Polityka Jakości
POLITYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA W POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W OLSZTYNIE
Misją Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Olsztynie jest, w sposób profesjonalny budzący zaufanie społeczeństwa, zapewnienie ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnymi wpływami szkodliwych i uciążliwych warunków środowiska, zapobiegania powstawania chorób, w tym zakaźnych i zawodowych oraz kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych ludzi.
Cele jakościowe:
- zapewnienie przestrzegania przepisów prawa określających wymagania higieniczne i zdrowotne;
- ograniczenie negatywnych skutków wpływu czynników środowiskowych na stan zdrowia ludności;
- upowszechnianie wiedzy, dotyczącej osiągania i utrzymania wysokich standardów zdrowotnych ludzi.
Kierownictwo i pracownicy Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Olsztynie zobowiązują się do spełniania wymagań mających zastosowanie w realizacji zadeklarowanej Misji, jak również oczekiwań klientów i stron zainteresowanych w zakresie wykonywanych zadań, poprzez utrzymywanie i ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania zgodnego z normą normy PN-EN ISO/IEC 17020:2012 „Ocena zgodności. Wymagania dotyczące działania różnych rodzajów jednostek przeprowadzających inspekcje".
Cele systemu zarządzania osiągane są poprzez:
- prowadzenie i dokumentowanie inspekcji w sposób rzetelny, kompetentny i obiektywny, z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i procedurami oraz dokonywanie profesjonalnego osądu;
- zapewnienie rzetelności, niezależności i bezstronności, co oznacza niezależność od jakichkolwiek nacisków finansowych, handlowych i innych mogących mieć wpływ na wyniki prowadzonych prac oraz nieangażowanie się w jakąkolwiek działalność, która mogłaby zmniejszyć zaufanie do tych wyników;
- zachowanie poufności wyników badań i kontroli oraz ochronę danych dotyczących klientów i kontrolowanych;
- analizowanie skarg oraz informacji zwrotnych od Klientów i podejmowanie odpowiednich działań;
- dbałość o współpracę i komunikację z inspekcjami i służbami w celu minimalizacji zagrożeń dla zdrowia publicznego;
- zarządzanie ryzykiem zgodnie z ustaleniami systemu zarządzania;
- identyfikowanie potrzeb szkoleniowych i ciągłe podnoszenie kwalifikacji personelu poprzez dokształcanie i system szkoleń;
- budowanie wizerunku nowoczesnej i przyjaznej instytucji publicznej uwzględniające otoczenie prawne przedsiębiorców;
- celową i oszczędną gospodarkę środkami finansowymi;
- zaangażowanie w procesy ciągłego doskonalenia wdrożonych systemów zarządzania i ciągłego doskonalenia ich skuteczności.
Jako Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Olsztynie zobowiązuje się do wypełniania zadań wynikających z uwarunkowań prawnych, zaangażowania w procesy ciągłego doskonalenia wdrożonych systemów zarządzania i doskonalenia ich skuteczności oraz zapewnienia zasobów niezbędnych dla realizacji celów jakościowych.
Olsztyn, dnia 30 marca 2023 r. Dyrektor PSSE w Olsztynie
Materiały
POLITYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA W POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W OLSZTYNIEPolityka_Systemu_Zarządzania_w_Powiatowej_Stacji_Sanitarno-Epidemiologicznej_w_Olsztynie.jpg 0.74MB
- Pierwsza publikacja:
- 25.04.2023 09:41 Kamila Rucińska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Kamila Rucińska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Polityka Jakości | 1.0 | 25.04.2023 09:41 Kamila Rucińska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP