Edward Czasnowski |
Skargi i wnioski | 3.0 | 01.02.2024 09:49 Edward Czasnowski |
Skargi i wnioski | 2.0 | 27.03.2023 09:48 Edward Czasnowski |
Skargi i wnioski | 1.0 | 23.06.2021 08:37 Grzegorz Knorowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP